Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Sytytyspuola poikki (kuvien kera)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 Sytytyspuola poikki (kuvien kera)

    Meinasin tänään lähtee iltasella liikenteesee, mutta ei parkkikselta päässyt kuin 50m kämpän kohalle, niin alko käymään kolmella ja vilkutti moottorihäiriövaloa. Ei muuta kuin auto siihen kämpän eteen ja soitto kaverille, kun muutenkin kiire oli niin ei ehtinyt sen paremmin vikaan perehtyä, paitsi puolaa ehti jo tietty epäillä...yllätys. Onneksi kaverin vanha Civic on luotettavempi, niin päästiin ajoissa perille!;)

    Tuossa palailin ja ekana nilkutin auton takas parkkikselle ja sit VAG-COM kiinni. Löyty tällaset vikakoodit:

    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
    16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
    P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded

    Noo ei muuta kuin 2.pytyn puola irti. Vetäsin puolan pois ja se katkes samantien kahteen osaan ja puola haisi aika voimakkaasti Philipssiltä. Tässäpä kuvia...ai miten niin B6:ssa puolavikoja!;) Niinku kuvasta näkee, niin on ihan selvät kohdat mistä eristeestä on lyönyt läpi.

    Mitä arvon raati veikkaa, voisiko vika tosiaan olla puolassa vai onko tuo kaksiosainen, koottava malli? Tarkastanko renkaan paineet vai vienkö merkkikorjaamolle tutkittavaksi koko auton, jossa vaihtavat varmuudeksi koko moottorin? Vetäisenkö hopeisella taikateipillä ja nippusiteillä tuon kasaan ja raakaa ajoa? Sehän voisi jopa antaa parempaa kipinää ja ahtaisi paremmin!

    Viime keväänä autoa ostaessa oli sama vikakoodi muistissa, mutta ei sen jälkeen ilmestyny kertaakaan paitsi nyt, kun puola antautu. Ilmeisesti vähitellen kipunoinut eristeen rikki ja nyt meni lopullisesti...tai jotain.

    Malliltaan tuo ei ollut se kestävempi J tai L loppuinen.

    Tuuriakin oli, kun antautui samantien eikä keskellä pimeätä maantietä. Jatkossa pitää vissiin liittyä muiden joukkoon ja hommata takakonttiin laatikollinen puolia. Noilla taisi muuten olla jatkettu 5v. takuu? Huomenna uuden hakuun ja eikähän se vika sillä lähde...toivottavasti.

    EDIT: Linkki korjattu
    Viimeksi muokannut okkim; 13.2.2009, 23:05. Perustelu: Linkki korjattu toimivaksi

  • #2
    Kuvaa ei löydy tai sinulla ei ole riittäviä oikeuksia sen katsomiseen.

    Su: tahkolle, pitäisikö koukata lasipalatsin kautta hankkimaan yhden puolan varalle...

    Comment


      #3
      Kävikö näin niin kuin mulla: http://kuvablogi.com/nayta/1689268/

      Comment


      • #4
        Kuvaa ei löydy tai sinulla ei ole riittäviä oikeuksia sen katsomiseen.
        Eilen linkki toimi, mutta kävi aikaisemminkin sama homma eli ei tykkää kun linkittää isonnettua kuvaa...sotkee jotenkin linkin, kun loggautuu palvelusta ulos. Nyt pitäisi toimia.
        Kävikö näin niin kuin mulla: http://kuvablogi.com/nayta/1689268/
        Ei ihan samalla lailla...mulla meni tosiaan poikki tuo puola. Sun jälkiin verrattuna, mulla on aika ujot jäljet.
        Viimeksi muokannut jaarli81; 13.2.2009, 08:07.

        Comment


        • #5
          Uusi sytkä paikallaan ja taas mennään.

          Puolilla on takuun pidennys vieläkin voimassa...Laakkosella mukisematta selvittivät asian. Pitää vain olla kuittaamatta nykyiset vikakoodit ja mennä ensi viikolla luetuttamaan koodit Laakkoselle. Saa sitten rahat takaisin puolasta ja vaihtanevat sitten loputkin kolme. Ei näköjään tuo takuun pidennys koskenut pelkästään 2001-2003 vaan omakin kuului siihen vaikka on rekisteröity 10/2004 ja viimeinen kirjain vanhassa sytkässä oli M...tämä uusi oli R-loppuinen.

          Comment


            #6
            Saisiko selvyyttä, onko puna-oranssi puolat kytkennöiltään samat kuin nuo harmaat?
            Ja käykö vaihdossa heittämällä.

            Comment


            • #7
              itelläni 1/2004 rekisteröity b6 ja siinä onnistu kans vielä viime toukokuussa puolan vaihto takuuseen.

              Comment


              • #8
                Ei koske ruotsista ostettuja. No, välirahalla saa muutaman puolan vielä. Jätinpä marmorilla tänään puolat sitten kuitenkin ostamatta, luottaen siihen että ei ne sunnuntain tahkonmatkalla katkea reikiinsä. kop kop.

                Comment


                • #9
                  Saipas perjantaina käytyä Laakkosella vikakoodien luvussa ja hakemassa rahat pois puolasta. Oli muuten tosi mukava tuo Keravan Laakkosen pikahuollon pitäjä...täytyy kyllä oikein kehua.

                  Sellaista lisätietoa sain, että M-loppuisten puolien tapauksessa ei vaihdeta kaikkia takuuseen paitsi jos menee rikki yksi kerrallaan. Tuo mistä itselläkin meni poikki on kuulemma se yleisin syy eli menee siitä poikki missä toinen osa on magneettinen ja toinen ei...joku valuvika eristeissä luultavasti tms. Täytyy yksi varapuola ostaa vielä konttiin varmuuden vuoksi.

                  Comment


                  • #10
                    Itsellä meni 3 puola ja nyt ei enää maahan tuoja korvaa rikkoontuneita?

                    Comment


                    • #11
                      Kolmas puola meni täälläkin. Nilkuttelin sitten kotia kaupungista asti ja hain uuden puolan ja kaikki toimii. Moottorinvikavalo jäi palamaan mutta sammui itsekseen päivän kuluessa. Seuraavana päivänä moottorinvikavalo palaa jälleen, joten pitääkö tuo oikeasti nollata vai onko autoon tullut samalla jotain muuta häikkää?

                      Comment


                      • #12
                        Vikakoodit lukuun, se on ainoa varma tapa saada selvää mitä tuossa on. Jostain ihme syystä arvaan että lisäilmajärjestelmä tällä kertaa :)

                        Comment


                        • #13
                          Niin siis tämä combi valve? Sehän sitten pitää tuossa kohtapuoliin vaihtaa koko osa uuteen. Se siis jättää moottorinvikavalon palamaan?

                          Comment


                          • #14
                            Koodit lukemalla selviää, mutta suurimmalla todnäk. näin.

                            Comment


                            • #15
                              Jos tulee tarvetta tuolle kombivalvelle, niin mulla olisi käyttämätön ylimääräisenä.

                              Comment


                              • #16
                                Kiitoksia vain, mutta moinen multa löytyy. Pitäis vain kaivella hieman tarkempaa kuvaa mistä koko kapistus löytyy konehuoneesta.

                                Comment


                                • #17
                                  Venttiilikopan takapäästä sen muovisen huohotintötterön alta löytyy.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt voin jo sanoa että johan on perkele kumma homma. Taas rupes röpöttään kolmella ja moottorin vikavalo alkoi vilkkumaan. Eli puola on jälleen jossain muussa kuin toimivassa tilassa. Purin kaikki pois ja äkkiseltään kakkos pytyn tulppa oli hieman kostea. Liekkö siis tämä puola tällä kertaa?

                                    Kyllä minä nyt ymmärrän jos noita hajoaa yksi kerran muutamassa vuodessa mutta että perkele kahden päivän välein! Six päkkihän noita pitää olla takakontissa että pääsee edes pitsan hakureissulta kotia :)

                                    Jos on jälleen sama puola kuin aiemminkin rikki, niin mikä noita vois hajottaa? Uudet tulpatkin on vaihdettu n. 1000km sitten, ettei ole tulpassa vikaa?

                                    Comment


                                      #19
                                      Ainakin itsellä ne meni aikas peräkkäin kaksi, eli käyttöikä kun tuli täyteen ;)

                                      Myös ajaminen niin, että yksi on rikki rasittaa, samoin se, että etsii vikaa siirtämällä ja irroittelemalla (tosin ilman vag-comia usein helpoin reitti), voi aiheuttaa murheita.

                                      Röpöttäminen voi tulla myös esim. MAF:ista tai vuodosta...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kakkos pytyn puola kyllä näytti aikansa eläneeltä. Ei tosin ollut poikki, mutta kuitenkin. No pitää huomenna käydä hakeen uus puola ja koittaa taas vaihteeksi sillä.

                                        V -checker tulee vasta ens viikon lopulla niin pakostakin menee testaamiseksi mutta testataan tuota kakkos pytyn puolaa ensin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kävin varmuudenvuoksi lukemassa vikakoodit: 1, 2 ja 3 sylinterin vikakoodi löytyi. Toinen ja kolmas on nyt vaihdettu uuteen, mutta ensimmäisessä oli 1,5v vanha puola. Kait tuon nyt saa takuuseen pistettyä?

                                          Pitää vaihtaa tuo uuteen ja ostaa vielä nelos sylinterin puola uusiksi niin on kaikki sitten uutta. Kestävät varmaan sen 1,5 vuotta...

                                          Edit: niin ja moottorin vikavalo palaa edelleen vaikka se juuri nollattiin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mulla ei ole vielä mennyt yhtään puolaa 55tkm aikana... Niistä kuitenkin puheen ollen. Vaihdetaanko noita vielä ilmaiseksi vai joutuuko maksamaan itse uuden puolan?

                                            Vähän OT:na sama juttu koskien bensapumppua, onko sen suhteen ollut joskus takaisinkutsukampanja ja mille malleille? Ei kyllä varmasti ole ollut vuosiin voimassa?

                                            Comment


                                            • #23
                                              ihan kuulkaas jumalmoottoreiden omistajat vinkkinä viikoksi. tai jopa pariksi vuodeksi..

                                              ottakaa (ja jättäkää) se hieno konehuoneen suojamuovi missä lukee 5V turbo (ainakin joissain malleissa), siis se suojus mikä on venakopan päällä, niin pois.

                                              yllättykää kun puolat kestääkin yhtäkkiä useamman vuoden.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mä ainakin jouduin maksamaan puolan ja vaihdon kesäkuussa. Bensapumppu oli tosta '04 A4:stä vaihdettu hiukan ennen kun ostin sen, joskus loppuvuonna 2008, en tiedä oliko entinen omistaja maksanut vaihdon.

                                                Miten toi suojamuovi vaikuttaa puolan kestävyyteen?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja niksu Näytä viesti
                                                  Miten toi suojamuovi vaikuttaa puolan kestävyyteen?
                                                  Lämpötila?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kävin tänään Turun VV-autossa renkaiden vaihdossa. Pikahuollossa kerrottiin tehtaalta/maahantuonnista tulleen ohjeen jonka mukaan tietyistä moottorikoodeista tarkistetaan puolat ja vaihdetaan uudet ilmaiseksi mikä siellä on tietty puola. BFB oli ainakin yksi tarkistettava kone.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Talvella eivät suostuneet minun BFB:hen vaihtamaan veloituksetta mitään.

                                                      Puolan kyrvähdettyä minun olisi pitänyt jättää auto vv-autolle pariksi päivää "pikahuoltoon" ja maksaa joka tapauksessa vikakoodien luku 69€ mahdollistaen EHKÄ 70% korvauksen osasta...Ostin pari puolaa ja vaihdoin itse viallisen. Tiedä sitten onko jokin muuttunut tässä välillä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tänään käytin omaa 2.0 TFSI:ä Laakkosella. Tarkistivat ja vaihtoivat puolat veloituksetta.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Puolakampanja menossa. Jos on tietty moottori ja vanhat puolat niin vaihtavat ilmaiseksi. Omakin kosla sai uudet puolat ilmaiseksi.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mitä koneita ja vuosimalleja tuo kamppanja käsittää?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X