Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sytytyspuola rikki? A4 1.8t

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Nuo hajoaa samasta kohtaa eli siitä ihan juuresta missä menee osittain metallisuojan sisään ja sisäisesti kohdasta missä on magneettinen ja ei-magneettinen sisus. Heikoin kohta eristevalussa ja siitä pääsee lyömään loppujen lopuksi kipinä läpi.

    Marmorilla sanoivat, että pitäisi olla oma työkalu kun vaihtaa...jos hiemankin väännättää sivulle kun nostaa, niin saattaa itse tuhota tai ainakin edistää puolan hajoamista eli aivan kuten Porkkis tuolla ylempänä totesi.

    Comment


    • #62
      Vaihdoin omaan tänään kaikki puolat. Vikakoodi oli 2. pytyn misfire. Vanhat puolat olivat kahta erityyppiä. Toissa osanro 06B 905 115H, toisissa -115L. Kaikkien vanhojen 2. ja 3. liittimen välissä 380...390 ohm. L-mallin 1. ja 3. nastan välissä noin 13 kohm, H-mallissa toisessa 450 kohm, toisessa (muistaakseni 2. pytty) yli 2000 kohm. Mittarista loppui alue..

      En hoksannut mitata uusia, joten menee arvailuksi, mutta voisiko tuosta päätellä, että 1. ja 3. liittimien välistä pitäisi löytyä luokkaa 10 kohm vastus? H-mallit siis jo huonossa hapessa..?

      Uudet muuten 06A 905 115D ja made in Italy, merkkitiskiltä hintaan á 42,30€.

      Comment


      • #63
        Alkuperäinen kirjoittaja Valtonen Näytä viesti
        Auto toimii jälleen. Vaihdoin kaikki puolat ja kaikki tulpat. kaksi tulppaa mustempia kuin muut. Koko homma tuli kustantamaan 198€ marmorilta.

        Liikkeessä sanottiin että puolan osanumeron loppu kirjain kertoo mitä sarjaa se on.. Itelläni oli vanhat G-sarjaa, uudet R-sarjaa. R-sarja pitäisi olla jo kestävämpi, saa nähä...

        Kiitoksia kaikille neuvoista.
        Lauantaina meni tuollainen R-sarjalainen rikki, onneks oli takakontissa varapuola :D Eilen 2kpl 06A.. marmorilta, nyt on tullu ostettua puolia enemmän kun öljynsuodattimia.

        Comment


        • #64
          Nykyinen audi ollut 2.5 vuotta ja oisko nyt 5 vai 6 kertaa puola vaihdettu, ja eilen meni taas. Pitänee minunkin alkaa säilyttämään varapuolaa takakontissa.
          Ei taida olla mitään keinoa jolla noita rikkoja välttää? Vaikka vaihtais sytytystulppia useammin, niin olisiko silläkään mitään väliä?
          Ärsyttää niin paljon että tekis mieli alkaa selaamaan myynti ilmoituksia...

          Comment


            #65
            Onko pistetty oikeita puolia tilalle. Marmorin osilla on myös takuu kaksi vuotta, joten kannattaa säilyttää ne kuitit.

            Comment


            • #66
              Oletan että on pistetty. Mikä ero on oikealla ja väärällä puolalla? Ja anteeksi tyhmyyteni mutta mikä on marmorin puola? :)

              Comment


                #67
                Marmoritiski=Merkkiliikkeen varaosamyynti.

                Comment


                • #68
                  Jaaha. Selvispä tuokin. ;)

                  Comment


                  • #69
                    Toimiikos toi marmorin takuu? Viitaten tämän ketjun viestissä #61 mainittuun työkaluun, harva varmaan tollasen työkalun kanssa sitä puolaa vaihtaa.

                    Comment


                    • #70
                      Eikös R-loppuisella varaosanumerolla olevien puolien pitäisi olla jo kestäviä? Omallani olen ajellut nyt tammikuusta -09 asti sellaisilla ja yhtään puolavikaa ei ole (vielä) ollut.

                      Comment


                      • #71
                        Alkuperäinen kirjoittaja JarnoN Näytä viesti
                        Eikös R-loppuisella varaosanumerolla olevien puolien pitäisi olla jo kestäviä? Omallani olen ajellut nyt tammikuusta -09 asti sellaisilla ja yhtään puolavikaa ei ole (vielä) ollut.
                        Lue viesti #63 :)

                        Comment


                        • #72
                          Kuinkas monella täällä, jotka itse ovat vaihtaneet puolan, on tuo työkalu?

                          Comment


                          • #73
                            Työkalua ei ole, mutta sain ainakin omaan Audiini (B7 -05 1,8t) puolat vaihdettuna tehtaan laskuun Tampereen Laakkosella. Kampanja tiettyihin sytytyspuolatyyppeihin on alkanut kuulemma noin kuukausi sitten. Korvattavuus riippuu siis varaosan tyypistä. Tarvikeosia eivät korvaa, vaan osan tulee olla Audin alkuperäismallistoa. Kannattaa siis kysellä paikalliselta marmorilta jos on sytytyspuolaongelmia!

                            Comment


                              #74
                              Puolat vaihdettu takuuseen audi a4 -06 ;) Onneksi on netti ja hyvä foorumi tietolähteenä,pelkkää säästöä.

                              Comment


                              • #75
                                Minulla eivät suostuneet vaihtamaan. Autossani on jo kuulemma "kestävämmät" puolat. Tosin vasta yksi puola kyrvähtänyt...

                                Comment


                                • #76
                                  Ei joku viitsisi laittaa amatöörille kuvaa missä puola sijaitsee? Saisi sitten tarpeen tullen vaihdettua...

                                  Comment


                                  • #77
                                    Siinä ne on moottorin päällä, venttiilikopassa.

                                    Google auttaa: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2619057

                                    Comment


                                    • #78
                                      Kiitoksia Mikolle. Se siis on tuo musta mihin liitin tulee kiinni? Lähtee vetäisemällä irti?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Kyllä, tämän näköinen osa: http://www.gen-o.com/blog/wp-content/ignition_coil.jpg

                                        Comment


                                        • #80
                                          Jos tuollaisen ostaa varalle, niin kuinka varovainen pitää olla säilytykessä? Ja viallisen löytää siis siten, että ottaa yksitellen liittimen irti ? Kun viallinen ei ole kytkettynä niin koneen pitäisi käydä paremmin? Täytyy r-langasta vääntää...

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ei kun koneen käynti ei muutu kun otat liittimen irti.

                                            Ei sen säilytyksessä ole mitään kummallista. Senkus pidät hyllyssä.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Audi A2 1.6 FSI puola asiaa

                                              A2 1.6 FSI alkoi loppukesästä kans hiukan nykiä ja tyhjäkäynti "aaltoilla", siis auto uuden ja uljaan Audi Center Vantaan pikahuoltoon ja testeriin, lista kertoi, että 1 ja 4 pytyt hiukan vajaa teholla, vaihdettiin niihin uudet puolat a 43,20 ? ja sen jälkeen on pelittänyt ihan ookoo, näytti sen verran helpolta hommalta, että jatkossa vaihdan loput ite!
                                              Mutta osaako kukaan kertoa mistä johtuu kun automaatti-ilmastoinnin "fläkti" puhallus "aaltoilee" siis alussa välillä puhaltaa normisti, mutta sitten hetkeksi loppu ja taas alkaa voimallisesti hönkiä, mutta alkaa sitten toimimaan ihan normaalillakin puhalluksella! Lämpöä kyllä riittää näilläkin pakkasilla!

                                              Comment


                                              • #83
                                                Ruuvikiinnitteisiä puolia ei tuo kamppanja ainakaan koske, tänään kysyin.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Huoltoneuvoja laittoi viestin jäädytinvuotoa kysyessäni:

                                                  "Selvisi että autoosi olisi avoinna tehtaan kampanjatyö (mahdollinen sytyspuolien uusinta), joka on sinulle maksuton"

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Senkus pidät hyllyssä.
                                                    Eiku kontissa! Mikäli puola kyrvähtää hiihtolomalla Levillä, niin kotimatkan ohitukset voi unohtaa, jos ehjä puola on kotona ;)

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja JarnoN
                                                      Eikös R-loppuisella varaosanumerolla olevien puolien pitäisi olla jo kestäviä? Omallani olen ajellut nyt tammikuusta -09 asti sellaisilla ja yhtään puolavikaa ei ole (vielä) ollut.
                                                      2 vuotta ja kaksi viikkoa näköjään meni, nyt eilen rekkaa ohittaessa rupesi pätkimään ja kahdesta sylinteristä ilmoitteli sytytyskatkoksia. Onko tuo puolienvaihtokampanja vielä voimassa, tai onko sitä esim. Oulussa koskaan ollutkaan?

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        On ollut. Ei tietoa onko enää.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          On kampanja voimassa ja Oulussa juuri itse vaihdatin kampanjan piikkiin (perjantaina) kaikki neljä kun rupesi kolmosesta tulemaan misfireä logiin. Kyseessä 2003 1.8Tq 165tkm mittarissa. Vartin homma ja pikahuollossa hoituu samalle päivää.

                                                          Ensin kuitenkin tarkistavat listalta löytyykö auton puolan sarjanumero samalta alueelta kuin kampanjan puolat.

                                                          Edit: ehjiä puolia ei saanut varaosiksi mukaan :(

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Yleensähän tuo puolan hajoaminen ilmenee kuormituksessa nykimisenä, koska kipinä ei riitä sytyttämään seosta, voiko huono puola pätkiä myös kylmä käynnistyksessä?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Kaksi kertaa nykäsi kiihdyttäessä ja sen jälkeen kävi kolmella aina huoltoon asti hitaasti nilkuttaen. Kaikki puolat näyttivät päällepäin olevan OK.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X