Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Valkea Ö. korkin alapinta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Valkea Ö. korkin alapinta

    Voi vi*un vi**u.... No nyt on uus maffi autossa ja vikakoodit hävis... Meikäläinen onnesta soikeena. No sit rutiinin omaisesti avaan öljykorkin ja vaaleaa on... Siis miten on mahdollista.... Ei siis ole ollut kyseistä vikaa ennen. Jähdytysneste on puhtaan väristä ja p.putkesta tulee vain valkeaa savua. Onko mahdollista että Siihen korkkiin on kondensoitunut kosteutta mikä nyt näkyy vaaleana vaahtona. Auto on ollut 3 päivää +10 asteisessa tallissa ja tänään olen sillä vain noin 5 km ajanut. Vai onko seuraavaksi otettava kansi remonttiin.
    Putsasin korkin nyt huolellisesti ja käyn ajamassa vielä lenkin. Toivottavasti korkki on raikkaan öljyinen kun sinne ajon jälkeen kurkkaan. Öljytikkukin täytyy tarkistaa

    #2
    Kondenssikosteus riittää vauhtivaahdon syntymiseen öljykorkkiin.
    Mikäli öljyt tikussa ja korkin alla pysyvät öljyn värisinä, ei suurempaa huolto pitäisi olla.

    Välikelikaudella (kahta puolen nollaa) tarvitaan kovaa ajoa että öljyn lämmöt saataisiin edes joskus yli sadan asteen, haihtuisi kondenssivesi joukosta.

    Comment


      #3
      Olen ostanut yhden auton "kannentiivistevikaisena" katkoajosta. Ainoa tunnusmerkki oli juuri tuo smägmä korkissa. Ajoin sen kunnolla lämpimäksi, eikä vaahtoa tullut sen jälkeen. Tuskin sinullakaan aihetta huoleen, ainakaan tällä puheella :)

      Comment


      • #4
        Itse säikähdin juuri samaa edellisessä 1.8 vaparissa. Talvella muodostui sitä ternimaitoa korkin alle, kun oli vähällä ajolla eikä ajanut kunnolla lämpimäksi. Joten tuskin kannattaa vielä menettää yöuniaan...

        Comment


          #5
          Kiitos näistä rauhoittavista sanoista... No korkin kun putsasin, ei 20 min ajon jälkeen "smägmää" enää ilmestynyt ja öljytikkukin on kirkkaasta öljystä kostea. Ei huolta.... Tällä kertaa...

          Comment


          • #6
            ei kannata huolestua

            Tuo "majoneesi" korkin alla on tuiki luonnollinen ilmiö kylmänä vuodenaikana katkoajossa jolloin öljyn lämpö pysyy alhaisena.
            Jäähdytinnesteen lämmönnousu ei kerro vielä paljoakaan öljyn lämmöstä

            Lisäksi pitää muistaa, että ohipuhalluskaasutkin sisältävät vettä; litra bensaa palaessaan muodostaa noin litran vettä. Ja osa siitä siis menee kampikammioon ja tiivistyy venttiilikoppaan öljykorkin tienoille ja koko huohotusjärjestelmään öljyn ja veden emulsiona.

            Vain pitkässä ajossa korkealla öljynlämmöllä majoneesi häviää, jos on ollut syntyäkseen.

            Comment


            • #7
              Tuossa samaa oli omassa V6:ssa. Pitäisi tarkistaa mikä tilanne nyt, mutta mielestäni se oli jonnekin vain kadonnut ja öljyn värissäkään ei mitään ongelmaa. Luultavasti oli tuon vuotavan öljyanturi (mikä on nyt korjattu) ja kylmän kelin syytä. Kaveri sanoi myös, että ihan normaalia ja ei haittaa jos korkissa vähän, kunhan muuten näyttää hyvältä.

              Comment


              • #8
                v6 koneissa tulee hieman sitä valkeeta töhnää korkkiin jos tulee vaan pätkä ajoa, kantsis muuten vilkaista myös joskus venakopista lähtevät putket ja se imusarjan päässä oleva muovikoppa noissa isommissa koneissa mulla oli ainakin ihan täynnä smegmaa ne sit tahtoo jäätyä jos ei oo pitkään aikaan putsattu.

                Comment


                • #9
                  Ihan vain tiedoksi: Vaikka koneen lämpötila näyttää jo sitä vakiolämpöä (~90 astetta celsiusta), kestää noin 2-3x se sama aika jotta öljyt saavuttavat myös vakiolämpönsä näin pakkaskeleillä.

                  Tulee myöskin jonkun verran harrastettua tuota pätkäajoa ja vaahtoa näkyy välillä öljykorkissa.

                  Comment


                    #10
                    Pätkäajoa harrastetaan:) johtuneeko siitä vai onko joitain muita oireita.
                    No kopat/letkut putsattu, ehkä sitä pitäis poiketa enemmän reitiltä quattroilemaan niin lämpenis öljytkin.

                    Comment


                    • #11
                      Minkä merkkistä öljyä käytät?

                      Comment


                        #12
                        Taisin viimeksi kaataa koneeseen mobilin super3000 5w-40 perus öljyt. Täytyy nyt alkaa seurailemaan että häviääkö kermat kun jäällä käy ajelee, öljynlämmötkin alkaa olemaan +90 astetta. Muuten ne on ~60 kun ajaa sellaista 12km ajoa suuntaansa.

                        Comment

                        Working...
                        X