Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sytytyspuola rikki? A4 1.8t

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Siitä kampanjasta positiivinen kokemus. Joulukuussa huollon yhteydessä sain Lohjan Autolassa takaisin yhden puolan ja vaihtotyön hinnan, oli tehty syyskuussa samassa paikassa (ennen kampanjaa siis). Syyskuussa ostin myös loput kolme puolaa Espoon Audi-keskuksesta, jotka vaihdoin itse. Eli marssin sitten tuon huollon jälkeen Audi-keskukseen kyselemään kolmen puolan hintaa takaisin ja parin päivän päästä summa palautettiin tillilleni. Syyskuinen puolan hajoaminen reissussa ei sitten lopulta maksanut minulle mitään kun Audi-turva kustansi hinurin ja vara-autonkin sunnuntaina tien päälle (en silloin tiennyt tästä puolan taudista ja epäilin jotain vakavaakin vikaa). Ja nyt on kolme varapuolaa kontissa mukana.

    Comment


    • #92
      Itse kävin tuota kampanjavaihtoa kyselemässä Pörhöltä, selvittelivät tehtaalta ja kuulemma liian vanhat puolat (tammikuussa -09 siis ostetut).

      Comment


      • #93
        Oma kone on kait AJL (132kW, 1998) - kannattaako myös minun ostella puolat varuiksi? Ja tarvitaanko tuohon vaihtoon todella oma työkalu, vaan riittääkö että sormin nyppäsee pois ja tunkee uuden tilalle?

        Comment


          #94
          Taitaa näissä vanhemmissa olla puolat kestävämpiä, mutta eihän se yksi kontissa haittaakkaan. Kuusioavaimen tarvitsee vaihtoon, mutta muuten simppeli homma.

          Sytytysyksikkö ilmanputsarin päällä voi taas näissä vanhemmissa aiheuttaa murheita, jotka voi äkkiseltään vaikuttaa puolavialta.

          Comment


          • #95
            Laitellaas tännekin

            http://www.ffp-motorsport.com/bb/vie...5f9c4fcdf7e2d6

            Puolat vaihtoon - kampanjoita käynnissä.

            Comment


            • #96
              Audia koskeva puolakampanja:

              Korjaamokampanja: 28E9

              -----------------------------
              1.8TMPI (Turbo 20V)

              Audi A3/A4/TT (Moottorikoodit): AGU, AMB, AKM, ARX, ARY, AUM, AUQ, AVJ, AWM, AWT, BAM, BEX, BFB, BFV, BVP, BVR

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              06A 905 115 D
              06B 905 115 R
              06C 905 115 L
              06C 905 115 M

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06A 905 115 D.

              -----------------------------

              1.8TFSI

              Audi A3/A4 (Moottorikoodit): BYT

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              07K 905 715 F
              07K 905 715 D

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 07K 905 715 F.

              -----------------------------

              2.0MPI

              Audi A4/A6 (Moottorikoodit): ALT

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              06C 905 115 M
              06C 905 115 L
              06A 905 115 D
              06B 905 115 R

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06A 905 115 D.

              -----------------------------

              2.0FSI

              Audi A3/A4 (Moottorikoodit): AWA, AXW, BLR, BLX, BLY, BMB, BVY, BVZ

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              07K 905 715 F
              07K 905 715 D
              06F 905 115 F
              06E 905 115 E
              06E 905 115 D
              06D 905 115 K

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 07K 905 715 F.

              -----------------------------

              2.0TFSI

              Audi A3/A4/A6/TT (Moottorikoodit): AXX, BGB, BHZ, BPG, BPJ, BUL, BWA, BWE, BWT, BYK

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              07K 905 715 F
              07K 905 715 D
              06H 905 115
              06F 905 115 F

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 07K 905 715 F.

              -----------------------------

              2.4MPI

              Audi A6 (Moottorikoodit): BDW

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              06E 905 115 E
              06E 905 115 D

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06E 905 115 E.

              -----------------------------

              2.7TMPI

              Audi A6 (Moottorikoodit): BEL, BES

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              06A 905 115 D
              06B 905 115 R
              06C 905 115 M
              06C 905 115 L

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06C 905 115 M.

              -----------------------------

              2.8FSI

              Audi A6 (Moottorikoodit): BDX

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              06E 905 115 E
              06E 905 115 D
              06D 905 115 K

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06E 905 115 E.

              -----------------------------

              3.0MPI

              Audi A4/A6/A8 (Moottorikoodit): ASN, AVK, BBJ

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              06C 905 115 M
              06C 905 115 L
              06B 905 115 R
              06A 905 115 D

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06C 905 115 M.

              -----------------------------

              3.2MPI

              Audi A3/TT (Moottorikoodit): BDB, BHE, BMJ, BUB

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              022 905 715 B
              022 905 715

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 022 905 715 B.

              -----------------------------

              3.2FSI

              Audi A4/A6/A8 (Moottorikoodit): AUK, BKH, BPK, BYU

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              06E 905 115 D
              06E 905 115 E
              06D 905 115 K
              06F 905 115 F
              06H 905 115
              07K 905 715 D
              07K 905 715 E
              07K 905 715 F

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06E 905 115 E.

              -----------------------------

              3.6FSI

              Audi Q7 (Moottorikoodit): BHK

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              022 905 715 A
              022 905 715 B

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 022 905 715 A.

              -----------------------------

              3.7MPI

              Audi A8 (Moottorikoodit): BFL

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              077 905 115 T
              077 905 115 S
              077 905 115 Q

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 077 905 115 T.

              -----------------------------

              4.2MPI

              Audi A4/A6/A8 (Moottorikoodit): BAS, BAT, BBK, BFM

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              077 905 115 T
              077 905 115 S
              077 905 115 Q

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 077 905 115 T.

              -----------------------------

              4.2FSI

              Audi A4/A6/A8/Q7 (Moottorikoodit): BAR, BVJ

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              06E 905 115 E
              06E 905 115 D
              06D 905 115 K

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06E 905 115 E.

              **
              **

              Audi A4/A6/A8/Q7 (Moottorikoodit): BNS

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              07K 905 715 F
              07K 905 715 D
              06F 905 115 F

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 07K 905 715 F.

              -----------------------------

              5.2FSI

              Audi S6/S8/Q7 (Moottorikoodit): BGS, BSM, BXA

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              06E 905 115 E
              06E 905 115 D
              06D 905 115 K

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 06E 905 115 E.

              -----------------------------

              6.0MPI

              Audi A8 (Moottorikoodit): AZC, BHT, BTE

              Kaikki puolat joiden varaosanumero EI OLE:

              07C 905 715 A
              07C 905 115 J

              Korvataan puolalla jonka varaosanumero on 07C 905 715 A.
              Viimeksi muokannut Ferryman; 2.7.2011, 20:11.

              Comment


                #97
                Erittäin hyvää tietoa, kiitos jakamisesta :)

                Comment


                • #98
                  Ilmotellaas jos muillekkin on ajankohtainen, eli audilla puolakampanja päällä, uusivat porin käyttöautossa kaikki puolat veloituksetta, kun yksi meni pimeäksi.

                  Comment


                  • #99
                    Tyhmä kysymys, vaihtavat siis huollossa nuo puolat ettei niitä saa mukaansa tiskiltä?

                    Comment


                      Kyllä.

                      Comment


                      • Omaan A4:ään vaihdettiin tänään kaikki puolat veloituksetta.

                        Comment


                          Löytyisikö hämeenlinna-tampere akselilta ketään jolla kulkee 2 pultilla kiinnitettävä varapuola kontissa?
                          Tarkoitus olisi varmistaa vika ennenkuin haen lisää puolia, pullakahvit tai vastaavaa tarjoan tietty =)

                          Alkoi röpöttään tyhjäkäynnillä hieman, vikakoodia ei anna, uudet tulpat vaihdettuna ja 1kpl uusia puolia kierrättänyt jokaisessa sylinterissä, ei vaikutusta =/
                          06b 905 115 "s3" / hitachi cm11-201 tyyppiset puolat olleet paikallaan viimeiset 100 000km.
                          Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 11:57.

                          Comment


                          • Hei, en tiiä elääkö tämä topikki enään mut kokeilaan,

                            Elis tälläsen vikakoodin ilmottaa:

                            -Sylinteri 4 sytytysvirtapiiri; oikosulku maadoitukseen
                            -Katkoinainen

                            Tänään huomasin ensimmäistä kertaa selkeät oireet ku liikennevaloissa alko aika kovasti nykimään tyhjäkäynillä.

                            Korjantuuko vika jos vaihtaa puolan? vai oonko nyt ihan hukassa?

                            Comment


                            • Vaihda viereisen pytyn kanssa puolat ristiin ja katso seuraako vika, jos seuraa niin vaihda puola ja kovaa ajoa. :)

                              Comment


                              • Ja tosiaan puola Audicenteristä tilalle, ei nimittäin oo kallis :)

                                Comment


                                • Kiitos nopeista vastauksista :)!
                                  Pitää yrittää käydä jonkun luona jolla on vikakoodi luku laitteet niin voi kokeila vaihtaa puolia päikseen,
                                  Ilmottelen miten kävi kunhan saan asian hoidettua.

                                  Comment


                                  • Minkäs valmistajan puola AEB koneeseen kannattaisi ostaa, jos vaikka nämä puola ongelmat koskisivat vain noita alkuperäisiä puolia, vai onko se niin että nämä alkuperäiset puolat kestävät parhaiten (elikkä vähiten huonosti).

                                    Comment


                                    • BFB Pätkäisee

                                      BFB koneinen alkoi yskimään viime yönä leikkimisen tuloksena..

                                      Eli tasakaasulla kiihdyttäessä ei ongelmia, kaasu pohjassa katkaisee vedot hetkelliseti ja taas lähtee.. (Kierrokset jossain 2500-3500hujakoilla. Myös pieni tärinä tuon pätkäisyn kanssa.
                                      Myös outoa hajua ilmaantuu.. (vähän sellainen ruudintapainen haju.)

                                      Puolako?

                                      Yksi vikakoodi ohjelma väittäisi etunmaisen lamdan olevan sökö, voisiko aiheuttaa tämän kokonaisuuden?
                                      Viimeksi muokannut Jouppa00; 2.1.2016, 18:08. Perustelu: Lisätietoja

                                      Comment


                                      • Veikkaisin puolaa, oma volvo t4 antoi lambdan vikakoodia hajonneen sytkäpuolan takia, ja oireet täsmää kuvailemiisi...
                                        Viimeksi muokannut okkim; 1.2.2016, 22:59. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus. .

                                        Comment


                                        • puola rikki

                                          Tänään alkoi A6,-03, 1,8t, AWT. kiihdytyksessä "potkimaan" . Vanhalla Vagcom- ohjelmalla löytyi misfire:jä 3 puolasta. Noin 120 tkm kesti ajaa edellisestä vaihdosta. Löytyi kontista onneksi vanha käytetty puola.
                                          Mitä puolat (06A 905 115 D, olisiko oikea? ) nykyisin maksaa marmorilla?
                                          Uskaltako Bosch tarvikepuolaa (0 986 221 024, vain 32€) ostaa?

                                          Comment


                                          • Audia (A4 B6 1.8t BFB) vaivaa mystinen satunnainen pätkiminen tyhjäkäynnillä yhdessä sylinterissä. Puolat ja tulpat OK. Suuttimet vaihdettu ristiin, jolloin sytytyskatkokset siirtyivät toiseen pytyyn. Ostettu uusi samanlainen suutin, mutta vika edelleen päällä. Auto ohjelmoitu ja isommat suuttimet vaihdettu 5 vuotta sitten. Vaatiiko uudelleenohjelmoinnin?

                                            Sellaisen huomion tein myös, että pätkäisee aina kun jarrun vapauttaa. Imuvuotoja yritetty paikantaa.

                                            Comment


                                            • Mikä näiden "ei-viallisten" puolien kestoikä on noin suurinpiirtein tai pitäisi olla? Joutuuko vaihtelemaan jatkuvasti vai ajeleeko 100tkm samoilla tms. Esim. bfb 1.8t b7

                                              Comment


                                              • Onko alkuperäisten puolien vaihtaminen järkevää -07 vuoden 1.8t vehkeeseen varmuuden vuoksi? Saavuttaako sillä mitään?

                                                Comment


                                                  Auto on Audi A4 1.8Tq 2004, BFB.

                                                  -Tyhjäkäynti huono, kuulostaa V moottorilta tahi jopa siltä, että olisi 3 pyttynen, tasakaasulla alle 2000rpm, kierrokset tipahtaa aina alle 800rpm ja kylmänä lähes sammuu, mutta yli 2000rpm pysyy tasaisena.
                                                  Taajamanopeuksilla sama 20-60km/h tasakaasulla melkoista pätpätystä, mutta kaasua kun antaa niin menee ja ahtaa normaalisti. Hivenen voimakas bensantuoksu tulee kyllä ko. autosta.

                                                  Ohessa video tyhjäkäynnistä. Kuulostaa videossa omituiselta, mutta livenä kuulostaa sellaiselta kun haukkoisi happea, jostain syystä videossa hyvin metallinen ääni. Lämpöisenä auto toimi hieman paremmin, mutta kylmänä oli työtä pitää taajamanopeus pätkimisen takia pidemmän aikaa eikä suostunut juuri vetämäänkään.

                                                  Vaihdoin tänään öljyt, tulpat ei vaikutusta, muutakun ehkä huonompaan. Muuta ei vielä tutkittu. Bensan sekaan laitoin lisäainetta puhdistukseen ja ennen öljyjen vaihtoa stp vellit.

                                                  https://streamable.com/i351ke

                                                  -Ongelma numero 2. Autosta kuuluu sivuääni, mikä muistuttaa enempi nikko autoa, ei kuulu tyhjäkäynnillä ( ohessa video: https://streamable.com/uasasn ), eikä alle 20kmh, mutta sen jälkeen alkaa. Voimistuu kun vauhti kasvaa ja tietty kun vauhti laskee niin hiljenee.
                                                  Ei vaikutusta kytkimellä, jarrulla, eikä myöskään vaikuta laakerivialta, mitä tuossa testailin käänneellä renkaita puolin ja toisin ajossa.


                                                  Jos jollain olisi antaa pientä osviittaa , mistä lähteä vikaa hakemaan (ei anna vikakoodeja) niin olisin kiitollinen. Käyn ottamassa illan aikana irti massan ja kokeilen mitä sanoo, mutta skeptikkona ja realistina en odota ihmeitä :)


                                                  Muuten tuntuu olevan vedot tallessa, en suurempia ole kokeillut juuri sen takia kun tiedä mistä tämä kaikki johtuu, mutta yli 2000rpm ei mitään ongelmaa oikeastaan missään.

                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 6.12.2021, 00:34. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                  Comment


                                                    Millä luettu vikakoodit?
                                                    Puolavikaa epäilisin, aika yleistä.

                                                    E. Ja takapyöränlaakeri vois olla tuon nauhoittamasi äänen lähde. Sitä ei oikein pikku kaartelulla saa paljastettua.
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 6.12.2021, 00:36. Perustelu: Aiheet yhdistetty, kiitos vinkistä!

                                                    Comment


                                                      Kaikki puolat vaihdettu Boschin puoliin, alkuun kävi hetken hyvin, sen jälkeen alkoi taas päpättämään. Tasakaasulla meno hieman vakaantui, mutta kyllä sitä räpättämistä ja päpättämistä silti ilmenee.

                                                      Auton vanhaomistaja oli vikakoodit lukenut, en tiedä millä, mutta käyn tänään itse luetuttamassa autoliikkeessä, jos saisi tuohon selvyyden.

                                                      Uumoilin kanssa, että olisiko tuo takapyöränlaakeri, mutta ääni tulee selkeästi repsikan puolelta edestä toki kaikki on mahdollista.
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 8.12.2021, 10:42. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X