-89 vuosimallin 1.8 Audi 80E, ja kuvissa punaisella ympyröidyn muovisen osan tarkoitus haussa. Itse osa näyttää kärsineeltä, mutta kun Audeista ei ole paljoa kokemusta en osaa sanoa onko tuo nyt rikki vai ei. Mikä ko. osa (muovinen ruuvi/tappi) edes on?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 80E; Onko tämä osa rikki?
Collapse
X
-
EbuliAvainsanat: Ei mitään
-
Ton holkin kautta tapahtuu ruiskun seoksen säätö pitkän kuusiokoloavaimen avulla. Kuvassa näkyvä punainen osa, tai sen roippeet, on joskus ollut tuon holkin suojakorkki. Kun korkki on rikki, reiästä pääsee ilmaa/p..kaa ilanputsarin ohi imuilman joukkoon;) Tällä nyt kuitenkaan tuskin on mitään merkitystä käytännössä.
-
Ebuli
-
Ebuli
Ok, kiitos kommenteista kaikille. Huomasin tuon tulpan kun selvittelin syytä siihen miksi audi oli alkanut nykimään ja käynnistyminenkin oli melko nihkeää. Kuulemma tyyppivika että jossain vaiheessa nykimistä alkaa esiintymään, eikä sitä välttämättä saa edes helpolla korjattua. Tuo ilmanottokotelo oli omasta audistani murtunut parista kohtaa (siitä "haitarista" sekä vähän muualtakin) ja sai sitäkautta liikaa ilmaa, epoksilla vetelin eilen murtumakohdat umpeen ja tänään aamulla motti hörähtikin heti käyntiin eikä nykimistä enää esiintynyt.
Comment
-
Samoja paikkaushommia tein myös tuossa pääsiäisen tienoilla omaan kulkimeeni.Oli huohottimelta tulevan putken juuresta tuo kumi murtunut ja imi ilmaa välistä.Vaikutti vissiin siihen että tyhjäkäynti meinas kadota kun ajossa painoi kytkimen pohjaan.Sikaliimasta kunnon kakku ympärille niin toivottavasti kestää. (ja tuo samainen tulppa mulvattu myös mun autostani)
Comment
-
Ebuli
Comment
-
Ebuli
No jos toi tulppa on jo rikki niin kai se pitää vaihtaa kuitenkin seuraavan säädön yhteydessä. Vois toisaalta olla helpompi laittaa vaikka sitä silikonia niin kuin aiemmin ehdotettiin, se ainakin lähtee käsin pois jos tarvetta tulee. [/quote]
Comment
Comment