Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 BEX -04 sammui ajosta, hörähtää ei käy (b-pumppu rikki)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Niin tai tarkennuksena että näin epäilen,että on jokin holkki. Pitää kysästä tuolta futurezilta tuota hommaa.
    Ja nuo mitat oli tutun irrallisesta walbrosta (255) ei välttämäti sama mikä tulee tuossa a4 kitissä. Yritän sovitella ja katella kunhan joudan.

    Comment


      #32
      Tuo walbro voisi kyllä olla kokeilun arvoinen. Harmi ettei lähiseudulta saa mistään. Olisi voinut käydä hypistelemässä.

      Comment


        #33
        Ihan perusteellista työtä: http://www.stealth316.com/2-fuelpumpguide.htm

        Irrotin tänään tuon OEM-pumpun asennuskehikostaan. Helpoin tapa oli varastaa kakaroilta niitä intiaanihelmiä, joita tungin kehysmuovin sisään yksi peri käpälä. Sitten pumppu irtosi kauluksestaan helposti. Raakasuodin irtosi ihan kampeamalla/vetämällä. Letku irtosi pumpusta osa pumpun muovista mukanaan.

        Mitä nyt on tullut selailtua niin boschin pumput ovat järjestään kaikki 60 mm läpimitaltaan. Kun tuo walbro 255l/h, ja taitaa jopa 190l/h olemaan 1.8T vakioturbolla vähän overkill muutenkin niin eiköhän se walbro olisi se helpoin vaihtoehto?

        Ellei sitten joku keksi että mistä boschin 43 mm läpimitaltaan oleva pumppu löytyisi, tai vaihtoehto kaulusmuovi joka syö 60 mm pumppuja?

        VDO-pumpun läpimitta on 43 mm, kokonaispituus ilman raakasuodinta päästä päähän 125 mm. Rungon paksunnosrengas on imupuolen pohjasta 89 mm korkeudella ja rungossa on yksi "nasta" suuntausta varten. Imupuolen ulkomitta on 19 mm, "putken" pituus noin 7 mm.
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Jos en nyt väärin muista, niin eikö näistä pumpuista ole ollut joskus takaisinkutsu tms takuujuttua? eihän se nyt ihan normaalia pitäisi olla, että esim 57tkm ajetusta kärrystä bensapumppu menee.
          Itselläkin tosin yritettiin takuuseen laittaa, mutta eipä ollut maahantuoja suostunut, mikä ei juuri yllätä. Hieman vaan harmittaa, että jäin hyväksi asiakkaaksi, enkä alkanut todella tappelemaan, kuka maksaa, vaan suostuin maksamaan osan. Autollanihan oli ajettu tapahtumahetkellä noin 100tkm.

          Comment


            #35
            On tosiaan ollut kampanja, tuohon omaan kulkineeseen vaihdettiin 7 tkm kohdalla uusi pumppu tilalle ruotsissa. Eli tämä on auton kolmas pumppu menossa nyt.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
              Biltemassa tuota pänikkää sanotaan 18 litraiseksi, mutta pänikän päällä 20 litraa. Panitteko Jussi o-renkaan korkin sisään vai miten noi sai venetankeiksi toimimaan?
              Muistaakseni pikkaisen viilattiin röpöjä pois, niin on pitänyt ihan kohtuullisesti. Pystyssä toki aina säilytys.
              Ja venetankilla tarkoitin, että veneeseen raijataan menovettä noilla. Eivät kolise veneessä niin kuin peltiset jerrykannut.

              Comment


                #37
                Kyllähän niistä on takaisinkutsut ollu, mutta eikö ne koskenut enemmän tuota -03 vuosimallia? En kyllä itsekään viitsinyt alkaa tappelamaan asiasta. Vihjasin kyllä asiasta, mutta se taisi mennä kuuroille korville.

                Harmi että kutsutaan vain tiettyjä autoja takaisin vaikka vika on muissakin autoissa. =(

                Comment


                • #38
                  Taisi olla 03 mallisia pääosin ne kutsutut, alustanumerolla ne oli kuitenkin rajattu.

                  Comment


                  • #39
                    215tkm ja siihen päättyi ilmeisesti polttoainepumpun taival.. A4 1.8tq BEX -04. Ei surise niin kuin ennen virrat päälle kytkettäessä. Huomenna Laakkoselle.

                    Nythän olisi oiva hetki laittaa tehokkaampi pumppu, kun ahdinkin tuntuu omaavan reilusti välystä sivusuunnassa! Prkl,...

                    Comment


                    • #40
                      No niin, uusi pumppu Laakkosella 445,56€ Ruotsista tilattuna ja tarvitsee kuulemma jonkun uuden "pikaliittimen" 16,08€. Voiko joku valaista onko tuolle liittimelle tarvetta...? Varaosanumeroita ei ole tiedossa uusille osille.

                      Comment


                        #41
                        Uudessa pumpussa on ylimääräinen lähtö - tuo lisäosa on tulppa siihen lähtöön jos autossa ei ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä.

                        Comment


                        • #42
                          Autossa on itse asennettu webasto evo5.

                          Edit edit: Korjaan, siis onko tuossa uudessa pumpussa webaston tankinotto"putki" valmiina vai tarviiko siirtää vanhasta?
                          Viimeksi muokannut Murre; 26.6.2013, 00:18. Perustelu: Lisäystä

                          Comment


                          • #43
                            Aamulla mitattu kannen liittimestä (uloimmat isoimmat liittimet neljästä), jotka antoivat tulokseksi 4,6kOhm. Jännite oli startattaessa yli 12V.

                            Sisemmät liittimet (pienimmät vierekkäin) antoivat tulokseksi 100,5 Ohm.

                            Polttoainetankki hieman yli puolen välin mittarin näyttämään uskoessa.

                            Suutintukin paine mekaanisella mittarilla mitattuna 0 Bar.

                            Voisiko joku pikaisesti tarkastaa Elsasta/Etkasta arvoja jotka mittarin liittimeltä mittailin..

                            Comment


                            • #44
                              ELSAssa ei ole määritetty ehjän pumpun resistanssiarvoja.
                              Keskimmäisten liittimien resistanssi kertoo paljonko tankissa on tavaraa (kohon lukema).

                              Comment


                              • #45
                                Mitkä ovat molempien koho-anturien lukemat tankin ollessa täynnä/tyhjä??

                                Edit: Selvisi jo. Täynnä on ~50 Ohm ja tyhjänä ~300 Ohm noin karkeasti mittailtuna..
                                Viimeksi muokannut Murre; 7.7.2013, 09:14. Perustelu: edit

                                Comment


                                • #46
                                  Päivää! Pikkusen lainaan tätä...

                                  Eli auto ois A4 B6 BEX -03. Ja ongelmana on tosiaankin se, että auto ei lähde käyntiin. Starttaa, mutta siinäpä se oikeastaan onki. Ei hörähdä tai muuten yritä käyntiin lähtä. Alunperin sammui tyhjäkäynniltä, kun auto oli pihassa. Ja sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin..

                                  Koodit luettu ja seuraavat löyty:
                                  01039 - Coolant temperature sensor (G2) 30-10 open or short to plus
                                  18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 004 - Intermittent

                                  Tuon anturin vaihoin, mutta siitä ei ollut mitään taikaa.. Koodeja ei olla uusiks vielä luettu.. Oli muuten aivan helvetin ahdas tila vaihtaa se..

                                  Bensapumppu MIELESTÄNI surraa, kun virrat laittaa päälle. Täytyy vielä uudestaan tarkistaa tuo..

                                  Pumppu kuitenkin tuossa epäilyksen alla... Onko jollain joku käry, että mikäs se vika sitten vois olla ?

                                  Comment


                                  • #47
                                    No ehkäpä kannattaisi lukea ne vikakoodit uudelleen...............

                                    Comment


                                    • #48
                                      Terve! Täälä myös audi hajoilee.. kyseessä on -03 1,8t BFB moottorilla. Sammu suorasta ajosta eikä lähde käyntiin enään, hörähtää vähänniinkun lähteäkseen, mutta sammuu heti. Olisko se bensapumppu? Toi hörähdys mua vähän häirittee, siks kyselen täälä. Vikakoodit luettu, ei mitään. Eikä mikään vikavalokaan pala. Joku ehdotti jo nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistintakin. Jos jompikumpi näistä hajoaa, syttyykö sillon esim. Moottorivikavalo?

                                      Comment


                                        #49
                                        Kuullostaa kyllä pumpulta. Ei anna vikakoodia, eikä näin myös vikavaloa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Jos sulla on käytössä vcds, niin katsoppa pitkän ajan fuel trimmi se saattaa näyttää että olisi yrittänyt korjata laihaa seosta. Toki jos pumppu kerrasta hajonnut, eikä vähitellen hiipunut, niin se ei sitä näytä. Kanava taitaa olla 33.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Noniin, ongelmat jatkuu edelleen. Alunperin oli siis bensa loppunut! Bensamittarissa joku tilapäinen vika.. samaan syssyyn vaihdeltiin sitten nokkien ketju kiristimineen. Tämän kaiken jälkeen (bensapumpun irrotus/asennus, nokkeketjujumppa) on auto alkanut pätkimään ahtojen tullessa mukaan. Sytyttää moottorin vikavalon ja antaa kookoodin 16395. Se oli joku imunokan ajotushomma muistaakseni. Nokkien asennus tarkistettiin sn varalta että olis jako niiden osalta pielessä, eipä ollut. Voisko tässä nyt kuitenkin olla se pumppu tiensä päässä? Asentaja siis sanoi että ei tule bensaa tarpeeksi ahtojen tullessa mukaan.. onko joku juttu vielä mikä kannattaa tarkistaa ennenkun tilaan vajaa 400€ pumpun..

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kannataisiko mitata pumpun tuotot ennekuin sitä vaihtaa? Se on nokan solenoidin vikakoodi, voi aiheutua vissiin myös polttoaineen vähyydestä.
                                              Aloittaisin mittaamalla tuotot.

                                              Comment


                                                #53
                                                Kyllä sitä tarvikkeena saa. Ei tarvitse ostaa 400e pumppua.

                                                Mitenhän se on todettu, että "ei tule bensaa tarpeeksi ahtojen tullessa mukaan"?

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                                  edit: 27 Ohmia tuo toimiva pumppu tiedoksi
                                                  Omasta 2002 1.8T AVJ:stä antautui bensapumppu 328tkm jälkeen kerrasta keskelle ei mitään josta kuitenkin selvittiin hinausauton kyydissä kotiin. Tilasin Sparetolta VDO:n tarvikepumpun pikatoimituksella jolloin hintaa jäi 193,27€. Näytti olevan samaa kamaa ainakin muovit kuin alkuperäisessä joka myös VDO, tässä tarvikkeessa oli vaan vingutettu VAG:n logo ja numerot pois. Pikarahdilla arvioitu toimitusaikataulu piti 100% paikkaansa näin vapun allakin.

                                                  Omasta mielestä uudesta moottorista mittaamani ohmit olivat 2,9 ja vanhasta rikkinäisestä pumpusta 0,8.
                                                  edit: mahtaakohan toi pumppu edes olla sähköisesti sellanen että sitä pystyy mittaamaan...

                                                  30L sain pumpattua bensaa pois täydestä tankista ja sen jälkeen olikin bensan pinta sopivan alhaalla.
                                                  Viimeksi muokannut andre_; 1.5.2015, 21:40.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Bensapumppu ilmeisesti menossa kun kuuluu kaynnistyksessä ja ajossa pientä surinaa/ulinaa takapenkin alta.

                                                    Yritin selailla noita nettikauppoja ja varaosakoodeja mutta löysin edullisia malleja vain Q-kulkineeseen oma on vajaavetoinen BFB

                                                    Osaisko joku pikkasen avittaa mikä olis hyvä + halpa ja sopiva
                                                    1.8T BFB -04 (vajaaveto) bensapumppu ?

                                                    Tuommoisen koodin kaivelin -> 8E0919051CJ
                                                    http://www.autoteilemann.de/foerdere...ag-734834.html

                                                    Oletan että sopisi ?
                                                    Viimeksi muokannut Mark; 18.5.2015, 14:28. Perustelu: lisäys + varaosan vaihto

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Omaan berttakuutoseen laitettiin Walbron pumppu: http://www.race.fi/fi/product/32803a/walbro-intank
                                                      Hitusen joutui askartelemaan, että sai vanhan pumpun pois ja uuden tilalle. Sanoisin kuitenkin, että oli pala kakkua loppupeleissä vaihtaa pelkkä pumppu, eikä tuota koko muovihärdelliä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Mausi varmennuksena vielä ..

                                                        -Olihan sulla myös B6 vajaaveto mallia jossa bensapumppu sijaitsee "takakontissa" ?

                                                        -Ostitko jonkun asennuskitin lisäksi vai menikö ilman ?
                                                        (onko pumppu saman kokoinen kuin alkuperäinen)

                                                        Kiitoksia tiedoista

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          B6 vajaaveto (farkku). Pumppu on takakontissa, joten meikäläisen autosta tarvitsi purkaa sivumuovit ja pohjamuovit edestä pois. Walpron pumppu on reilusti pienempi kuin alkuperäinen, joten tankissa olevaan muovikehikkoon tehtiin polttoaineen kestävästä "kumista" kaulus. Uudet piuhat tuli asennuskitin mukana, joten niitä käytettiin. Kaveri (Porvoosta) voi sua varmaankin autella, mikäli tuntuu siltä, että itse ei arvaa hommaan ryhtyä.

                                                          Tepolta löytyy myös pumppua:

                                                          http://speed-autoteile.fi/index.php?...product_id=944

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Noniin Walbro asennettu vanhan tilalle.

                                                            Sen verran kun olen erinäisten laitteiden kanssa duunaillut niin yleensä musta johto on miinus ja punainen plussa, mutta ei walbron pumpussa.
                                                            Mustaa ei liitetäkkään mustaan :) .. Amerikkalaiset

                                                            Pikkasen rupesi mietityttämään että meniköhän tuo asennus oikein.
                                                            Laitoin Walbron pumpun "imun" kiinni pumppuhässäkän pohjalla olevaan liittimeen.
                                                            Nyt jälkeenpäin rupesin tutkimaan tuota kuvaa -> http://www.autoteilemann.de/media/co...171435Z_DS.PDF
                                                            Siinä lukee initial filling eli liitin joka tuo bensan suoraan tankin pohjalta?

                                                            Tästä saa vähän paremman kuvan tuosta "pumppuhässäkästä" -> http://www.audi-club.ru/forum/showth...539&styleid=17

                                                            .. oiskohan tuo pumpun imu kuulunut kumminkin olla vain pumpun kotelon pohjalla ei tuossa liittimessä joka imee tankin pohjalta ?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Mistä kannattaa tilata BEXin polttoainepumppu? Hintoja kysellyt kivijalka kaupoista ja VDO pumppu 300-477€.
                                                              En välttämättä haluaisi alkaa sinne mitään muuta laittamaan kun alkuperäisen kerran se riittää motestin ohjelman kanssa.

                                                              B6 1.8t quattro
                                                              Viimeksi muokannut LilJon; 3.2.2016, 21:41.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X