Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 potku hukassa..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 potku hukassa..

    Tänään tuli käytettyä Audia vikakoodinluvussa siinä toivossa, että syy tuohon tehottomuuteen löytyisi.. Autoa siis vaivannut alaväännön puute (=tukkoinen) sekä huono kiihtyvyys ja aaltoileva tyhjäkäynti. Vikakoodit olivat: 00561 (Ilma/polttoa.seoksen ylempi oppimisraja ylitetty)
    00537 (Lambdasäätö)
    00513 (Tämähän piti tullakin, jos auto ei käy?)

    Auto on AAN-koneella ja manuaalivaiht. Nollasin tuon vikamuistin käyttämällä boksin sulakkeen irti päivä ennen koodien lukua. Ennen sulakkeen irtikäyttämistä vaihdettu esim: N75, By-pass, Tulpat, lambda(alkup.), tulpat(f5dpor), lämpöanturi+monit.anturi, käytetty Maf(toisella ei pelannut kylmänä) sekä käytetty ISV(entisellä sammui joka risteykseen), jne... Kertokaas viisaammat mitä sitten vaihdetaan, tarkoitus käydä lukemassa ens viikolla nuo koodit vielä uudelleen, mutta noita se näyttäisi uusivan.. Sytkäosia on kanssa silmämääräisesti tutkittu, niissä en mitään muuta ihmeellistä havainnut, paitsi tulpanhatut täytyy kyllä uusia.. Neuvoja siis kaivataan, Kiitos.

    Edit: Painetesti tehty myös, ei vuotoja..
    Viimeksi muokannut terop; 30.1.2009, 20:23.

  • #2
    Putki/sarja vuoto ennen lambdaa tai bensapumppu/suodatin.
    Lambdan lämmityskin vois olla syytä tarkistaa.

    Comment


    • #3
      Miten tarkastan lambdan lämmityksen? Noi bensanpaineet vois kyllä tarkistaa, ja suodattimen vaihtaa..Mihin väliin se mittari kannattaa kytkeä? Sotkeeko pienikin pakosarjavuoto lambdasäädön poskelleen? Jos tuo sää vähän lauhtuisi (nyt -22) niin voisi huomenna tuota pakosarjan seutua tutkia...Kylläpä nyt ahistaa, kun ei saanut syksyllä tallia valmiiksi asti :)

      Comment


        #4
        Vastusarvo tais olla 3,5-4 0hmin välillä. Viisammat korjatkoon.

        Ei tarvii vuotaa yhtään. Pienikin vuoto tekee ihmeitä ominaisuuksia näissä. Varsinkin päästöissä HC seilaa herkästi.

        Comment


        • #5
          Alaväännön puute ja huono kiihtyvyys voisivat myös kuulostaa tukkoiselta putkistolta.

          Comment


          • #6
            Lambdan lämmityksen voit myös todeta kun otat lambdan käteen ja laitat virrat päälle. Pitäs lämmetä muutamassa minuutissa. Sytkäromut vaikuttaa merkittävästi kulkuun eli jos mielestäsi tulpan ja puolan välisessä johdossa on sanomista niin sitten vaihtoon.

            Comment


            • #7
              Mites tuo lambdan lämmitys ylipäänsä toimii? Mistä piuhoista sen mittaan vai onko helpoin ottaa möhkäle käteen ja kokeilla lämpeneekö? Tuohon pakoputkiston tukkoisuuteen viitaten, mistä se tuon lambdan vikakoodin älyäisi antaa? Jälkeenpäin kun miettii niin olis pitänyt ainakin uus MAF suosiolla hommata mut katotaan nyt vielä.. Huomenna vaihtuu tulpanhatut ja tarkastan putkiston +pakosrj., (riippuen edelleen lämpötilasta)...Palataan huomenna asiaan auttoiko mitään....

              Comment


              • #8
                jos putkisto on ns täysin tukkeessa on kaikkialla kaasut sekaisin.

                Comment


                • #9
                  Valkoisista piuhoista voit mitata lambdan lämmityksen. Muistaakseni lämpeää vasta kone käydessä. Ajossa tuon ei pitäisi vaikuttaa, kyllä se siellä lämpimänä pysyy.

                  Comment


                  • #10
                    Eiköhän tässä tosiaan ole syytä mitata pakoputkiston paine ihan ensimmäiseksi. Tai vaihtoehtoisesti suoraan putkisto irti ja aiheuttamaan pahennusta pelkällä downpipellä.

                    Toki lambda-vikakoodista pitää päästä myös eroon.

                    Comment


                    • #11
                      No niin, nyt on tulpanhatut vaihdettu, parani kulku huomattavasti! Kaverin tallia sain sen verran lainaan, että otin ennen katteja putket irti.. Jo vain tuli potkua!! Toisessa katissa sisuskalut miten sattuu ja missä sattuu. Tutkin myös tuota pakosarjaa sen verran, että kylmänä tuppaa kyllä rintapellin puoleisesta päädystä vähän vuskaamaan, eli ilmeisesti tuosta hyvästä nyt sitä lambdan vikakoodia antaa. Löysällä tuo pakosarja ei ole, joten täytyy yrittää nyt haravoida tuota vuotokohtaa tarkemmin. Epäilen kuitenkin, että pelkkä tiivisteen vaihto ei auta mitään..Tulipahan muuten hyvä tekosyy 3"putkisto paremmin virtaavalla katilla ostaa. Varasin tuon putkiston muuten jo pari viikkoa sitten pelkästään tuon orkkisputkiston huonon kunnon takia, joten nyt se tulee todella tarpeeseen.

                      Comment


                      • #12
                        Vai että sielläkin oli sitten huonot katit ja hyvät kaljat ;)

                        Comment


                        • #13
                          Tuntuu olevan nyt sesonki urssien putkistotukosten kanssa.
                          Saattapi se pakosarjavuotokin vähän rauhottua, kun ei ole tukkoputki perässä.

                          Comment


                          • #14
                            Joo tuli nimittäin "jonkun" aikaa pähkäiltyä mikä ihme tuota vaivaa..ja kaljat maistui hyvälle kyllä!! Pari viikkoa tässä joutuu nyt tuota putkea vielä odottelemaan, toivottavasti pelkästään sen vaihdolla selviää. Täytyy käydä viikolla ihan mielenkiinnosta luetuttamassa ne vikakoodit, näkee onko taas lambdaherjan heittänyt. Nyt ei voi muuta kun putkistoa odotella, kiitoksia kuitenkin kaikille jotka ohjeita ja vinkkejä kertoivat! Palataan asiaan, kun on putkisto paikallaan...

                            Comment


                            • #15
                              AAN-Urssi pätkii ja hyytyy rivakoissa kiihdytyksissä, mutta tätä ei tapahdu aina. Kylmällä koneella tai ilmastointi päällä toimii kuten pitää, eli silloin kun bensaa kuluu enemmän. Autoa tutkinut ammattilainen ei löytänyt muuta vikaa kun korkeat bensapaineet, mikä vaikuttaisi järkevältä syyltä. Mistä etsiä säädettävää bensanpaineensäädintä?

                              Comment


                                #16
                                AAN-Urssi pätkii ja hyytyy rivakoissa kiihdytyksissä
                                Katsoitko jo tuolta FAQ:sta?

                                Ihan ensimmäiseksi en lähtisi laittamaan mitään säädettävää "ei oem" osaa sinne (jollei kyseessä ole jo erikoissetup, ja silloin voikin etsiä vikaa siitä softa/rauta yhteensopivuudesta).

                                Comment


                                • #17
                                  Toimii normaaliajossa siis ihan normaalisti?

                                  Bensanpaineissa ei varmastikaan ole mitään vikaa.

                                  Millaista pätkiminen on?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ja kyseinen herrasmies joka on autoa tutkinut tietää näistä kulkupeleistä paljon ja oli harmeissaan kun ei useamman päivän aikana saanut muuta vikaa ongittua kuin ne bensanpaineet jotka olivat muistaakseni 6 bar paikkeilla.
                                    Viimeksi muokannut MKAM; 8.6.2011, 12:08.

                                    Comment


                                      #19
                                      Onko lastu?

                                      Comment


                                        #20
                                        Käy liian paksulla? Myös mafin liitännät ja johdotus liittimen juuresta syyniin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          6bar on nyt toki ihan helvetisti. Onko mahdollisesti mitattu suodattimen tulopuolelta ja suodatin olisi vähän tukkoinen?
                                          Kovin kovin harvoin kiskossa oleva bosch-paineensäädin vikaantuu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Pitkä viesti hävisi, prkl känny! Pitääpä kysellä niistä paineen mittauksista. Auto on tekniikaltaan vakio. Eli normaalissa ajossa ei mielestäni toimi ihan kun pitäisi, tasaisesti mutta hieman tehottomasti. Täyskiihdytyksessä pätkii ja vetää hyvin vuorotellen, välillä mennään yläkierroksille tasaisen laiskasti ja välillä muutama nykäisy jne. 5-vaihteella satasen vauhdista joskus meno tyssää kuin seinään ja siitä todella hitaasti ylöspäin, kaikenkaikkiaan temppuilee monella tapaa. Se vaan ihmetyttää että ilmastointi päällä toimii kaikissa tilanteissa kuin unelma :/

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos ajelet alkuperäisillä puolilla, niin vaihtaisinpa ne ihan ekana.

                                              Comment


                                                #24
                                                En ihan varmaksi tiedä, mutta satunnainen lambdaherja (lambda signal intermittent tms) oli itsellä, kun puolat lähestyi finaalia. Joutokäynti aaltoili ja tuntui kuin olis jäänyt silloin tällöin kunnolla syttymättä seos. Penkissä sitten puuttuikin reilu 40 hevosvoimaa. Ykkösen puola oli jo turvonnut keskeltä (1.8T puolat) ja pian olis käämit taas tulleet pihalle. Niin siihen vaan hölmönä "tottui" ja ajeli vaan. Nyt uusilla puolilla ( 06E 905 115E) käy niin tasaisesti ja vetää tasaisesti. Alkuperäiset puolat kestää noin 200 tkm. Riippuen tietty käytöstä ja onko painettu aikoinaan moottoribaanaa urut auki, jos ulkomaan tuonti.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X