Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin lämpötila-anturin vaihto>ei lämpene enää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin lämpötila-anturin vaihto>ei lämpene enää

    Joo eli toissapäivänä vaihdoin kyseisen anturin ja sen jälkeen ei nosta lämpöjä mittarin mukaan. Kuumaa kyllä puhaltaa sisälle ja vesiletkut on kuumat.
    Olen puristellut vesiletkuja ja puhalluttanut lämmintä sisälle maximilla jonka jälkeen aukonut paisuntasäiliön korkkia ettäö mahdollinen ilma tulisi pois..
    Onko uusi anturi sitten viallinen vai missä vika..

    #2
    Olikos se anturi vesitilassa semmosessa poterossa johon vois jäädä ilmaa? Seuraavaksi tarkistaisin anturin sopivuuden.

    Comment


    • #3
      No siis kyseinen anturi sijaitsee koneen ja tulipellin välissä vesiletkun "päällä"...antureita on ainakin kahta eri mallia mutta ne menee liittimen tyypin mukaan eli ei voi laittaa väärää.
      Pois ottaessa anturia se ruikkasi hivenen jäähdytysnestettä paineella joten ilman meneminen letkuun on mahdollista. Asensin uuden anturin ja lisäsin jäähdytinnesteen oikeaan tasoon. Katsoo saako nyt tuolla tavalla sen ilman pois mitä nyt olen käyttänyt tai sitten viimeistaan kun asennellaan letkulämmitin kyseiseen kulkineeseen.

      Comment


        #4
        Omassa AEB:ssä piti kyllä ajaa muutama päivä ennen kuin rupesi näyttämään oikein. Arvaan että kyseessä oli juuri ilmatasku ko. anturin kohdalla. Sehän on L-mallisen putken yläpäässä kannen takaosassa, ja väkisinkin karkaa muutama ruokalusikallinen keittoa vaihtopuuhissa.

        Comment


        • #5
          Joo tosiaan hitaasti mutta varmasti nousi lämmöt oikeaan arvoon kun kävin äsken vetää vähän luisuja.
          Alkaa vaan tollaset pienet "epämääräisyydet" aiheuttamaan turhia, EI TOIMI, epäilyjä koska ton auton kanssa ei oo ihan kaikki mennyt putkeen :D

          Comment


          • #6
            Ja juuri kun luulin että se toimii. Mutta nyt taasen ajaessa alkaa tiputtamaan lämpöjä n. 70 C` tienoille (vain -1- -2 C` pakkasta) ja lämpenee erittäin hitaasti>tänään pitää kokeilla vanhalla anturilla, jos sillä toimii pitänee mennä Motonettiin taas vaihtamaan laatuosia. Ei voi olla niin huono tuuri että termari olisi kaput.

            Comment


            • #7
              Onko termostaatti juuri vaihdettu, vai miksei se voisi olla rikki?

              Comment


              • #8
                Ei ole vaihdettu, mutta olisihan se ironista että juuri sillä hetkellä kun vaihdan lämpötila-anturin niin termari sanoo sopimuksensa irti. Mut onhan se mahdollista kun kyseessä on VAG tuote.

                Comment


                • #9
                  Mikä sit oli syy anturin vaihtoon? Mitä lämmöt näytti sitä ennen?
                  Oletko ilmastoinnin näytöltä (jos on ilmastointi?) seurannut mitä lämmöt näyttää?

                  Comment


                  • #10
                    Mulla teki samaa ku menin varmuuden vuoksi vaihtamaan uuden tarvikeliikkeestä ostetun anturin. Vaihdoin termarin aluks, mut ei mitää vaikutusta. Laitoin alkuperäsen anturin takas paikoilleen ja kaikki ongelmat poistui. En tiedä sit oliko putkessa ilmaa, vai oliko tarvikeanturissa jotain mätää :)

                    Comment


                    • #11
                      Syy anturin vaihtoon on etsiä vikaa miksi auto toimii kylmänä huomattavasti paremmin ja lämpöjen noustessa normaaliin kaasuun reakointi on huonoa eikä vetoja ole kuin pintakaasulla. Tuosta ongelmasta voi lukea tuota topiccia Turbot osiosso "A4 b5 1.8t AEB..ahtaa mut ei sysää "

                      Comment


                      • #12
                        Nyt on laitettu vanha takas ja pelaa niinkun pitää. Eli ei kannata noihin motonetin antureihin tuhlata rahojaan.

                        Comment

                        Working...
                        X