Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Erikoisia konehuoneääniä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Erikoisia konehuoneääniä

    Omassa -92 2.3 satkussa oli/on "mielenkiintoisia" ääniä.

    1. Konehuoneesta kuului jokin kierroksiin reagoiva napsutus
    - se oli helppo paikallistaa johonkin hihnan pyörittämään lisälaitteeseen
    - audin huollossa kaveri kuunteli ja ehdotteli parin yht. ~300 euron osaa vaihtoon
    - päätin "miettiä" vielä ja palata asiaan. Kotona vielä lisälaitteita tarkastettaessa ja hihnaa pyöritellessä huomasin viaksi, että moniurahihnasta oli urien puolelta 2 cm pala kuin leikattu pois!

    2. Toinen ääni taitaakin olla sitten oikein tyyppivika, eli hydrauliset venttiilinnostimet. Naputtava ääni alkoi todella yllättäen ja on parissa viikossa tullut jo aika kovaksi. Ääni ei hiljene lämpöisenäkään.
    - onko kellään kokemuksia AAR -koneesta. Pitääkö nokka-akseli-irrottaa? Pitääkö imusarjan tiiviste vaihtaa, jos sen yläosan irrottaa
    - miten pitkä on klubin kautta tilattuna toimitusaika ko. koneeseen

    3. Tämän arvelen johtuvan tuosta kohdan 2 viasta. Kylmänä käynnistäessä kuulostaa kuin kaikki sylinterit ei lähtisi mukaan ja huomaa sen kyllä tehoissakin. Voiko venttiilinnostin olla syy siihen? Kuinka paljon uskaltaa ajaa näin ennenkuin on vaarana katin hajoaminen

    #2
    Koita vaihtaa öljyt ensiavuksi. Voi antaa vähän lisäaikaa nostimille.

    Nokka pitää nostaa ylös ja samallahan sinne sitten jakoremmin vaihtaa, kun lisätyö on pieni.

    Kaikki imusarjan tiivisteet vaihtoon, jotka käy auki.

    Klubin toimitukset tyypillisesti parin kk välein, mutta ei mitään lukkoonlyötyjä aikatauluja ole. Liittymismaksun saat takaisin jo tuon remontin osien hinnassa. Kannattaa siis vissiin liittyä?

    Comment


    • #3
      No joo. Meinas loksahtaa suu auki, kun rupesin vaihtelemaan noita öljyjä. Öljypohjan ruuvista valui jopa reilu litra tavaraa. Mihinkähän se loppu kolme litraa jäi ;)

      Vaihdoin samalla suodattimen ja laittelin uudet öljyt Mobil 5W50 ja ainakin toistaseksi kaikki nakutusäänet loppu ja käy nätisti.

      Vaikka öljyt oli ollut näköjään tosi vähissä, niin merkkivaloa ei ollut näkyillyt!!! Toivon mukaan ei ole tullut isompia vahinkoja.

      ps. kiitokset Porkkikselle

      Comment


        #4
        Palaako merkkivalo ennen moottorin käynnistämistä kuitenkin?

        Määrällehän ei ole valoa, mutta painevalosta kyse. Kyllä luulisi jo koneen välillä imaisevan ilmaa ja paineiden putoilevan noin vähillä öljyillä.

        Comment


          #5
          Kannatee katsoa sitä keltapäistä tikkua ainakin kerran viikossa .Voi olla että ventiilivarren kumit loppu kun syö öljyä.Audin ventiilit nakuttaa heti kun öljy huonoa/vähänä tai väärää

          Comment


          • #6
            Sama tilanne oli kaverin satkussa.Poikain piti tehdä vaan pikku ohjurinkumiremontti,mutta purkivat puoli moottoria samalla.Öljypropusta valui myös tuo maaginen reilu litra mustaa öljyä,loppu oli ilmeisesti katissa ja savuna taivaalla.(Päästöarvot päin honkia.)
            Hoonaus+männänrenkaat kaikkineen vaihtui ohjurikumien kera.Samalla myös vaihtui kiertokangen laakerit,havaittavissa oli kuluneisuutta.
            Kone kasaan ja leimalle.Ja kas kummaa,katti alkoi taas pelaamaan tuon 30km aikana katsastukseen.Päästöarvoissa ei ollut ainakaan sanomista.

            Comment

            Working...
            X