Mikä on vialla kun tällainen vakio -92 vuosimallin 3B moottorinen S2 nykäisee tosi rajusti täyskaasu kiihdytyksessä? Vika diagnoosit katsottu, painetesti tehty, ECU vaihdettu .....luultu vikapesäke.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2 nykii
Collapse
X
-
-
Ääni tulpanjohdoille. Mulla oli 3B:ssä n 1cm halkeama 5-syl. tulpanjohdon hatussa ja nyki juuri täyskiihdytyksessä
Comment
-
Jos tuttavapiirissä on 20v turboja niin koita lainata joltakin ilmamäärämittaria testiin.
Vikakoodeja siis ei tule?
Melkein oltava sitten ahtovuoto eli ilmaa menee mittarista läpi niin helvetisti, mutta ei päädy koneeseen ja motronic puhaltaa pelin poikki, kun ilmamäärä on "mahdoton".
Melkein noi tulpanjohto-ongelmat on vähän sellaisia rauhallisempia eli ei ihan todella rajusti nyi tai luultavasti vaan hyytyy.
Comment
-
Käytetyt mittarit siinä 150-200 euroa, uuden hintaa et halua tietää.
Aivan ehdoton vakiopaikka ahtovuodolle on välijäähdyttimen kiinnitys etupalkkiin. Siellä on vain o-rengas. Naurettava konstruktio. Oikeasti se systeemi pitäisi paineistaa niin kuulet mistä sihisee.
Comment
-
Yliahdosta johtuva ongelma korjaantui WGFV:n putsauksella.
Jossakin vaiheessa pelissä oli RS2n maffi jossa päätyverkkojen tilalla on vain harvat ristikot. Kun tämän lisäksi laitteessa oli kartiofilsa ilman kiihdytyssuppiloa ja sen sisällä olevaa ohjainristikkoa ei maf antanut riittävän tarkkaa tietoa -> varaohjelmalle aina kun kiihdytti lapa lattiassa ja kierroksen saavutti 4,5-5 krpm. Tämä korjaantui vaihtamalla 3B:n oma maf päätyverkkoineen.
Comment
-
Topikkia lainaten: itellä on samaa vikaa kun laitto viri lastun joka on otettu 3b motorista ja itsellä on 3b moottori ja se tekee sitä jatkuvasti, voisko vika olla puutuneessa bensapumpussa?
Comment
-
Veljen ACE-koneessa (2.0 16V) hyytyneen bensapumpun oireita oli nykiminen, poksunta pakoputkessa tyhjäkäynnillä, aaltoileva tyhjäkäynti, laiska käynnistyminen ja lopulta hyytyi tienvarteen. Jotain voi myös päätellä bensapumpun äänestä. sen pitäisi olla tasainen. Bensapumpun hyytymisestä ei myöskään jää vikakoodia. Nuo oireethan voi viitata muuhunkin, mutta tässä tapauksessa syyllinen oli bensapumppu.
Comment
-
bensanpaineet mittasin ja tyhjäkäynnillä näytti 3.0baria ja kaasuttaessa 3.5baria, onko ihan ok? semmosen havaitsin ku laturin hihna luisti niin paine laski 2.5barin. loppuuko virta? onko kuinka tarkka virrasta?
Comment
-
äkkiä kun vedän tosta johtopäätöksen niin mulla ois liian kova bensanpaine, eli säädin viallinen tai säätimen alipaineletku viottunut? vai? tyhjäkäynnillä näytti kuitenkin 3.0 bar ja kaasuttaessa 3.5, kun laturin remmi luisti, paine laski 2,5 kaasuttaessa
E: tossa mittasin paineen suutintukin päästä niin siinä näytti 2.5 baria. Sitte tutkailin huohotinletua ja huomasin et se on aivan haperoa ja tukkiintunut siihen anurille haarautuva letkukin on niinku ois hiekkaa täynnä, mitähän virkaa se anturi hoitaa?Viimeksi muokannut meo.sukuvaara; 26.4.2007, 21:45.
Comment
-
Kuinkahan toi Mikan vika selvisi?
Mä vaihdoin viikonloppuna tulpanjohdot 3B:hen, ja sen jälkeen alkoi nykiminen, pauke ja röpellys.
Alkuun kipinä katosi jossain 3-4tonnin välissä ajossa, paikallaan ollessa nopealla polkasulla kierrokset pomppas ylemmäs melko normaalin olosesti. Hiljalleen kierroksia nostaessa alkoi pätkiä ja paukuttaa putkessa noin neljän tonnin kohdalla. Käyntiin lähti normaalisti ja kävi siististi (suoraan lämpimästä tallista pihalle siirryttäessä).
Ennen toimenpidettä auto oli ajamatta monta viikkoa ja akku oli irti, joten seuraavana päivänä kiristin varmuudeksi akkukaapeleita. Sen seurauksena vika siirtyi ylemmäs, nyt veto loppuu 6tonnin kohalla (ajossa sekä paikallaan). Lisäksi ilmaantui epätasainen tyhjäkäynti ja sammuilu heti käynnistyksen jälkeen, sekä röpellystä jos yrittää kiihdyttää isosti.
Röpellys-kokemukset pakkas startin jäljiltä tältä aamulta töihin tullessa, joten pitänee illalla käytellä lämpimäksi ja tutkia että esiintyykö samat vammat myös lämpimällä koneella.
Vikaveikkauksia?
Comment
Comment