Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8TFSI 88kw/120hv?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8TFSI 88kw/120hv?

    Mitä eroa on tämän 120hv "karvalakkimallin" ja normaalin 160hv mallin välillä? Hintaero on peräti 3800?, onko moottoreissa muita eroja kuin korkeampi viritys?

    Onko tiedossa joku "tehoboksi" joilla saisi tehot nostettua esim. 120hv -> 160hv edullisesti?

    #2
    viritysasteesta päätellen 88kw moottorista puuttuu toi turbo kokonaan.

    Comment


      #3
      No kyllä tuo 88kW on "TFSI" myös, ja vääntöäkin on 230Nm 1500-3650rpm, joten oletan että ahdin ei kyllä puutu vaan tuossa on joku muu juttu takana.

      http://audi.fi/VV-Auto/Audi3.nsf/0/4...5?OpenDocument

      Comment


      • #4
        Kyllä siinä turbo on, mutta todennäköisesti matalammalla ahtopaineella. Mutta onko muita eroja?

        Comment


        • #5
          Vastaus taisi löytyä:

          http://chipcenter.jetshop.se/ShowPro...=4114&cat=5205

          Ikävä kyllä aika kallis, n. 900?, mutta silloin tehoja irtoaa 170hv / 295Nm, ts. huomattavasti enemmän vääntöä kuin vakio 118kw-versiossa.

          Ja silti rahaa säästyy n. 2900? jolla saa vaikka nahkasisustuksen tai multitronicin.

          Comment


            #6
            Jännää, vain 170hp?

            http://www.motorbit.fi/ lupailee 180hp/290Nm tai 209/310Nm (SW2) mitä tuo SW2 sitten tarkoittaakaan.
            Viimeksi muokannut haraldh; 1.2.2009, 18:50.

            Comment


            • #7
              Vielä parempi vaihtoehto, suomalainen Motorbit Oy.

              120hv/230Nm -> 180hv/290Nm 890?
              120hv/230Nm -> 209hv/310Nm 1050?

              Ja tuohon hintaa sisältyy myös tehonmittaus ennen päivitystä ja sen jälkeen.

              Harald oli nopeampi... :)
              Viimeksi muokannut 8866; 2.2.2009, 10:09. Perustelu: Yhdistetty

              Comment


                #8
                Tuo sivu vaikutti lupaavalta, mutta nähtävästi audiworldiin (eli jenkkeihin) ei tuollaista 88 kW versiota tuoda joten siitä ei ole edes mainintaa:

                http://www.audiworld.com/news/07/b8-.../content.shtml

                Mikähän on tuo koneen tarkoitus oikeasti, 2.0 TFSI 132 kW luvataan keskikulutusta 6,8 l/100 km, kun tuo 88 kW 1.8 TFSI luvataan 7,2 l /100km. Onkohan tarkoitus vain tarjota halpamalli?

                Comment


                • #9
                  Uskoisin näin, hintaero on kuitenkin huomattava vaikka käytännössä on sama kone ja sama auto. Varusteissakaan en ole löytänyt mitään eroja. Tai sitten voidaan todeta että 160hv-version hinnassa on ilmaa.

                  Comment


                    #10
                    Pitäisi saada joku uusi perhealbumi mistä näkisi raudan erot.

                    Comment


                      #11
                      Eihän se ole kuin viitseliäisyydestä kiinni... ;)

                      Jännä juttu... Ilmeisesti VAG siirtynyt tehtaallakin softavirittelyyn tuotantokustannusten säästämiseksi. Moottorilistassa ovat samalla kolmikirjaimisella koodilla. Osalistoissa tulee sitten neljäs kirjain softasta riippuen. Tässä tapauksessa 88/118kW CABA/CABB ja CDHA/CDHB. Turbokin on sama. Pikaisella selailulla en löytänyt muuta eroa kuin ECU.

                      Saksassa ECU:n ALVillinen hinta karvan alle 850 ?. Aika paljon vähemmän kuin tehoversioiden hintaero valmiina ostaessa. ;)

                      Comment


                        #12
                        Mistäs moinen moottorilista koodeineen? Entä miten tuotat osalistoja?

                        Comment


                          #13
                          Mistäs moinen moottorilista koodeineen? Entä miten tuotat osalistoja?
                          Siis ne normaalit albumin toiminnot "EC overview" tai "Identification codes -> Engine code". Ja pidemmät versiot siellä räjäytyskuvan vieressä viimeisessä "model"-sarakkeessa.

                          http://audiclub.fi/audifinns/showthr...t=46854&page=2

                          Comment


                          • #14
                            Alhaisemmat päästöt&autovero ?

                            Comment


                              #15
                              Todennäköisesti juuri verotus/vakuutus ym. + halvempi hinnat alkaen malli tuon takana. Muutenhan tuossa ei kauheasti järkeä ole. Normikulutus sama kuin 118 kW. Mutta mitä sitten todellisuudessa vie?

                              Comment


                                #16
                                No kun tuossa aikaisemmin kirjoittamassani audi.fi linkistä käy ilmi että 1.8TFSI 88kW on juopompi kuin 2.0TFSI 132kW, tai 2.0TFSI 155kW:set mallit. CO2-arvotkin manuaaleille 88kW: 169, 132kW: 160 ja 155kW: 160. En usko että tuo valinta on verotuksellisista syistä. Epäilen että se on halvalla toteutettu de-tune hinnat-alkaen malleihen.

                                Comment


                                  #17
                                  Äkkiä arvaten (kun en tosiaankaan tiedä) tuossa kulutussyklissä pitää saavuttaa tietty kiihtyvyys ainakin graafin perusteella jos aika on kerran vakio: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135231688077
                                  De-tunattu polttaa sitten enemmän ainetta että pysyy virkeämmän veljen mukana -> myös co2 nousee vastaavasti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    up, haluaisin kuulla autosta käyttökokemuksia kyseisellä koneella , eritoten kovalla askilla olevista autoista. Itselle tulossa työsuhdeautoksi A4 1.8tfsi 88kw business plus varustelulla.

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja wolf74 Näytä viesti
                                      up, haluaisin kuulla autosta käyttökokemuksia kyseisellä koneella , eritoten kovalla askilla olevista autoista. Itselle tulossa työsuhdeautoksi A4 1.8tfsi 88kw business plus varustelulla.
                                      Mitäpä siitä voi sanoa?
                                      Ei se raketti ole, mutta pysyy liikenteen mukana ja "vetoa" on alhaalta asti. Perus kuminauhakone ilman lopun tempaisua.

                                      Comment


                                      • #20
                                        No niin reilu 3tkm uudella työsuhdeautolla takana ja pitää todeta että auto tuntuu tehokkaammalta kuin 88kw. Ei tietenkään voi verrata edelliseen omaan autoon ( lastutettu A6 3.0tdi quattro ), mutta kyllähän tolla nyt ajelee. Vääntö ja manuaali aski tekevät ihan ok ajettavan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itse sain juuri tällaisen A4 88 kw -vehkeen työautoksi.

                                          Mites jos tällaiseen hommaa tällaisen "tuning boksin", joita netti tuntuu olevan täynnä, niin pitääkö auto sen jälkeen muutoskatsastaa?

                                          Jääkö näistä bokseista auton muistiin jälkiä, joita sitten huollossa näkevät?

                                          Comment


                                          • #22
                                            pitäisi

                                            ei, jos sen piilotat jonnekin näkymättömiin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Lainataanpas vanhaa aihetta. A4 B8 kpppa 1.8 TFSI on CDHB koneella joka pitäisi uusia. Olisi tarjolla CDAA koneinen joka peräisin octaviasta. Tuo rikkinäinen on 120hp ja tuo CDAA on 160hp mutta kuten yllä olikin maininta niin käytännössä CDHA (160hp) on sama kuin CDHB ja ECUssa ero. Mutta olen yrittänyt etsiä tietoa että kävisikö tuo CDAA varmasti minulle. Onko kenelläkään tietoa ?

                                              Tämmöisen löysin kun menee hieman alaspäin on maininta 1.8 TSI EA888 Gen2 https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=118 Gen2 became the most widespread version. It has the next engine codes: CDAA, CDHA, and CDHB

                                              Comment


                                                #24
                                                B8:ssa se on pitkittäin ja Octaviassa poikkittain saattaa olla eroja kiinnityksessä ja apulaiteiden osalta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vastataan tähän kun tutkinut asiaa niin eroa on että vaikka pelkkäraaka moottori olisi niin ei käy CDAA.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X