Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100:n käynistysongelma.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100:n käynistysongelma.

    Aamulla joutu tekemään pitkiä starttauksia, ennen kuin lähti. Kuumana ja kylmänä esiintyy samanlaisia ongelmia silloin tällöin sammutuksen jälkeen, odottelu auttaa tai ei.. pyörittää normaalisti ja kerran potkasee, mut ei käynisty.. pensa puoliko viallinen?

    #2
    No mitenkäs olisi klassinen lötkön virtalukonpohjaongelma?

    Comment


    • #3
      Kolmas menossa jo ja silloin ei edes pyörittänyt konetta. Tuli kokeiltuu. et työntämällä lähtee käyntii..aika raskas vaan :) Äsken taas kun sammutti ni ei heti lähtenyt, kuin vasta yli n.30 sek. odottelun jälkeen tällä kertaa ja välillä lähti "puputtaen" käyntiin. Tais viime syksynä ja alku talvesta olla muutaman kerran saman tyylisiä käynistys ongelmia.

      Comment


        #4
        Paineet häviää bensalinjasta?

        Tästä on oikeasti aika monta ketjua olemassa, mutta ovat aika hajanaisia, joten antaa nyt tämänkin vielä olla.

        Haulla kannattaa etsiä mm: http://www.audiclub.fi/audifinns/sea...archid=1341907

        Comment


        • #5
          Eikös paineen häviäminen aiheuta sen, kun heti starttaa, ni lähtee ja odottelun jälkee ei, kun paineet kerkee hävitä.. Pitää silti mitata ja varmistaa. 6tkm sitten uusitti pa. pumppu + tarvike letkutakaisku, pa. suodatin, tulpat, johot, pyöriä+kansi ja laturi. Jos pyörittää ja työntämäl lähtee käyntiin, ni ei pitäs silloin olla sähkö puolella vika. Kannen kiertovesipumppu ei käytössä ja pa. säiliö vuotaa saumasta, ei alipainetta tankkiin ja bensa haisee, ehjä tulossa..vai pääseekö bensa höyrystymään tai jotain, onko noilla merkitystä? Onkos nää vehkeet, kuin tarkkoja bensan laadusta?

          Comment


            #6
            Työntämällä käynnistyminen voisi viitata imuvuotoon.

            Comment


            • #7
              Kävi kyl mielessä sekin, on jo sen ver vanhoja letkuja yms. pitää päällisin puolisin katsoa ja letku/kuuloke yhdistelmällä selvitellä.. Asiasta sivuun poiketen löytyykö kytkimen pääsylinteri jalkatilassa ja onko yksin kertasempi vaihtaa sylinteri vai pelkät tiivisteet?

              Comment


                #8
                Kytkimen yhteydessä uutta sylinteriä vain kehiin. Vanhan metalliosat ovat kuitenkin jo jossain määrin kuluneet, joten tiivisteiden vaihdonkin jälkeen se ei aivan uuden veroinen ole. Ja löytyy jalkatilasta, jota kautta myös sen saa irti.

                K-jetit ovat sitten tarkkoja myös huohotusputkien kunnosta. K-jettihän sammuu jos esim. otat käynnissä oljykorkin irti. Ompahan yhdellä foorumilaisella ilmeisesti käynnistysvian syyksi paljastunut jopa vähän jostain ilmaa sisään päästävä venttiilikopan tiivistekin, joten kaikki vuodot ovat jeteissä ikäviä.

                Comment


                • #9
                  OK. koha sais väliaikaisesti kuntoon, ettei tarvis joka päivä ilmata, ku poljin lerpahtaa. Kerran kyl sammu kesken matkan ja sitku sai pihaa hinattuu, ni lähti käyntiin.. kaikki on mahdollista.

                  Comment


                  • #10
                    No ei tullu sen paremmaksi, kipinän ainaski saa, ei kait tän ikäsissä ole käynistyksen estoa (kone mc1 -89) ? Polttoaine letku (tankissa) oleva on turvonnu ja menny ihan lötköksi...?

                    Comment


                      #11
                      Ei ole käynnistyksenestoja.

                      Comment


                      • #12
                        Pitää antaa asian olla, jos vika häviää vaik itestää :D

                        Comment


                          #13
                          Heh, voin taata, että ei häviä :) Mutta kyllä siihen tottuu, kun pitää vain akun iskussa, että jaksaa sahata.

                          Comment


                          • #14
                            On aina välil kadonnu, viikoiksi ja jopa kuukausiksi, mut taas häiriköi. Jos sammuttaa/sammuu uottaa n. yli 20 sek, ni yleensä lähteny käyntiin. :D

                            Comment


                              #15
                              Imuvuotoihin nyrkkisääntönä; kaikki mikä vuotaa määräjakajan ja imukanavan välillä, ihan mistä vaan, aiheuttaa lautasen putoamisen - joka joko sammuttaa koneen tai vetää seoksen laihalle.

                              Comment


                              • #16
                                Ton lautasen putoamisenhan vois tarkistaa laittamal jonkun kevyen rauta langan seoksen säätöruuvin päälle starttauksen ajaksi (mitä liikettä tekee), jos ei kovin tarkka ylimääräsestä painosta. Mut sanokaas, jos on imuvuoto, miksi käynistävyys vaihtelee, eiks sen luulis pysyvän samanlaisena?

                                Comment


                                  #17
                                  Imuvuoto vaihtelee.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voi olla, lautasen putoamista en havainnu, mut kun lautasesta nostattaa starttauksen aikana, ni heti hörähtää...

                                    Comment


                                      #19
                                      Onhan lautasen lepoasento oikein? Keskellä kanavaa ja turbossa vissiin 1.9mm "saranpuolen reuna" kanavan kartion alkamistaitteen alapuolella.

                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...7&postcount=43

                                      Comment


                                      • #20
                                        Näytti nousevan enemmän, kun lähti käyntiin ja nousi myös jonkun verran (muutama mm) kun ei lähtenyt. sammutus vaiheessa pudotti alas ja heti perää laski vielä, eli ei laskenut heti ala asentoon, vai laskeeko liian alas.. Pitää perehtyä siihen myöhemmällä, kun käyntiin vielä lähtee :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Asento tarkastetaan moottori sammuksissa ja nostat läppää käsin, jonka jälkeen päästät putoamaan vapaasti lepoasentoonsa, jota siis halutaan tutkia.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Pystyhän sitä pitkään siirtämään.. Alkaa sammuilemaan liikennevaloihin, kun ei aina jaksa käydä tyhjäkäynnillä.. eikä tietenkää lähde heti käyntiin :) Viittaa kovasti kyllä siihen imuvuotoon, mut mikäs on keltainen (moottorin/pumpun) näköinen salamalla varustettu merkkivalo, viimeinen oikella mittaristossa? Ohjekirja ei tuntenut, ja palaa rivakammassa kiihdytyksessä?

                                            Comment


                                              #23
                                              ECUn vikavalo. Vikakoodit voi lukea näiden ohjeiden mukaan: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ting/ecuf.html. ECUssa ei ole pysyvää muistia, joten kun se valo on ajossa vilahtanut/palanut, moottoria ei saa sammuttaa ennen vikakoodien lukua tai muuten vikakoodit taas nollaantuvat. Luetaan siis auto käynnissä testiajon jälkeen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt pelaa, ainakin toistaiseksi. Läppää nostelin, ku oli vähän liian alhaalla ja hukkikselle menevän räjähtäneen letkun vaihdoin, mut ei auttanu nekään. Cooleris ilmeisesti ollu aikasemmin pieni vuoto ja oli muovipääty pullahtanu enemmän lähipäivinä. Vikavalokin sammui, kun ECUlle menevää säädintä ruuvaili.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Olisiko se sitten nakuttanut vikavalon vilkkuessa?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tulee jo sivuääniä vähä joka puolelta, että otappa selvää... Ilmeisesti coolerin pullahdus ja painevuoto alkoi ecua pätkimään ja piti ruuvata isommalle ja vikavalo alkoi paloa. Vähän vielä vuotaa, pitää wurtin liimamassalla koittaa paikata.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X