Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sytytyspuola rikki? A4 1.8t

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sytytyspuola rikki? A4 1.8t

    Joo elikkä meillä 101t kilometriä ajettu profiilin mukainen kulkine, oli sellasta ongelmaa että tasakaasulla toimi ok mutta kun laitto lapun lattiaan niin alkoi nykymään ihan helvetisti.
    Oli tarkoitus viedä huomenna (6.2.2009) ANT-autolle hakaniemeen vikakoodien lukuun. Mutta nyt tänään se perkele lopetti kokonaan kukkumisen n. 1km ennen kotia. Ajettiin kuitenkin kotiin asti ja sitten kuulostelin sitä pikaisesti tuossa parkkipaikalla niin eihän se helvetti käy kun 3:lla pytyllä.
    Eli nyt sieltä sitten kai se puola on mennyt? Suunnitelma muuttui sikäli huomisen osalta että nyt auto menee sinne ns.pikahuoltoon koska se pitää saada toimimaan kun on viikonloppuna reissu edessä. Ja hinuri hommiksi menee taas (eka kerta tälle autolle), mites tuo torsenin hinaaminen?
    Viimeksi muokannut okkim; 6.2.2009, 15:55. Perustelu: Siirretty omaan viestiketjuun ja muokattu otsikkoa

    #2
    Puola todennäköisin. Hinaus ohjekirjassa, muistaakseni max 50km/h max 50km.

    Puolan vaihtoa varten ei tarvitse mennä huoltoon, sen vaihtaa pihassa samaan tyyliin kuin öljytason tarkistaisi. vanha ylös, uusi alas.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
      Puola todennäköisin. Hinaus ohjekirjassa, muistaakseni max 50km/h max 50km.

      Puolan vaihtoa varten ei tarvitse mennä huoltoon, sen vaihtaa pihassa samaan tyyliin kuin öljytason tarkistaisi. vanha ylös, uusi alas.
      Mistähän sitä semmoisen huomiseksi, ja varmaan kaikki kerralla vaihtoon?
      Ja mitähän työkaluja siinä tarvitaan, kun kaikki vermeet on töissä niin ei oikeen taida ihan paljan käsin onnistua alusta loppuun?

      Ja tyhmä tässä kyselee lisää, eli puola = ennenmuinoin sytytystulppa/tulpan johto?
      Viimeksi muokannut JesseR; 5.2.2009, 17:11. Perustelu: lisää

      Comment


        #4
        Merkkitiskiltä, Herttoniemen centteristä löytyy väittäisin. (ja on ihan kilpailukykyisellä hinnalla).

        Helpoitenhan löydät tuon pimeän puolan käyttämällä suuttimien liittimiä auki yksitellen. Kun käynti ei muutu irroituksella on pimeä pytty löytynyt.

        Audissasi on siis 4 sytytyspuolaa, 1 jokaisella sylinterille, majailevat venttiilikopan päällä.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
          Merkkitiskiltä, Herttoniemen centteristä löytyy väittäisin. (ja on ihan kilpailukykyisellä hinnalla).

          Helpoitenhan löydät tuon pimeän puolan käyttämällä suuttimien liittimiä auki yksitellen. Kun käynti ei muutu irroituksella on pimeä pytty löytynyt.

          Audissasi on siis 4 sytytyspuolaa, 1 jokaisella sylinterille, majailevat venttiilikopan päällä.
          Audi ollut talossa nyt 2kk, kiva kun heti tulee tämmöstä. Eli lisää tyhmiä kysymyksiä...

          Eli puola, on sytystulpan päällä (muuntajana) ? Ja voinko testata että on varmasti puolassa vika siirtämällä puolan toiseen pyttyyn? eli jos onkin tulppa rikki niin ei paljon nappais ostaa 4 uutta puolaa turhaan, mitä lie maksavat?

          Comment


            #6
            nuota saa kappaleittain, maksavat jotain 50€ tienoolla kpl. Voit varmistaa viallisuuden tosiaan siirtämällä pytystä toiseen sen puolan, jos vika siirtyy ni selvä peli.

            Aika usea tuntuu kuljettavan matkassa varapuolaa ;)

            Comment


            • #7
              Joo osaakos joku vielä heittää että millä tuon puolan saa irti, kun alkaa olla jo hämärää ja ei ole kuin kourallinen kotona noita ruuvareita niin tietäs mitä ootaa mukaan tuonne pihalle jos käyn tarkistamassa/toteamassa puolavian?

              ps. sori että tulee vähän off-topiccia alkuperäiseen otsikkoon mutta ahistaan niin paljon nyt että pakko vaan suoltaa tarinaa ja kysymyksia jonnekkin ja nopesti =S
              Viimeksi muokannut JesseR; 5.2.2009, 18:24. Perustelu: typo

              Comment


              • #8
                Kävin nyt nyppimässä liittimiä yksitellen irti (tosin sammutin auton aina liittimen kiinnityksen/irroituksen ajaksi), mutta mun mielestä vain 1 liittimistä aiheutti muutosta käyntiin. Voi toki olla että oon jo niin väsyny että en oikeen huomannu muutosta. Taidan vaan huomenna hakea marmorilta uudet puolat.... otanko tulpat sitten samalla? eikös nuo tulpat ja puolat ole ihan vaan plug-and-play kamoja, joskus mopoista piti tulppien kärkivälejä säädella.
                Viimeksi muokannut JesseR; 5.2.2009, 19:11.

                Comment


                  #9
                  ei se tulppien vaihto pahaakaan tee. Alukannen kanssa vaan kannattaa olla tarkkana kiristyksen kanssa, ettei kierteet lähde matkaan.

                  Comment


                    #10
                    Tulpissa on tosi pitkä vaihtoväli. En ottaisi stressiä niistä. Työkaluina minulle riittää kolikko jolla saa sen peitekannen pois. Muistaakseni ei muuta tarvitakaan.

                    Minulla on vag-com larussa, tuo misfire jää lokiin ja tuolla läppärillä voi katsoa mistä puolasta on kyse. Muistaakseni puoli oli vain 35€ luokkaa.

                    Puola lähtee muistaakseni ihan nostamalla. Se on kumitiivisteillä vain paikallaan.

                    Searchin takia vuosien päähän: puola misfire B6 BEX 1.8T nykii nykimään nykiä

                    Comment


                    • #11
                      joo taidan vaihtaa ne kaikki puolat kerralla, ja vaikka niillä sen saisi toimimaan niin on varmaan ihan hyvä joskus lähiaikoina kurkata mitä on vag-comille jääny muistiin vikoja.

                      Comment


                        #12
                        Käy ostamassa 2 puolaa. Yksi moottoriin ja yksi takakonttiin. Suositeltavaa kaikille sähkökaasu-1.8t -omistajille.
                        Taisi olla noin 42e kpl joitakin viikkoja sitten.

                        Comment


                          #13
                          Minullakin sattunesta syystä 2kpl. varapuolia kontissa aina :)

                          Comment


                          • #14
                            Joo, nyt on puolat (4kpl) ostettu ja vaihdettu. Kestää muuten nykyään myös täyskaasua ;) Ja noista vanhoista saa kaveri katsoa että mikä niistä on rikki niin sen heitän menemään , muut 3kpl jätän takakonttiin varaosiksi.

                            Mutta tuo vikakoodien tarkistus kyllä kiinnostaisi, kannattaako käydä liikkeessä vai tulla piipahtamaan vaikka ensi viikolla jonkun luona kenellä on vehkeet moiseen?

                            edit: ainiin, puolat hain herttoniemen audi-centeristä 41€/kpl.
                            Viimeksi muokannut JesseR; 6.2.2009, 17:10. Perustelu: editti

                            Comment


                              #15
                              Kannattaa liittyä yhdistyksen jäseneksi :) Itse asiassa tämä vianetsintä ja nähtävästi ongelman ratkaisukin oli vähän kuin kerhon palveluitten käyttämistä...

                              Noita vag-com piuhoja saa muutamalla kympillä esim www.obd.fi sivustolta.

                              Comment


                              • #16
                                Juu täytynee ruveta liittymään mukaan kun on tuo autokin jo 2kk meillä ollut =)

                                Comment


                                  #17
                                  Ennakkona voin tarjota vikakoodin lukua 00210 postialueella. Tervetuloa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oireileeko tuo puola aluksi mitenkää kun hajoaa? Oma auto alkaa nyt lämmetessään röpöttämään ajon aikana ja välillä kun kaasua vain löysää niin röpötys loppuu. Eli vaikuttaisi vahvasti siltä että yks sylintereistä käy pimeänä välillä. Onko vika puolassa vai jossain muualla kun kylmänä kuitenkin toimii ja käy normaalisti? Vasta olen autooni yhden puolan vaihtanut ja se hajosi heti kerralla! Auto kävi juuri samalla lailla eikä enää edes kylmänäkää käynyt normaalisti.

                                    Comment


                                      #19
                                      Minulla ei oireillut muuten kuin että kuin painoi kaasua niin että meni reilusti ahdon puolelle niin rötäsi. Noissa sähköhommissa voi tapahtua mitä vain, joillakin voi oireilla ensin rötäämällä tai sitten se on vain laaki ja vainaa. Uusikin voi mennä heti.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Pitääpi huomenna käydä kyselemässä uutta puolaa ja alkaa tutkailemaan mistä sylinteriltä se oireilee. Tietenki se on se uusin minkä sinne on pari kk sitten vaihtanu. Edellisellä kerralla tuo oireili juuri samallalailla mutta hyvin harvoin. Sitten eräs kaunis päivä kesken ajon röpötys ei loppunutkaa ja puolan vaihto auttoi. Joskus saattoi alkaa tyhjäkäynnilläkin kun antoi jonkin minuutin käydä niin röpöttää. Tähän auttoi vain kun sammutti auton ja antoi vähän aikaa olla ja laittoi uudelleen käyntiin nii jo toimi taas. Kumma ku noin tiheään kuluu jos taas on sama 3 sylinterin puola.
                                        Nämä puolat vissii hajoilee kaikissa 1.8t koneissa. Oma auto kun on S3.

                                        Comment


                                          #21
                                          Rikkoontuvat kyllä tasasen tappavasti kaikista 1.8t koneista, joissa tuota puolaa on. Vaihda suosiolla kaikki, saat stressittömämpiä kilometreja ja säästät katalysaattorisi röpötyskäynnin aiheuttamalta kuormalta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Sytytyspuolat ovatkin ilmeisesti kulutustavaraa.
                                            Nyt on profiilin audiin vaihdettu kolme puolaa, aikajärjestyksessä 1, 2, 3-sylinterien puolat. Ajettu 110-tuhatta.
                                            Vika puolassa voi ilmetä hyvinkin eri tavalla. Joku aiheuttaa lievää nykimistä tasakaasulla, toinen pistää pytyn pimeäksi, kuten edellä on kerrottu.
                                            Hinta marmoritiskillä hiipii ylöspäin, lokak.-08 oli 40.80, tänään 49,80
                                            Vaihdetuilla juoksee 2 vuoden varaosatakuu.
                                            Miksiköhän huolto-ohjelmissa ei ole vaihtomääräystä kuten sytytystulpille?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Millä kaikilla tavoilla tuo puola ongelma voi ilmetä?

                                              Meillä tänään päätti moottori ruveta tärisemään tyhjäkäynnillä, täriseen niin, että että koko auto huojuu => voisiko olla pyttypimeänä (V6 3.0 bens). Moottorielektroniikan häiriö valo syttyy käynnistyksen jälkeen palamaan (ei välttämättä heti, mutta hetken perästä).

                                              Comment


                                                #24
                                                No itsellä meni "taas" yksi, ekaksi tuli vain ihan pieni nykäsy noin kuukausi sitten moottoritiellä, viikko sitten toisti ja eilen työmatkalla alkoi vähän pätkimään kun tuli kuormaa ja hetken kuluttua sitten koko ajan. Tyhjäkäynnillä tärräsi oikein kunnolla.

                                                Vagcomilla näkee hyvin mitä ilmoittaa, mutta vahva veikkaus, että pytty pimeä joko koko ajan tai hetkittäin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Voiko auton ajaa huoltoon vai pitääkö hinauttaa jos on pytty pimeä?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    vooi sen ajaa, mieluiten ehkä kuitenkin pimeän pytyn suutin myös irroitettuna, niin ei puske raakana bensaa läpi

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      En tiedä mikä pytty on pimeä, enkä kyllä osaa tuota suutintakaan irroittaa, joten pitänee ajella lähimpää huoltoon.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itellä oli viime keväänä vikakoodi ja kuukausi sitten varoittamatta pamahti hajalle.
                                                        En tiedä mikä pytty on pimeä, enkä kyllä osaa tuota suutintakaan irroittaa, joten pitänee ajella lähimpää huoltoon.
                                                        Kannattaa muistuttaa huollossa, että puolilla on jatkettu takuu ja saatat saada vielä takuun piikkiin uuden vaihdettuna.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          ot: Onko torsenille tosiaan sanottuna määrä mitä saa hinata? Automaatista oon kuullu mut mitä se mekaaniseen tasauspyörästöön vaikuttaa vaikka kuinka hinais jos kaikki neljä pyörää on maas?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kato käyttöohjekirjasta. Omassa max 50 km max 50km/h.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X