Niinkuin otsikkoo sanoo, täydellä kaastutuksella alkaa "röpötys". Ongelma häipyi maagisesti 2 vkoksi N75 vaihdon jälkeen, kunnes tuli takaisin. Ohessa video jos se valoittaisi diagnoosin tekoa. Ensimmäinen veto on puolella kaasulla, toinen on sitten talla pohjaan (pahoittelen audio synccaus ongelmaa, siinä viimeisessä täyskaasu kiihdytyksessä kuulee röpötyksen ja audio/kuva on syncassa).
http://www.kolumbus.fi/~w451491/tt/tt-turbo.avi
Leikatakseni spekulaation määrää, laitoin ODB analysaattorin kiinni audiin. Tuloilman lämpötila on ok. Ilmamäärä mittareitakin on kuulemma mennyt rikki, niin käppyrää löytyy tosta puolikaasukiihdytyksestä (epäilen tosin että tän tyyppinen vika ei johdu ilmamassaanturin viasta).
http://www.kolumbus.fi/~w451491/tt/puolikaasukiihdytys.jpg (valittelen kun tota scalea ei saanu muutettua).
Auto on siis Audi TT -03sta, 165kW 70tkm takana, jossa APR:n softa. Softan vaihto 260hp/225hp) ei vaikuta auton käyttäytymiseen mitenkään...
- N75 on juuri vaihdettu
- Forgen säädettävä Bypass on ollut jo pidemmän aikaa paikalla.
Ennenkuin rupean kaivamaan turboa esiin konehuoneesta, kaipaisin veikkailuja mikä mättää (Turbon hukkaportin kello, kalvo? / hukkaportti "jumissa"?)
http://www.kolumbus.fi/~w451491/tt/tt-turbo.avi
Leikatakseni spekulaation määrää, laitoin ODB analysaattorin kiinni audiin. Tuloilman lämpötila on ok. Ilmamäärä mittareitakin on kuulemma mennyt rikki, niin käppyrää löytyy tosta puolikaasukiihdytyksestä (epäilen tosin että tän tyyppinen vika ei johdu ilmamassaanturin viasta).
http://www.kolumbus.fi/~w451491/tt/puolikaasukiihdytys.jpg (valittelen kun tota scalea ei saanu muutettua).
Auto on siis Audi TT -03sta, 165kW 70tkm takana, jossa APR:n softa. Softan vaihto 260hp/225hp) ei vaikuta auton käyttäytymiseen mitenkään...
- N75 on juuri vaihdettu
- Forgen säädettävä Bypass on ollut jo pidemmän aikaa paikalla.
Ennenkuin rupean kaivamaan turboa esiin konehuoneesta, kaipaisin veikkailuja mikä mättää (Turbon hukkaportin kello, kalvo? / hukkaportti "jumissa"?)
Comment