Siitä kampanjasta positiivinen kokemus. Joulukuussa huollon yhteydessä sain Lohjan Autolassa takaisin yhden puolan ja vaihtotyön hinnan, oli tehty syyskuussa samassa paikassa (ennen kampanjaa siis). Syyskuussa ostin myös loput kolme puolaa Espoon Audi-keskuksesta, jotka vaihdoin itse. Eli marssin sitten tuon huollon jälkeen Audi-keskukseen kyselemään kolmen puolan hintaa takaisin ja parin päivän päästä summa palautettiin tillilleni. Syyskuinen puolan hajoaminen reissussa ei sitten lopulta maksanut minulle mitään kun Audi-turva kustansi hinurin ja vara-autonkin sunnuntaina tien päälle (en silloin tiennyt tästä puolan taudista ja epäilin jotain vakavaakin vikaa). Ja nyt on kolme varapuolaa kontissa mukana.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sytytyspuola rikki? A4 1.8t
Collapse
X
-
Taitaa näissä vanhemmissa olla puolat kestävämpiä, mutta eihän se yksi kontissa haittaakkaan. Kuusioavaimen tarvitsee vaihtoon, mutta muuten simppeli homma.
Sytytysyksikkö ilmanputsarin päällä voi taas näissä vanhemmissa aiheuttaa murheita, jotka voi äkkiseltään vaikuttaa puolavialta.
Comment
-
Laitellaas tännekin
http://www.ffp-motorsport.com/bb/vie...5f9c4fcdf7e2d6
Puolat vaihtoon - kampanjoita käynnissä.
Comment
-
Audia koskeva puolakampanja:
Korjaamokampanja: 28E9
-----------------------------
1.8TMPI (Turbo 20V)
Audi A3/A4/TT (Moottorikoodit): AGU, AMB, AKM, ARX, ARY, AUM, AUQ, AVJ, AWM, AWT, BAM, BEX, BFB, BFV, BVP, BVR
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
06A 905 115 D
06B 905 115 R
06C 905 115 L
06C 905 115 M
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06A 905 115 D.
-----------------------------
1.8TFSI
Audi A3/A4 (Moottorikoodit): BYT
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
07K 905 715 F
07K 905 715 D
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 07K 905 715 F.
-----------------------------
2.0MPI
Audi A4/A6 (Moottorikoodit): ALT
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
06C 905 115 M
06C 905 115 L
06A 905 115 D
06B 905 115 R
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06A 905 115 D.
-----------------------------
2.0FSI
Audi A3/A4 (Moottorikoodit): AWA, AXW, BLR, BLX, BLY, BMB, BVY, BVZ
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
07K 905 715 F
07K 905 715 D
06F 905 115 F
06E 905 115 E
06E 905 115 D
06D 905 115 K
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 07K 905 715 F.
-----------------------------
2.0TFSI
Audi A3/A4/A6/TT (Moottorikoodit): AXX, BGB, BHZ, BPG, BPJ, BUL, BWA, BWE, BWT, BYK
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
07K 905 715 F
07K 905 715 D
06H 905 115
06F 905 115 F
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 07K 905 715 F.
-----------------------------
2.4MPI
Audi A6 (Moottorikoodit): BDW
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
06E 905 115 E
06E 905 115 D
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06E 905 115 E.
-----------------------------
2.7TMPI
Audi A6 (Moottorikoodit): BEL, BES
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
06A 905 115 D
06B 905 115 R
06C 905 115 M
06C 905 115 L
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06C 905 115 M.
-----------------------------
2.8FSI
Audi A6 (Moottorikoodit): BDX
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
06E 905 115 E
06E 905 115 D
06D 905 115 K
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06E 905 115 E.
-----------------------------
3.0MPI
Audi A4/A6/A8 (Moottorikoodit): ASN, AVK, BBJ
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
06C 905 115 M
06C 905 115 L
06B 905 115 R
06A 905 115 D
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06C 905 115 M.
-----------------------------
3.2MPI
Audi A3/TT (Moottorikoodit): BDB, BHE, BMJ, BUB
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
022 905 715 B
022 905 715
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 022 905 715 B.
-----------------------------
3.2FSI
Audi A4/A6/A8 (Moottorikoodit): AUK, BKH, BPK, BYU
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
06E 905 115 D
06E 905 115 E
06D 905 115 K
06F 905 115 F
06H 905 115
07K 905 715 D
07K 905 715 E
07K 905 715 F
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06E 905 115 E.
-----------------------------
3.6FSI
Audi Q7 (Moottorikoodit): BHK
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
022 905 715 A
022 905 715 B
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 022 905 715 A.
-----------------------------
3.7MPI
Audi A8 (Moottorikoodit): BFL
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
077 905 115 T
077 905 115 S
077 905 115 Q
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 077 905 115 T.
-----------------------------
4.2MPI
Audi A4/A6/A8 (Moottorikoodit): BAS, BAT, BBK, BFM
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
077 905 115 T
077 905 115 S
077 905 115 Q
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 077 905 115 T.
-----------------------------
4.2FSI
Audi A4/A6/A8/Q7 (Moottorikoodit): BAR, BVJ
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
06E 905 115 E
06E 905 115 D
06D 905 115 K
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06E 905 115 E.
**
**
Audi A4/A6/A8/Q7 (Moottorikoodit): BNS
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
07K 905 715 F
07K 905 715 D
06F 905 115 F
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 07K 905 715 F.
-----------------------------
5.2FSI
Audi S6/S8/Q7 (Moottorikoodit): BGS, BSM, BXA
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
06E 905 115 E
06E 905 115 D
06D 905 115 K
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06E 905 115 E.
-----------------------------
6.0MPI
Audi A8 (Moottorikoodit): AZC, BHT, BTE
Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:
07C 905 715 A
07C 905 115 J
Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 07C 905 715 A.Viimeksi muokannut Ferryman; 2.7.2011, 20:11.
Comment
-
henry
Löytyisikö hämeenlinna-tampere akselilta ketään jolla kulkee 2 pultilla kiinnitettävä varapuola kontissa?
Tarkoitus olisi varmistaa vika ennenkuin haen lisää puolia, pullakahvit tai vastaavaa tarjoan tietty =)
Alkoi röpöttään tyhjäkäynnillä hieman, vikakoodia ei anna, uudet tulpat vaihdettuna ja 1kpl uusia puolia kierrättänyt jokaisessa sylinterissä, ei vaikutusta =/
06b 905 115 "s3" / hitachi cm11-201 tyyppiset puolat olleet paikallaan viimeiset 100 000km.Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 11:57.
Comment
-
Hei, en tiiä elääkö tämä topikki enään mut kokeilaan,
Elis tälläsen vikakoodin ilmottaa:
-Sylinteri 4 sytytysvirtapiiri; oikosulku maadoitukseen
-Katkoinainen
Tänään huomasin ensimmäistä kertaa selkeät oireet ku liikennevaloissa alko aika kovasti nykimään tyhjäkäynillä.
Korjantuuko vika jos vaihtaa puolan? vai oonko nyt ihan hukassa?
Comment
-
-
Kiitos nopeista vastauksista :)!
Pitää yrittää käydä jonkun luona jolla on vikakoodi luku laitteet niin voi kokeila vaihtaa puolia päikseen,
Ilmottelen miten kävi kunhan saan asian hoidettua.
Comment
-
Minkäs valmistajan puola AEB koneeseen kannattaisi ostaa, jos vaikka nämä puola ongelmat koskisivat vain noita alkuperäisiä puolia, vai onko se niin että nämä alkuperäiset puolat kestävät parhaiten (elikkä vähiten huonosti).
Comment
-
BFB Pätkäisee
BFB koneinen alkoi yskimään viime yönä leikkimisen tuloksena..
Eli tasakaasulla kiihdyttäessä ei ongelmia, kaasu pohjassa katkaisee vedot hetkelliseti ja taas lähtee.. (Kierrokset jossain 2500-3500hujakoilla. Myös pieni tärinä tuon pätkäisyn kanssa.
Myös outoa hajua ilmaantuu.. (vähän sellainen ruudintapainen haju.)
Puolako?
Yksi vikakoodi ohjelma väittäisi etunmaisen lamdan olevan sökö, voisiko aiheuttaa tämän kokonaisuuden?
Comment
-
puola rikki
Tänään alkoi A6,-03, 1,8t, AWT. kiihdytyksessä "potkimaan" . Vanhalla Vagcom- ohjelmalla löytyi misfire:jä 3 puolasta. Noin 120 tkm kesti ajaa edellisestä vaihdosta. Löytyi kontista onneksi vanha käytetty puola.
Mitä puolat (06A 905 115 D, olisiko oikea? ) nykyisin maksaa marmorilla?
Uskaltako Bosch tarvikepuolaa (0 986 221 024, vain 32€) ostaa?
Comment
-
Audia (A4 B6 1.8t BFB) vaivaa mystinen satunnainen pätkiminen tyhjäkäynnillä yhdessä sylinterissä. Puolat ja tulpat OK. Suuttimet vaihdettu ristiin, jolloin sytytyskatkokset siirtyivät toiseen pytyyn. Ostettu uusi samanlainen suutin, mutta vika edelleen päällä. Auto ohjelmoitu ja isommat suuttimet vaihdettu 5 vuotta sitten. Vaatiiko uudelleenohjelmoinnin?
Sellaisen huomion tein myös, että pätkäisee aina kun jarrun vapauttaa. Imuvuotoja yritetty paikantaa.
Comment
-
Auto on Audi A4 1.8Tq 2004, BFB.
-Tyhjäkäynti huono, kuulostaa V moottorilta tahi jopa siltä, että olisi 3 pyttynen, tasakaasulla alle 2000rpm, kierrokset tipahtaa aina alle 800rpm ja kylmänä lähes sammuu, mutta yli 2000rpm pysyy tasaisena.
Taajamanopeuksilla sama 20-60km/h tasakaasulla melkoista pätpätystä, mutta kaasua kun antaa niin menee ja ahtaa normaalisti. Hivenen voimakas bensantuoksu tulee kyllä ko. autosta.
Ohessa video tyhjäkäynnistä. Kuulostaa videossa omituiselta, mutta livenä kuulostaa sellaiselta kun haukkoisi happea, jostain syystä videossa hyvin metallinen ääni. Lämpöisenä auto toimi hieman paremmin, mutta kylmänä oli työtä pitää taajamanopeus pätkimisen takia pidemmän aikaa eikä suostunut juuri vetämäänkään.
Vaihdoin tänään öljyt, tulpat ei vaikutusta, muutakun ehkä huonompaan. Muuta ei vielä tutkittu. Bensan sekaan laitoin lisäainetta puhdistukseen ja ennen öljyjen vaihtoa stp vellit.
https://streamable.com/i351ke
-Ongelma numero 2. Autosta kuuluu sivuääni, mikä muistuttaa enempi nikko autoa, ei kuulu tyhjäkäynnillä ( ohessa video: https://streamable.com/uasasn ), eikä alle 20kmh, mutta sen jälkeen alkaa. Voimistuu kun vauhti kasvaa ja tietty kun vauhti laskee niin hiljenee.
Ei vaikutusta kytkimellä, jarrulla, eikä myöskään vaikuta laakerivialta, mitä tuossa testailin käänneellä renkaita puolin ja toisin ajossa.
Jos jollain olisi antaa pientä osviittaa , mistä lähteä vikaa hakemaan (ei anna vikakoodeja) niin olisin kiitollinen. Käyn ottamassa illan aikana irti massan ja kokeilen mitä sanoo, mutta skeptikkona ja realistina en odota ihmeitä :)
Muuten tuntuu olevan vedot tallessa, en suurempia ole kokeillut juuri sen takia kun tiedä mistä tämä kaikki johtuu, mutta yli 2000rpm ei mitään ongelmaa oikeastaan missään.
Comment
-
Kaikki puolat vaihdettu Boschin puoliin, alkuun kävi hetken hyvin, sen jälkeen alkoi taas päpättämään. Tasakaasulla meno hieman vakaantui, mutta kyllä sitä räpättämistä ja päpättämistä silti ilmenee.
Auton vanhaomistaja oli vikakoodit lukenut, en tiedä millä, mutta käyn tänään itse luetuttamassa autoliikkeessä, jos saisi tuohon selvyyden.
Uumoilin kanssa, että olisiko tuo takapyöränlaakeri, mutta ääni tulee selkeästi repsikan puolelta edestä toki kaikki on mahdollista.
Comment
Comment