Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT "röpöttää" täydellä kaasulla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT "röpöttää" täydellä kaasulla

    Niinkuin otsikkoo sanoo, täydellä kaastutuksella alkaa "röpötys". Ongelma häipyi maagisesti 2 vkoksi N75 vaihdon jälkeen, kunnes tuli takaisin. Ohessa video jos se valoittaisi diagnoosin tekoa. Ensimmäinen veto on puolella kaasulla, toinen on sitten talla pohjaan (pahoittelen audio synccaus ongelmaa, siinä viimeisessä täyskaasu kiihdytyksessä kuulee röpötyksen ja audio/kuva on syncassa).
    http://www.kolumbus.fi/~w451491/tt/tt-turbo.avi

    Leikatakseni spekulaation määrää, laitoin ODB analysaattorin kiinni audiin. Tuloilman lämpötila on ok. Ilmamäärä mittareitakin on kuulemma mennyt rikki, niin käppyrää löytyy tosta puolikaasukiihdytyksestä (epäilen tosin että tän tyyppinen vika ei johdu ilmamassaanturin viasta).
    http://www.kolumbus.fi/~w451491/tt/puolikaasukiihdytys.jpg (valittelen kun tota scalea ei saanu muutettua).

    Auto on siis Audi TT -03sta, 165kW 70tkm takana, jossa APR:n softa. Softan vaihto 260hp/225hp) ei vaikuta auton käyttäytymiseen mitenkään...
    - N75 on juuri vaihdettu
    - Forgen säädettävä Bypass on ollut jo pidemmän aikaa paikalla.

    Ennenkuin rupean kaivamaan turboa esiin konehuoneesta, kaipaisin veikkailuja mikä mättää (Turbon hukkaportin kello, kalvo? / hukkaportti "jumissa"?)

    #2
    Kokeileppa vaihtaa ykköspytyn puolan paikkaa, siirtyykö vika.

    Comment


    • #3
      95% varmuudella puolavika..

      Comment


      • #4
        Hmmm.. mites sytytys sitten toimii kuitenkin puolikaasu 1.0 -> 1.2 bar kiihdytyksellä moitteettomasti?
        Vaikka tuota "röpötystä" onkin, virhekoodia "cyl1 misfire" ei aina ole auton muistissa. Ja se on aina tuo, ei muita esim. "random",2,3,4...

        Tosin, oisko tässä kuitenkin jotain "hajua", vaihdoin meinaan uudet tulpat N75 vaihdon yhteydessä, eli käpistelin niitä ja auto toimi maagisesti 2vkoa. Tarkotatko että pitäisi vaihtaa ne metalliputkilot (ignition coil)?

        Haha, Jenkkilässä on ryhmäkanne VW:tä vastaan viallisista ignition coileista :-D
        http://www.mylemon.com/VW_18T.php

        Comment


        • #5
          Voipi olla tulpissakin vikaa. Tarkasta niiden kireys, sekä ovatko kunnossa.

          Comment


          • #6
            mulla meni ittelläni puola rikki eikä antanu mitään vikakoodia.Se meni kyllä kerrasta rikki mutta sun puola ei pakosti vaa jaksa toimia täyskiihdytyksissä. Tarkasta ny se 1 tulppa ja sen kireys ja kokeile uudella puolalla. Uuden hinta muistaakseeni jotain vähän alle 40?...

            Comment


            • #7
              Tai siirrä se ykkösen puola kakkosen pyttyyn ja visa versa niinku viisaammat kirjottaa. Nollaa koodit, käy kokeilees ja kato menikö vika sinne kakkoseen ;) Ite ainakin näin ratkoin kun aikanaan täysin petti ajossa puola. Sen vaan pysty tyhjäkäynnil kokeilee hallis kun yks hattu ei vaikuttanut kauniiseen käyntiääneen lainkaan :)

              Comment


                #8
                Oma teki juuri noin että kun ahtoja oli tarpeeksi niin kipinä ei jaksanut ja misfire lokiin. Puolavika.

                Comment


                  #9
                  Puolassahan se vika piilee. Uusilla tulpilla jaksoi hetken sytyttää, mutta puola on tainnut heikentyä entisestään eikä jaksa sytyttää uusillakaan tulpilla. Puolikaasulla jaksaa sytyttää, koska sylinterissä on pienempi täytös samasta ahtopaineesta huolimatta.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt on uus puola käsissä, totaa.. ennenkuin tossa huomenillalla puran ton auki ja vaihdan sen. En nyt muista oliko noi puolat merkitty jotenkin (sytystulpan vaihdossa), kummassa päässä on sylinteri 1? (1.8T)

                    -- clip edit --
                    löyty googlaamalla, eli loogisesti vasen on 1:nen. Tietty tässä nyt kun oikein funtsii, pitäiskö noi kaikki vaihtaa kerralla, kuitenkin auto on -03nen ja noi puolat on orkkiksia.. ainakin sais mielenrauhan. VAG konsernin puolista löytyy googlaamalla niin ikävää läppää netistä.
                    http://forums.vwvortex.com/zerothrea...ostid=53669675
                    Viimeksi muokannut jengstro; 16.2.2009, 19:29.

                    Comment


                      #11
                      Noh, taitaa aika monella 1.8t koneella varustetun auton "hätäpakkauksessa" olla puola tai pari odottamassa koska seuraava porsii ;)

                      Comment


                      • #12
                        jos menee muitankin puolia vähän ajan sisällä nii sitten voi suoraan vaihtaa kaikki kerralla.

                        Comment


                        • #13
                          Jes! nyt on kaikki puolat vaihdettu uusiin. Oikean jalan voi surutta suoristaa lattiaan asti, ei röpötä, suhisee ja murisee niinkuin pitääkin. Tässä on kyllä jotain "ihmeellistä", luulisi että ahdettuna seos syttyy herkemmin...

                          Kiitoksia avusta/vinkeistä.

                          Comment


                          • #14
                            Tsekkasitko mikä puola oli särki?
                            Ihan mielenkiinnosta, minkänumeroiset puolat tuli ja mihin hintaan?

                            Hyvähän noita toimivaksi todettuja testipuolia olisi olla jemmassakin.

                            Comment


                            • #15
                              Vikamuistissa oli "cylinder 1 missfire", eli nyt ois niinkuin 3 varapuolaa. Päällisin puolin noissa ei ollut mitään eroa, paitsi 1 ja 3nen oli "kullan" värisiä ja 2 ja 4nen oli metallinhohtoisia (metalliyläosa). Oisko noita jo aiemmin sitten vaihdeltu... auto oli siis -03nen.

                              Puolat olis sillai kanssa jännästi kieroja "kieroja" vääntyneet pikkasen yläpäästä.

                              Uudet puolat merkkiliikkeestä oli 40€uroa.

                              Comment

                              Working...
                              X