Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.2 quattro vm 89 vaihdelaatikko ääntää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 2.2 quattro vm 89 vaihdelaatikko ääntää

    Mikähän mahtaa olla audin laatikossa vikana kun alkoi eilen kuulua semmonen siritys/rahina yks kaks aivan kuin olisi laakeri mennyt laatikosta...? onko kellään ollut vastaavaa tai tietääkö mikä oikein on vialla?
    lopettaa ääntämisen kun painaa kytkimen pohjaan ja alkaa heti kun päästää ylös... ajossa huutaa melkein koko ajan...

    Kiitos jo etukäteen avuista!

    #2
    Oisko painelaakeri?

    Comment


      #3
      Painelaakeri tekis just päinvastoin. Ei oo kyse siitä vaan jostaki laatikon laakerista.

      Comment


      • #4
        Audi

        nyt kun auton käynnistin ja annoin käydä lämpimäksi niin ääntä ei kuulunut missään vaiheessa? Iteltä loppuu äly nyt että mikähän mahtaa olla vikana...

        Comment


        • #5
          ihme

          no nyt kun autolla ajellut niin hetken aikaa kun ajelee(10km ja enemmän) niin alkaa taas rohina kuulumaan ja kuuluu ihan laatikon ja koneen välistä aivan kuin olisi paine laakeri kun on niin läheltä konetta...ei kellään ollut samaa vikaa?

          Comment


            #6
            Onko samanlainen 'kohina', kuin mulla?
            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=60685

            Olen epäillyt syylliseksi ajoittain vuotavaa kampiakselin takatiivistettä. Aiheuttaa itselläni kierrosten nousua ja humppausta, koska imee ylimääräistä ilmaa huohotuslinjojen kautta moottoriin.

            Suurin vaikutus omaan tapaukseen on öljyn lämpötilalla, puhtaudella ja laadulla. Eli öljyt lämpimänä tuo esiintyy ainoastaan.

            Comment


            • #7
              joopa...

              Voisihan se sieltäkin kuulu mutta minkään näkösiä käyntihäiriöitä tossa ei oo... täytyy ottaa laatikko irti ja vaihtaa kytkin, asetelma ja painelaakeri samalla sinne...

              Comment


              • #8
                mulla oli kans kerran sellaanen vika että kun kytkimen paino pohjaan niin ääni lakkas. Laatikosta päätylaakeri hajalla.

                Comment


                  #9
                  Joskus etsittiin etuveto satkusta vinkuvaa ääntä vaihteiston ja moottorin tietämiltä. Hetkittäin ääni reagoi kytkimen käyttöön, toisinaan taas ei. Vaihdettiin painelaakeri ja kytkin asetelmineen - ei muutosta. Vaihdettiin myös painelaakerin varret ja muita pisteosia ilman tulosta. Lopulta vaihdoimme kuivuneen kampiakselin takapään stefan ja ääni katosi. Ongelmasta päästiin vähän vahingossa juonelle, kun havaittiin öljytikun noston vaikuttavan ääneen.

                  Comment


                    #10
                    SJM-autotechnik :ssäkin on maininta tuosta takastefan vuotamisesta.
                    Alkuperäinen kirjoittaja SJM-Autotechnik
                    Even the front and rear crankshaft seals along with the camshaft seal can be the source of vacuum leaks (this is less likely) The rear crank seal will sometimes "squeal" when the car is first started because it is leaking and allowing air to be sucked past or because it has no oil on it at first. Removing the dipstick with the engine running usually silences this "squeal". Sometimes pushing in the clutch will also silence this squeal. (Pushing in the clutch moves the crankshaft slightly)
                    Ite meinasin vaihtaa tuon takatiivisteen viimeistään kytkimen uusimisen aikaan lie milloin.
                    Pitää toivoa, ettei vaikuttaisi rankasti päästöarvoihin tulevassa katsastuksessa, jos silloin sattuu vuotamaan. :)

                    Comment

                    Working...
                    X