Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 ja bensankulutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 ja bensankulutus

    Eli kakkosautoksi tuli tälläinen hommattua ja bensa sille näyttää maistuvan. Kyseessä siis Audi 80 1.8S '89. Bensaa menee 11-12l /100km seka-ajossa. Matkassa ~9l/100km.

    En usko, että tälläisen mopon kuuluu viedä lähes samaan tahtiin bensaa, mitä BMW:n 4,4l V8 (M62TUB44) :)

    Onkohan kellään mahdollisesti tullut eteen samanlaista tilannetta? Ideoita ongelman korjaamiseksi otetaan vastaan.
    Viimeksi muokannut jasso; 6.2.2009, 20:52. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia

    #2
    Onhan se yläkanttiin, mutta ei se nyt kauheasti alle 9l varmaan siltikään tule menemään.

    Comment


      #3
      Kaasarissa säädöt pielessä? Oma ex 1.8E meni kyllä alle 8 helposti.

      Comment


      • #4
        Villep:

        No nuo kaasarin säädöt itsellänikin kävi mielessä. En vaan tiedä, että kuinka ja miten sitä pitäisi säätää..

        Ja vielä sellainen, että kun autoa starttaa kylmänä ja vetää ryypyn taaimmaiseen asentoon, niin kierrokset autolla nousee lähemmäs 2000 ja siinä ne myös pysyy. Muilla asennoilla tasaantuu ja käy normaalisti tyhjäkäyntiä. En tiedä sitten, että olisiko tällä jotain tekemistä jonkun mahdollisen ongelman kanssa.

        Eikös muuten tuo E-malli ole ruiskukoneella?

        Comment


        • #5
          Kyllä, E Ruisku ja S kaasari

          Oman 2,0E kulutus pyörinyt 8l tuntumassa, ajan autolla 17km työmatkaa, ei lohkolämmitintä.
          Viimeksi muokannut Ritke; 7.2.2009, 17:08.

          Comment


            #6
            Kyllä E Ruisku ja S kaasari
            Tuohon löytyy poikkeuksiakin. S mallia on ollut myös ruiskuna.

            Comment


            • #7
              Eipä sitä kaasaria pidä itse säätää jos ei ole pakokaaasunalysaattoria käytettävissä. Kannattaa kääntyä asiantuntevan huollon puoleen.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                Tuohon löytyy poikkeuksiakin. S mallia on ollut myös ruiskuna.
                Jep ja olikin taloudellinen peli. Alle seiskan pätkäajossa oli ihan mahdollista. Melekoset aavikkovälitykset sen ajan autolle. Tuo nykyinen kakslitranen vie noin litran enemmän.

                Comment


                  #9
                  Joo mun ennätys 1.8E:llä tais olla reilu 1000km tankillisella. Maantieajoa tosin, mut ei mitään köröttelyä. Vei kyllä naurettavan vähän, vaikka antiikkinen laite olikin.

                  Comment


                  • #10
                    B3 -mallin kasikymppinenhän sijoittuu ilmanvastusta vertailtaessa edelleen todella hyvin, pieni poikkileikkauspinta-ala ja nykyauton tasoinen ilmanvastuskerroin, ja kun auto ei paina kuin karvan yli tonnin, niin potentiaalia pieniin kulutuslukuihin on. 1.8 on taloudellinen moottori jos kaikki on kunnossa.

                    Comment


                    • #11
                      80 bensan kulutus

                      Minulla kesällä oli kulutus 5.8. Liikkeessä sanoivat autossani olevan japanilaisen kaasuttimen, joka on pienempi kulutuksinen kuin saku.

                      Tämä kulutus tuli kesäkelillä matka-ajossa.

                      Comment


                      • #12
                        Pitääpäs ajaa auto jonnekkin säädettäväksi ja katsoa, että mitä tapahtuu. Missä muuten autossa kuuluisi olla lämmöt normaalisti kun kone on lämmennyt? Tässä mittari ei paljoakaan nouse pohjasta.

                        Comment


                          #13
                          Johtuisikohan vaikka sitten tuosta tuo bensasyönti. Termari vaihtoon.

                          Comment


                          • #14
                            Termari nyt vaihdettu. Lämmöt nouse ~60c tuntumasta vähän yli 90c. Nyt ongelmana se, että kabiiniin ei tule enää lämmintä ilmaa. Ilmausta siis tarvis tehdä jäähdytysjärjestelmällä. Onko tuolla jossain ilmausruuvi? Itse en nopeasti katsottuna löytänyt..

                            Comment


                              #15
                              Lämppärinkennon menoletkussa.

                              Comment


                              • #16
                                Jo muinain ajelin type44:llä hieman yli 1000km tankillisella ja oli varustettu keihin kaasuttimella.

                                Comment


                                • #17
                                  Nyt puskee lämmintä ilmaa myös kabiiniin, kun sain ilmat pois jäähdytysjärjestelmästä. Itseasiassa puhaltaa aivan tajuttoman kuumaa ilmaa vrt. entiseen :) Auton lämmöt nousevat mittarin mukaan hieman yli 90 asteen, ennen jäätiin 60-70 asteen paikkeille. Katsotaas nyt, että miten auto vielä juo bensaa..

                                  Evinrude:

                                  Olikos tuo minkälaista ajoa, kun pääsit 1000km tankillisella?

                                  Comment


                                  • #18
                                    type 44 oli kahdenlitran viitoskoneella ja sekalaista ajoa josta hieman yli puolet maantiellä loput päivittäistä pätkäajoa. Seuraava type 44 oli kahdenlitran suihku viitonen jossa vaihdevälitykset olivat lyhyemmät ja kulutus korkeampi samassa ajossa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mistähän uskaltautuu lähteä vikaa haeskelemaan, kun oma 1.8E tuntuu vievän 12l/100km seka-ajossa, rauhallisella ajotyylillä. Lohkotan myös auton lähes aina, jos joutuu kylmänä lähtemään liikkeelle.
                                      Matkalla tuntuu kyllä pääsevän juuri ja juuri siihen 9litran tuntumaan. Vaatii kaasua käynnistettäessä sekä kylmänä että lämpimänä ja välillä tuntuu röpöttävän aina muutaman sekunnin kun käynnistää.

                                      Comment


                                        #20
                                        Perus k-jettien hommat:

                                        - Imuvuodot, yleensä suurin ongelmien aiheuttaja.
                                        - Kylmärikastus suutin
                                        - Suuttimet(o-renkaat varsinkin)
                                        - Sytkän osat, pyörijä, jakajan kansi, sytytys johdot ja tulpat. Käytä vain ja ainoastaan boschin tai bremin osia.
                                        -Ja vielä kerran imuvuodot

                                        Nämä käymällä läpi pitäs jo toimia paljon paremmin. Toki jos kone on puoli miljoona ajettu, niin voi olla jo sen verta väljä että ei ilman koneremppaa vähällä saa menemään.

                                        Toimiva 1.8E menee matkassa 6-8l ja kaupungissa alta 10l.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Selvä homma. Pitää huomenna käydä kyselemässä osia paikallisesta varaosaliikkeestä.
                                          Samaan syssyyn sitten vaihtaa tuo bensan/ruiskunsuodatin ja jotain pikkunippeleitä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mitäkähän tuon 2,3E normaalikulutus mahtaa olla? Tuntuu tuo B4 vievän semmosta 11-13 litraa ilman mitään mahottomia kikkailuja. Toki on quattro ja vähän sen mukaan ajetaan, mutta siltikin tuntuu kovalle.

                                            Comment


                                              #23
                                              Toi oma 20v menee sentään 9-10l väliin seka-ajoa, vaikka paljonhan sekin on.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mitäkähän tuon 2,3E normaalikulutus mahtaa olla? Tuntuu tuo B4 vievän semmosta 11-13 litraa ilman mitään mahottomia kikkailuja. Toki on quattro ja vähän sen mukaan ajetaan, mutta siltikin tuntuu kovalle.
                                                Ex coupe vei kutakuinkin tuon verran. Kulutus oli tosin nousujohteista omistukseni aikana. Alkuun meni 8-9l maantiellä, ja loppuvaiheessa 9-10l. Vikaa en siitä löytänyt. Painava auto aataminaikaisella tekniikalla->bensaa menee.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mjoo, koitetaan sitte pärjäillä siihen asti että saa pikkudieselin keulalle :)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Lambda kannattaa vaihtaa, jos ei iästä tietoa. Ja ota se "michelin" putki irti ja tutki kunto.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Vaihdoin n.800km sitten Audiin jakajankannen, pyörijän ja tulpat. Oli muuten pyörijä aika surkeessa kunnossa, ettei ainakaan yhtään liian aikaisin tullut vaihdettua. Sytytysjohdot jätin vaihtamatta, kun vaikuttivat hyväkuntoisilta. Tarkastin myös imuvuodot starttipilotilla ja tutkin "michelin" putken, mikä vaikutti hyväkuntoiselta eikä imuvuotojakaan löytynyt. Ainakaan starttipilotin avulla.

                                                      Bensakulutus ei tuosta 12l/100km tippunu, eikä autossa muutenkaan sen erikoisempaa parannusta vaikuttanut tapahtuvan huonon käynnistyvyyden kannalta. Emännällä on aina vaikeuksia saada autoa käymään lämpimällä koneella.. Joko painaa kaasua liikaa, tai liian vähän. Jos painaa liikaa, tukehtuu, jos painaa liian vähän, ei lähde ensimmäisellä kerralla ja uudelleen yrittämällä joutuu kaasua pumppaamaan samalla kun saahaa sen 5sek ennenkuin käynnistyy. Kokonaan jos ilman kaasua koittaa, saattaa joskus lähteä, mutta useimmiten ei käynnisty ollenkaan. Auto myös haisee sekä kylmänä, että lämpinä selvästi raakalle bensiinille.

                                                      Tuskin vaikuttaa ks. asiaan, mutta bensakorkkia avatessa suhahtaa yllättävän paljon.. Huohotinputki tukossa?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oma 80 1.8S -87 vei ~8-9litraa/100km seka-ajossa, ja rankalla kaasujalalla. Päästöjen puolesta se olisi voinut olla vähäpäästöinenkin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kweim1: Missä kunnossa ilmansuodatin on,itsellä sen vaihto tiputti kulutusta n.3-4l/100km
                                                          Liikkuuko sen "michelin"-putken alla oleva "vessanpytyn" kansi vapaasti ylös-alas liikettä,jos ei,siinä toinen mahdollisuus..

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ilmansuodattimen vaihdoin samalla kun nuo ym. sytkäosat, eli ihan hiljan. Pitää mennä kohta tutkimaan tuo "vessanpytynkansi".

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X