Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-86 satkun ohjaustehostimen pumppu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -86 satkun ohjaustehostimen pumppu

    Minulla lötköistä lötköin -86 mallin 1800 automatic...salapoliisityön tuloksena terävä peltimäinen nakse paikallistui ohjaustehostimen pumppuun...kun ohjausta kääntää, niin pumpun akseli oikein liikkuu akselin suuntaisesti...automaallikkona lähden siitä, että varmaan pumppu matkansa päässä...vai ? Onko korjaussarjoja, voiko korjata, mitä kokonaan uusi maksaa ja mistä saa...en oikein luota romistavaraan, kun voivat olla saman verran ajettuja ? Olen lukenut, että jotain ylipainetta ja letkutukoksia on näissä paikoissa ollut...kertokaa !

    #2
    Letkutukoksista en kyl mene sanomaan, mutta vuotavia tiivisteita/o-renkaita ainakin näistä satkuista löytyy. Ja aika tarkka on oikeasta nesteestä, "vihreästä kullasta".

    Saatavuuksista ei niinkään ole tietoa. Itsellä yksi ylimääräinen pumppu -88 satasesta, mutta sinuahan ei se käytetty kiinnostanut.
    Jostain sai tiivistesarjoja, mutta joku muu kertoo paikan. Motonet? Ja siitä sarjasta taisi puuttua jokin o-rengas.

    Tuossa lukemista btw;

    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=46181
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=61256

    Comment


    • #3
      Kiitos vastauksesta...onko kuitenkin mahdollista, että pumpusta on mennyt jotain enemmän, koska akseli siirtyy paikaltaan ohjausta tappiin käännettäessä. Ja kyllä minulle kelpaa myös käytetty pumppu, jos jostain sellaisen saan ja voin jotenkin varmistua (onko tuo jo mahdotonta) siitä, että se on parempi kuin autossa nyt oleva ? Muuten onko kaikissa 80-luvun 100 malleissa samanlainen pumppu ? Moottorin koosta huolimatta ?

      Comment


        #4
        Vitoskoneissa taitaa suurinpiirtien olla. Alku- ja loppupään mallien välillä taitaa on muutamia pieniä muutoksia, jotka eivät kuitenkaan estä ristiinlinkittämistä, sanoisin.

        Ja akselissa siis on reilusti välystä pituussuunnassa, mutta hihnapyörä kuitenkin pysyy paikoillaan? Eräällä oli pumppu, jonka joku ilmeisesti oli koonnut joskus väärin ja jättänyt holkkien päissä oleva prikat pois.

        Käytännössä käytettyjen pumppujen ongelma on yleensä tiivisteiden vuoto, ei niinkään mekaaniset kulumat. Toisen mekaanisesti pahaksi kuluneen pumpun sattuminen käsiin on lähinnä huonoa tuuria.

        Comment


        • #5
          Tämä on se neloskone peruskaasarilla...eli tietääkö joku, käykö isompien vitoskoneiden pumppu minulle vaihtolaitteeksi ? Ja kyllä se koko akseli hihnapyörineen liikkuu pituussuunnassa, kun ohjausta käännetään tappiin ?

          Comment

          Working...
          X