Meinasin tänään lähtee iltasella liikenteesee, mutta ei parkkikselta päässyt kuin 50m kämpän kohalle, niin alko käymään kolmella ja vilkutti moottorihäiriövaloa. Ei muuta kuin auto siihen kämpän eteen ja soitto kaverille, kun muutenkin kiire oli niin ei ehtinyt sen paremmin vikaan perehtyä, paitsi puolaa ehti jo tietty epäillä...yllätys. Onneksi kaverin vanha Civic on luotettavempi, niin päästiin ajoissa perille!;)
Tuossa palailin ja ekana nilkutin auton takas parkkikselle ja sit VAG-COM kiinni. Löyty tällaset vikakoodit:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded
Noo ei muuta kuin 2.pytyn puola irti. Vetäsin puolan pois ja se katkes samantien kahteen osaan ja puola haisi aika voimakkaasti Philipssiltä. Tässäpä kuvia...ai miten niin B6:ssa puolavikoja!;) Niinku kuvasta näkee, niin on ihan selvät kohdat mistä eristeestä on lyönyt läpi.
Mitä arvon raati veikkaa, voisiko vika tosiaan olla puolassa vai onko tuo kaksiosainen, koottava malli? Tarkastanko renkaan paineet vai vienkö merkkikorjaamolle tutkittavaksi koko auton, jossa vaihtavat varmuudeksi koko moottorin? Vetäisenkö hopeisella taikateipillä ja nippusiteillä tuon kasaan ja raakaa ajoa? Sehän voisi jopa antaa parempaa kipinää ja ahtaisi paremmin!
Viime keväänä autoa ostaessa oli sama vikakoodi muistissa, mutta ei sen jälkeen ilmestyny kertaakaan paitsi nyt, kun puola antautu. Ilmeisesti vähitellen kipunoinut eristeen rikki ja nyt meni lopullisesti...tai jotain.
Malliltaan tuo ei ollut se kestävempi J tai L loppuinen.
Tuuriakin oli, kun antautui samantien eikä keskellä pimeätä maantietä. Jatkossa pitää vissiin liittyä muiden joukkoon ja hommata takakonttiin laatikollinen puolia. Noilla taisi muuten olla jatkettu 5v. takuu? Huomenna uuden hakuun ja eikähän se vika sillä lähde...toivottavasti.
EDIT: Linkki korjattu
Tuossa palailin ja ekana nilkutin auton takas parkkikselle ja sit VAG-COM kiinni. Löyty tällaset vikakoodit:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded
Noo ei muuta kuin 2.pytyn puola irti. Vetäsin puolan pois ja se katkes samantien kahteen osaan ja puola haisi aika voimakkaasti Philipssiltä. Tässäpä kuvia...ai miten niin B6:ssa puolavikoja!;) Niinku kuvasta näkee, niin on ihan selvät kohdat mistä eristeestä on lyönyt läpi.
Mitä arvon raati veikkaa, voisiko vika tosiaan olla puolassa vai onko tuo kaksiosainen, koottava malli? Tarkastanko renkaan paineet vai vienkö merkkikorjaamolle tutkittavaksi koko auton, jossa vaihtavat varmuudeksi koko moottorin? Vetäisenkö hopeisella taikateipillä ja nippusiteillä tuon kasaan ja raakaa ajoa? Sehän voisi jopa antaa parempaa kipinää ja ahtaisi paremmin!
Viime keväänä autoa ostaessa oli sama vikakoodi muistissa, mutta ei sen jälkeen ilmestyny kertaakaan paitsi nyt, kun puola antautu. Ilmeisesti vähitellen kipunoinut eristeen rikki ja nyt meni lopullisesti...tai jotain.
Malliltaan tuo ei ollut se kestävempi J tai L loppuinen.
Tuuriakin oli, kun antautui samantien eikä keskellä pimeätä maantietä. Jatkossa pitää vissiin liittyä muiden joukkoon ja hommata takakonttiin laatikollinen puolia. Noilla taisi muuten olla jatkettu 5v. takuu? Huomenna uuden hakuun ja eikähän se vika sillä lähde...toivottavasti.
EDIT: Linkki korjattu
Comment