Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kannattanee aloittaa maffin liittimestä, sehän on lähes kiinni konepellissä.
    Omani sain kerran melkein sammumaan kun maffin liitintä satuin sopivasti heiluttelemaan.

    Comment


      #32
      Selvä homma. Missäs muualla tuosta löytyy maadoitus pisteitä?

      Comment


        #33
        Imusarjan alla on kaksi pistettä, jossa on ruskea/punaisia johtimia muttereiden alla.
        Kannattaa käyttää auki ja hiomapaperilla kiillottaa ne rengasliittimet varmuuden vuoksi.Muista en tiedä, joten joku voi selventää.

        Comment


          #34
          Venttilikopan oikean takanurkan pultin alla on yksi piuha.

          Comment


            #35
            Taitaa olla puolapaketin maa se venakopan.
            Kannattaa ehkä tarkastaa myös maatto moottorin ja korin välissä eli siellä turbon alla jossain ainakin 3B:ssä.

            Comment


              #36
              Niinpäs taitaakin olla, mutta kannatta tarkistaa sekin. itseltä oli pyörinyt viime talvena löysälle.

              Comment


                #37
                Siellä turbon alla se on Aby -94:ssakin.

                Comment


                  #38
                  Ja tarkasta yleismittarilla vielä moottorin ja korin potentiaali ero .
                  Itsellä alle 0.1 V kaikki kuluttajat päällä käynnissä ollessa.

                  Comment


                  • #39
                    Kuinkahan toi Mikan vika selvisi?

                    Mä vaihdoin viikonloppuna tulpanjohdot 3B:hen, ja sen jälkeen alkoi nykiminen, pauke ja röpellys.
                    Alkuun kipinä katosi jossain 3-4tonnin välissä ajossa, paikallaan ollessa nopealla polkasulla kierrokset pomppas ylemmäs melko normaalin olosesti. Hiljalleen kierroksia nostaessa alkoi pätkiä ja paukuttaa putkessa noin neljän tonnin kohdalla. Käyntiin lähti normaalisti ja kävi siististi (suoraan lämpimästä tallista pihalle siirryttäessä).
                    Ennen toimenpidettä auto oli ajamatta monta viikkoa ja akku oli irti, joten seuraavana päivänä kiristin varmuudeksi akkukaapeleita. Sen seurauksena vika siirtyi ylemmäs, nyt veto loppuu 6tonnin kohalla (ajossa sekä paikallaan). Lisäksi ilmaantui epätasainen tyhjäkäynti ja sammuilu heti käynnistyksen jälkeen, sekä röpellystä jos yrittää kiihdyttää isosti.
                    Röpellys-kokemukset pakkas startin jäljiltä tältä aamulta töihin tullessa, joten pitänee illalla käytellä lämpimäksi ja tutkia että esiintyykö samat vammat myös lämpimällä koneella.

                    Vikaveikkauksia?
                    Ei ole oikeestaan vika selvinny mitenkään. Huonosti edelleen lähtee käymään, eli starttauttaa pitkään kulkee huonosti, eli puutuu jostain syystä. Merkillepantavaa on puutumisessa se et pakoäänet on normaalia kovemmat, amisputki paikallaa eron kuulee helposti. Nyt on kierroslukumittari alkanut temppuileen eli meinaa välillä tippuilla pelistä pois. kaikkee ollaan yritetty vaihtaa huoltaa ja korjata€, vaan ei tunnu oikeen kulku paranevan millää vaikka mitä tekis.
                    Kertokaa toki jos kuullostaa tutulta ja ois hyviä vinkkejä.

                    E: Juu lisää vikoja nyt alko ASB valokin palamaan aina kun ajaa pikku kuopasta, eli jossain jonkin sortin kosketus vika. Oiresta unohtu mainita sellanen homma, et joskus kun starttaa niin kuullostas niinku ilmanpuhdistin olisi veden alla, sellasta kummallista pluplutusta, miten sen ny sitten kuvailis, mut ehdottomasti kuuluu niinku ilmanputsarikotelosta.
                    Viimeksi muokannut meo.sukuvaara; 9.12.2007, 20:50.

                    Comment


                      #40
                      Ennakotieto/pyörimisnopeustieto jostain syystä puutteellinen/häiriintynyt?
                      Onko kammenkulma-anturin ja pyörimisnopeusanturin johtimet kunnossa eristyksiltään ja liitoksiltaan?
                      Onko mitattu?
                      Ja bensapumpun vaihto ehdottoman suositeltavaa, jos 200tkm. ajettu.

                      Comment


                      • #41
                        Mistä löytyy noi anturit ja miten niitä voi mittailla. Bensiini pumppua ei ole ainakaan huotokirjan mukaan vaihdettu, joka täytetty tarkoin siihen asti kun minä ton kotteron ostin:)

                        Comment


                        • #42
                          nyt ois kierrosnopeus anturi vaihdettu, tulos---->auto nykii todella rajusti! ei viitsi edes ajaa enää nykiminen on saman kaltaista, kun tuolla ylempänä topikissa kerroin kun yritettiin autoa lastuttaa, joka meni sitte samoista syistä pieleen. nyt ois todella hyvät neuvot kalliita vielä kun sais niitä mahdollisemman pian niin olis hieno homma, sillä vaimolla on aamulla töihin ja auto on sökönä.

                          Comment


                            #43
                            Kokeilepa irroittaa käyvästä koneesta hall tai 62 astereferenssitapin anturijohto ja kerro mitä tapahtuu.
                            Nimittäin oma autoni tekee samaa juttua tietyllä lastulla eikä ole minulle koskaan selvinnyt mistä johtuu. Paheni jopa uusilla kampura-antureilla. Kai se on vaan tyydyttävä kohtaloonsa ja todettava etten mitään näistä tajua :)
                            On nimittäin kyllä poikain kanssa kokeiltu ihan kaikkea ja heiluttu skoopin kanssa jne jne, mutta kun ei niin ei.

                            Comment


                            • #44
                              joo tosiaa laitoin uuden ton käyntinopeus anturin ja vika tuli siinä yhteydessä mut voin käydä kokeileen.

                              E: nyt on kokeiltu molemmat kampiakselin tunnistimet läpi ja liittiimenkö irrottaa niin auto sammuu. Käytin kaikki ne päällekkäin olevat liittimet irti muista sammu paitsi lambdan liittimestä. Kun ajattelee noita vikoja niin ne on itseasiassa ollu aina, nyt vaan paljon pahempana, eli haittaa auton toimintaan.
                              voiko lambdan toimimattomuus aiheuttaa nuinkin vakavaa temppuilua, entäs puola/sytyttimien piuhat? tai kaasuläpän asentoanturista
                              Viimeksi muokannut meo.sukuvaara; 10.12.2007, 20:36.

                              Comment


                                #45
                                Jotkut lastutko ei ymmärrä Audin pyörimisnopeustietoa/kammenkulma tietoa?

                                Comment


                                  #46
                                  Ei pitäis sammua auton muista kun rpm-anturista eli g28:sta eli taaemmasta niistä vauhtipyörällä olevista. Jos sammuu muutenkin niin saattaisi olla starttikehän kunnon läpikäynnin paikka. Se voi itsellänikin olla homman nimi.

                                  Ei pysty käsittämään miksei tietty lastu toimi. Jonkin verran on niistäkin tietoutta kertynyt vuosien varrella...

                                  Comment


                                  • #47
                                    voiko tota starttikehää kunnostella /tutkia muuten kun irrotamalla vaihdelaatikon?

                                    Comment


                                      #48
                                      Sormikopelolla anturit irroittamalla tai startin aukosta vähän paremmin startin irroittamalla.
                                      Autosähköliike tms voi myös skoopilla katsoa signaalia.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Nyt on ollu jo jonkin aikaa samanlaista vikaa. Välillä on vika päällä ja välillä taas ei.

                                        Auto on -94 ABY s2 (johon on vaihdettu osaa aikalailla)

                                        Eli auto katkasee ecun virrat 5500-7000rpm välillä ja ei ole merkitystä on veto päällä vai onko auto paikallaan.

                                        Omituisinta oli että vika on aina korjaantunut itsestään ja tämä tapahtui viikko sitten viimeksi. Muija körötteli 4 päivää autolla ja sen jälkeen itse lähdin ajamaan ja auto pelasi kuin unelma, ja autolla ajettiin "kovaa" ja raskaalla jalalla, mutta:

                                        ECU oli omalta paikaltaa pois lattia tilassa ohjelman teon takia ja eilen laitoin sitten sen omalle paikalleen ja kas kummaa vika palasi!!!

                                        Tällä viikolla pääsen toivottavasti testaamaan ehjän auton ECUa, muut komponentin koneen ympärillä on "kunnossa" tai ainakin pitäisi olla. Uudet puolat on ja ehjä MAFfi on ja muut anturit on joko vaihdettu tai putsattu ja "todettu" ehjiksi.

                                        Ja jos jollain on jyväskylän seudulla yli määrästä ecua lainata ABY, AAN tai ADU (tai missä niitä nyt olikaan yhteen sopivia) moottorisesta, jolla voisin testata, niin ei muuta kun postia tänne päin.

                                        Comment


                                          #50
                                          Onko johtosarja ehjä ecun päästä. Siihen tulee aika jyrkkä lenkki kun boksi on paikoillaan.

                                          Comment


                                            #51
                                            Kyllä tuo johtosarja vialta kuulostaa, jos kerran ecu lattialla toimii ja heti kun on omalla paikallaan niin zippaa....

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ja tällä hetkellä ei pelaa vaikka on boksi siinä lattialla. Oon kokeillu sumutella ainetta ecun töpseliinkin mutta ilman vaikutusta. Täytyypä huomenna ottaa tarkempaan syyniin se johosarjan pää.

                                              Eipä siinä ole oikeen kun kaks vaihto ehtoo. se boksi tai johtosarja.

                                              Onko noita ecuja muuten menny edes rikki yleensä? siinä oli kyllä kansi päällä kun se viimeksi toimi, eli ei oikeen ole voinu boksi ottaa itteensä siitä että työnsin sen sinne koloonsa ja laitoin johdon kiinni.

                                              Comment


                                                #53
                                                Eipä niitä rikki mene elleivät saa vettä.

                                                Pyörintänopeusanturit meikäläisellä on kyllä ekana mielessä. Putoaako rundari? Jos rpm-anturissa hämminkiä, boksi "buuttailee". Boksin virtojen katkeamista vastaava efekti siis, mutta sangen nopea.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kyllä putoo mittari nollille ja takas. Tossa menee välillä pari sekuntia ja välillä ehkä himpun nopeemmin, varsinkin jos paikallaan polettaa, kaasu pohjassa kiihdyttäessä meno katkeaa ainakin 2 sekunniks ja sit taas mennään ehkä 500rpm ja uudestaan. Ja boksista kuuluu tässä välissä riks raks. Sama ääni kuuluu ku laittaa auton käyntiin tai virrat päälle. Saman oloinen ääni ku releessä.

                                                  Mut jospa se sillä töpselin purulla löytys vika. Huono johto liitos tai joku muu...

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Nyt on johtoja tytkittu ja kaksi johtoa oli hangannu toisiaan johtosarjan alusta, taisi olla puolan singaali johto ja jonkun toisen maa. sen verran että oli just kuori puhjennut, mutta ei säikeitä katkennut.

                                                    Eristin johdot, mutta ei niin ei. Melkein kaikista antureista konehuoneen puoleltakin tutkin johdot, purin ecun töpselin ja ei sielläkään mitään jälkiä johdoissa.

                                                    Sen verran mittarin vain katsoin ettei mikään ylimääräinen johto ota maihin.

                                                    Puolat on vaihettu 1.8t puoliin viime talvena ja sen jälkeen ajettu muutama tuhat km, kai se on niitä ruettava vaihtamaan seuraavaks. Kunhan ensin huomenna luen taas vika koodit jos sinne jotain uutta olisi ilmaantunu.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Onko orkkis puolat vai varaosa? Mulla ei mennyt edes noin kauan kun eka ja uusi varaosa puola sanoi sopimuksen irti.

                                                      Onko puolien kansi paikallaan?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ei ole kantta päällä eli ei pitäs lämmetä.

                                                        Ja ei ole orkkis puolat vaan volkkarin liikkeestä ostetut 1,8t puolat

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Vähän epäselvästi kysäsin, sitä juuri tarkoitin siis että on orkkis 1,8t puolat. :)

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Nyt kyllä alkaa menemään vähä henkimaailman puolelle.

                                                            Vika koodeja oli varmaan toista sataa riviä (tullu ohjelman teossa ja muutenkin pitkä aika kun viimeks nollattu) mutta tuossa ne nollasin ja auto toimii taas ku unelma.

                                                            Nyt antaa vaan normi koodit, paineitten liijallisesta nousuta ja lamda ei kuulemma singnaalia anna, no sen toimivuus dynossa katsottiin tarpeettomaksi.

                                                            Että tämmöstä. ilmotellaan taas ku jotain leviää....

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Lötkössä paha nykimisongelma, oireet:

                                                              Kiihdytettäessä nykäisee rajusti, ei röpötä, vaan negatiivinen nykäisy, tekee osa- ja täyskaasulla, näyhtön ahtomittari yleensä 0.8 kohdilla (250mBarMAP), eli imusarjapaine 1.0 tuolloin. Nykäisee myös cruise päällä vähänkin kaltevampaan ylämäkeen ajettaessa.

                                                              - tarkistettu jakaja, kampiakseli 0=0, hall triggeri --, eli viivat tasan kohdallaan, perusasetus on ok, pyörijä 10mm, kansi ja pyörijä ok (vähän mustaa, muttei mitään syöpymää), ajettu n. 3tkm.
                                                              - tulpanjohdot <10tkm ajetut Berut, joskus 2009 vaihdettu, tulpilla - ajettu n. 3tkm
                                                              - imusarja paineistettu 1.5Bar, letkut pullistuu, ainoa sihinä tulee huonosta paineistusadapterista
                                                              - nykäistessä kierroslukumittari putoaa ehkää 500-1000 kierrosta, muttei putoa nollaan. Eli motronic ilmeisesti pysyy tajuissaan.
                                                              - ei anna vikakoodeja
                                                              - vagcomin output testissä hukkaportin venttiili naksuttaa metallisen kirkkaasti

                                                              Vielä mieleen tulee MAF, ja kaasuläpän potikka, mutta mennään jo hakuammunnan puolella.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X