Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 -94 sammui eikä enää käynnisty?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 -94 sammui eikä enää käynnisty?

    Aamusella lähdin duuniin, auto hörähdi käyntiin normaalisti, ajoin noin 10 metriä ja moottori sammui varoittamatta naps vaan eikä enää lähde käyntiin. Mikä avuksi?

    Vikakoodit luettu:

    17916.P1508 = Ilmansuodatin ilmeisesti kaipaisi vaihtoa, kun kulutuskin on sen mukaista?

    16500.P0116 = Jäähdyttimen lämpösensori kaipaisi vaihtoa? Mittari näyttää sen 70 astetta ja vain harvoin menee 90 asteeseen.

    16515.P0131 = ?

    16535.P0151 = ?

    17817.P1409 = Herjasi jotain Tank ventilation valve circuit electric mailfunction?

    17609.P1201
    17613.P1205
    17612.P1204
    17616.P1208 = Nämä 4 liittyvät jotenkin sylinterien toimintaan?

    Poistin kaikki vikakoodit ja revin akun irti ja latasin täyteen lämpimässä ja vein takaisin autoon. Tämän jälkeen herjasi vain virran puuttetta (koska akku kävi irti), sekä

    00526= Brake light switch (F)

    Ei käynnisty, pyörii perkeleesti, mutta ei edes lupaa.

    Syyskuussa hajosi bensapumppu, joka on vaihdettu lokakuussa uuteen alkuperäiseen (kalliiseen) varaosaan. Jakoremmikin vaihdettu noin 6tkm sitten.

    Huomenna koitan katsoa liikkuuko bensa ja räpsiikö kipinää. Onko hyviä ehdotuksia kuntoon saamiseksi?

  • #2
    Äsken kävin katsomassa, niin bensaa tulee. Kipinä siis varmaan hukassa. Sain ehdotuksen, että tietokoneboksissa olisi kosteutta. Huomenna siis sitä ihmettelemään.

    Comment


      #3
      Jos ja KUN on vesiputket tukossa, on tuulilasin edessä olevat kaukalot täynnä vettä ja myös siellä alla olevat ECUt. Eli tuosta nyt kannattaa aloittaa noin monivikaisen kanssa... Muovit pois ja tutkimaan!

      Comment


      • #4
        Nyt kävin katsomassa koodit ja näyttäisi siltä, että ecu olisi oikarissa? En saanut muoveja vielä pois, kun auto oli niin paksun jääkerroksen alla. Ainakin siinä heti boksin vieressä (Edestäpäin katsottuna vasemmalla) olevat johdot uivat jäässä.

        00532

        17919.P1511

        17978.P1570

        Comment


          #5
          Akku pois ainakin nyt alkuun, niin ei pahemmin ainakaan mikään käryä kun jäät sulaa. Poksit irti ja kaikki liittimet irti ja kuivattelua ennen crc käsittelyä ja kasausta. Sitten tietää enemmän vikakoodeista

          Comment


          • #6
            Jaa-a, ei käynnisty vieläkään. Kai se täytyy seisontaan laittaa ja hinata korjaamolle, kunhan joskus rahaa saan.

            Comment


            • #7
              V8 jos pyörii perkeleesti kuten sanoit, voi viitata siihen, että bensa on huuhdellut öljyt syliterinseinämistä, männänrenkaat kuiviksi ja siksi ei ole puristuksia. Jos näin on niin ota tulpat pois ja anna haihtua ylimääräiset bensanhöyryt pois, voit myös startilla avustaa kuivausta. Laita vähän moottoriöljyä sylintereihin ja pyöritä startilla, hoida sitä tuolla tavalla ja saat puristukset takaisin.

              Öljyt kannattaa vaihtaa kun saat auton käyntiin

              Jaguarin V8 saatiin tuolla tavalla taas takaisin elämään.

              Comment


                #8
                ...tai sitten jos pyörii kuin tulpaton mopo, on 6tkm sitten vaihdettu jakoremmi katkennut...

                Nuo kaikki viat (4 suutinta pimeänä, molemmat lambdat poissa pelistä, ymsyms) on kyllä sellainen soppa selvitettävä, että pitää vain toivoa ettei akun lataamisen jälkeen ole tulleet uudelleen...Oletko tarkistanut ne nyt uudestaan?

                Comment


                • #9
                  Minulla hyytyi kanssa A8 -98 nyt toistamiseen. Tässä tarkempi kuvaus ongelmasta:
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72256

                  Comment


                  • #10
                    Terve taas. Viime kerrasta onkin jo aikaa. Se vika löytyi lopulta moottorin ohjausmodulista. Siellä oli joku johtokimppu hapettunut.

                    Nyt on siis uusi häiriö.

                    Tällä kertaa olin maanantaina lähdössä töihin, kun käänsin avaimesta, auto oli täysin kuollut. Joku vempain oli jäänyt päälle ja syönyt virtaa noin 40 tuntia.

                    No akku siitä sisään latinkiin, näytti ottavan jopa virtaa vielä vastaan, vaikka 3 kennon päältä jouduin ensin puolisen senttiä jäätä sulattelemaan. Jännite navoilta mitattuna latauksen jälkeen ilman kuormitusta oli 12,78V. Illalla akku takas kiinni, lähti heti käyntiin, mutta sammui hetken kuluttua. Tätä jatkoin muutaman kerran, kunnes totesin, että ei toimi. Nyt kun kokeilin, hyvä jos edes hörähtää.

                    Voiko siis akku olla paskana, vaikka jännitteet näyttäisi olevan kunnossa?

                    Comment


                      #11
                      Akku voi hyvinkin olla vainaa, vaikka lepojännite olisikin siinä 12,5 V paikkeilla. Todennäköisesti jännite notkahtaa pienelläkin kuormalla.

                      Comment


                      • #12
                        Joo, enköhän mä huomenna marssi akkuostoksille.

                        Comment


                          #13
                          Jos se ei nyt kovin vanha ole kannattaa ehkä testata/testauttaa sitä ensin? Voihan se vika olla latauksessakin, ja se ei uudella akulla kuin lyykkää vian korjaamista.

                          Comment


                          • #14
                            Nyt on sitten vara-akku ostettu. Ei jaksa edes sillä pyörittää starttia kunnolla.

                            Herjaa taas vikakoodia, että moottorinohjausboksiin ei saa yhteyttä. Varmaan taas on johdot oikarissa ja oli johkin sen akun purkanut. Myöskään keskuslukitus ei toimi. Surisee vaan eikä avaa ovia.
                            Perkele, taas tuli korjaamokeikka.

                            Comment


                            • #15
                              Mietin tossa, kun kävin sulakkeita tsekkailemassa, niin yksi mahdollinen vika voisi olla sen virranjakoboksin hapettuminen, joka on siellä pelkääjän pyörän alla. Eli siellä olisi joku oikarissa ja sen takia sähköt sekoilee. Nyt oli takakontin valokin simahtanut.

                              Antaa vikakoodia 00532...eli tuo varmaan liittyy jotenkin sähkönsyöttöön?

                              Comment


                              • #16
                                Joo bensapumppu TAAS. Oli jo 3. pumppu ja taas oikarissa, heh. Joku siellä tuhoo noita pumppuja, selvitellään..

                                Comment


                                • #17
                                  Taas uusi vika = Käy huonosti. Luin koodit, #3-pytty misfire. Tulpat on vaihdettu noin kuukausi sitten ja siinä samassa on varmaan sitten jäänyt puola huonosti kiinni....? Tai sitten vaan revitty puola paskaksi..

                                  Mikä on pytty numero 3, jos käyn tarkistamassa, ettei mene arpomiseksi?

                                  Comment


                                    #18
                                    Hanttarin puolella keulasta lukien 1-2-3-4.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt on puolan paikkaa vaihdettu 3-sylinteriltä 2-sylinterille päittäin, eikä mitään uutta tapahtunut. Samaa röpötystä eikä uusia vikakoodeja tullut pikkulenkin ajettuani. Ainut mikä hieman haiskahti oli, että siitä 3-puolan kumitutista, joka tulee tulpan päähän kiinni, oli kadonnut pieni pala kumia.
                                      Mutta mutta...

                                      Minkähän kokoinen tulpan kanta noissa mahtaa yleensä olla?? Siellä on Championin tulpat ja ainakin 17mm hylsy oli liian iso ja muita ei ollut saatavilla.

                                      Pääsis sitä kipinää tarkistamaan..

                                      Comment


                                        #20
                                        se pienempi "tulppahylsy" on oikea.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eli tarkkaa kokoa haen. Eli 3/8"?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt on tulppia ja puolia käytetty ristiin, ei vaikutusta, edelleen 3-pytty misfire. Ajattelin seuraavaksi käydä sytytysvahvistimien kimppuun ja vaihtaa niiden paikkaa keskenään, jos niitä edes pystyy?

                                            Tarkoitus olis kokeilla, jos se vika siirtyisi toiseen sylinteriin tuolla vaihdolla.

                                            Missähän ne sijaitsee?

                                            Ja onko totta, että Motonetin 98e maksava 1.8T-vahvari (tuote 10-8011) käy myös tähän kasiin? :D

                                            Comment


                                              #23
                                              Vahvarit on siinä pissapojan täyttöaukon vieressä muovin alla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vaihdoin sytytysvahvistimien paikkoja keskenään ja simsalabim--> 3-pytty toimii ja 4-pytty ei. Eli olenko aivan hakoteillä, jos väitän että toinen sytytysvahvistin on paskana?

                                                Olivat melko hiekassa ja varmaan vedessäkin uineen näköisiä.

                                                Niin käyköhän se motonetin palikka tuohon...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vaihdoin toisen sytytysvahvistimen ja kaikki sylinterit pelittää taas...kop kop..

                                                  Kiitoksia avusta.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oli täsmälleen samat oireet eli käy "vajalla" ja CAT valo palaa. Lukijalla Multiple and random misfire ja erikseen syl 3 missfire joka muuttuu 4:ksi kun vaihtaa johtoja. Sytytyspääteaste A8 on 2 kpl. 1.8T:ssä 1kpl.

                                                    Merkitään arkistoja varten että seuraavaissa autoissa on keskenään vaihtokelpoinen Bosch osa (nro 0227 100 211), audi osanro 4D0 905 351 (ja ilmisesti 8D0 905 351).

                                                    AUDI A4 1,8Tbo 97-01 (AEB, ATW,AWM)
                                                    AUDI A8 3,7L 98-99 (AEW)
                                                    AUDI A8 QUATTRO 4.2L 94-99, (ABZ)
                                                    VOLKSWAGEN PASSAT 1-8 Tbo, 99-02 (AEB,AUG,ATW, AWM)

                                                    Hinta Motonetissa 98,- osanumerolla 10-8011. Varmistu että osa aito Bosch. Ensin tarjottiin samalla nuemrolla jotain (italialaista) joka olisi vaatinut jäähdytyssiilin vaikka liittemet olisi sopinutkin.

                                                    Kuulemma netin mukaan tämä osa kulutustavaraa vanhemmiten.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nyt pamahti toinen vahvari, että Pennivasara voi odottaa sen laukeavan vuoden tähtäimellä. :)

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X