Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Omavalmisteputkisto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Omavalmisteputkisto

    Velipoika kertoi, että teetti -61 chevyynsä rosteriputket eräässä tuttavafirmassa. Orkkismallin mukaan taivuttivat uudet. Hintaa tuplaputkille pätkinä tuli 250?. Simonsin pöntöt maksoivat 60?/kpl. Hitsaus meillä omassa firmassa.

    Miten tuo onnistuisi omaan C4 ässään? Lähinnä tuo virtaavuus ja nuo pöntöt?
    Eli jos tekisi vain yhdestä putkesta (halvempi) kuinka paksua, ja onko suosituksia noihin vaimentimiin? Onkos se nyt niin, että vaimentajat tekevät vain sen mitä nimi kertoo = ei vaikuta vastapaineeseen/tms? Käytännössä olisi sama, onko putki kateilta asti suoraa loppuun - vain ääni muuttuu?

  • #2
    Halvalla sai velipoikas putken.

    Tästä joaiemminkin on tainnut jotain juttua olla, mutta hyväksi on havaittu c4 v8:ssa kateilta taaksepäin tuplana 2,25", välivaimentajaksi 4-reikäinen Martelius ja loppuun Magnaflown rosterivaimentaja tuplaulostulolla.

    Tuolla kombinaatiolla ääni on tosi murea. Suosittelen.

    Mitä taas tulee putkiston kokoon ja virtaavuuksiin vaparissa, niin kyllähän siellä jonkinasteinen vastapaine pitää olla, eli ei aivan suoraa ränniä vain kannata laitella.

    Viisaammat kertokoon lisää.

    Comment


      #3
      Ysikymppiin tein 3" rosteriputkiston ilman kattia yhdellä pöntöllä ilman downpipeä. Hintaa tuli n. 300 e. Siihen downpipe ja katti päälle + hitsaajan palkka, niin ollaan yli 500 eurossa.

      Comment


      • #4
        Anteeksi valtavasti kun lainaan (varastan) aihetta, mutta onko teoria näin että turbon jälkeen ei tarvi olla noita vastapaineita?

        Eli periaatteessa katin jälkeen on ihan sama mitä siellä on kuhan virtaa?

        Comment


          #5
          Nelitahtimoottorin pakoputkistossa ei tarvita vastapaineita. Ei ennen turboa eikä turbon jälkeen. Poikkeuksena moottorit, jotka on varustettu rajuilla nokilla joissa on pitkät overlapit. Näissä voidaan saavuttaa etua jos pakosarja viritetään siten että "vastapaine"pulssi työntää pakosarjaan karanneen seoksen takaisin sylinteriin ennen työtahdin alkua tahi estää sen karkaamista pakotahdin vaihtuessa imutahdiksi.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja quattro Näytä viesti
            Halvalla sai velipoikas putken.

            Tästä joaiemminkin on tainnut jotain juttua olla, mutta hyväksi on havaittu c4 v8:ssa kateilta taaksepäin tuplana 2,25", välivaimentajaksi 4-reikäinen Martelius ja loppuun Magnaflown rosterivaimentaja tuplaulostulolla.

            Tuolla kombinaatiolla ääni on tosi murea. Suosittelen.

            Mitä taas tulee putkiston kokoon ja virtaavuuksiin vaparissa, niin kyllähän siellä jonkinasteinen vastapaine pitää olla, eli ei aivan suoraa ränniä vain kannata laitella.

            Viisaammat kertokoon lisää.
            Minkäs hintaisia ovat nuo Marteliuksen ja Magnaflown pöntöt? Mitkä mallit ne on?
            Veikkaan, ettei ihan halvalla saa.
            Simonsin putkiston saa valmiina 700€ nurkilla, joten tuon yli ei saa koko paketti mennä.
            Marteliuksen hinnat tietäen tuo pelkkä pönttö maksaa saman verran..

            Comment


              #7
              Marteliuskin myy simonssin rosterivaimentimia. Parhaiten saat selvyyden kun selailet heidän luetteloa. Omaan ostin simonssin 3" rosterisen välivaimentimen ja takavaimentimen kahdella ulostulolla hintaan 250€.

              Comment


                #8
                Tällänen on itsellä auton alla:
                http://fox.he-webpack.de/shop/produc...0-type-16-p-75

                Kannattaa lähettää sähköpostia ja kysellä mahdollisia ACF alennuksia, itse sain aikoinaan jotain 30% hinnasta pois. Eli hinnaksi jäisi n.550e.

                Täällä lisää juttua:
                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=fox

                Comment


                • #9
                  Tuossa juuri kyselin itselleni putkistotavaraa ja 3" katti reilu 80€ ja magnaflown 3" sisääntulolla oleva rosteripönttö reilu 130€. Budjetti kun on atm olematon, niin siksipä vielä kysymys ihmisille, että onko väliä onko onko autossa päätevaimennin, vai ajaako saman asian suht samankokoinen keskivaimennnin? Entäpä nuo ovaalinmuotoiset keskivaimentimet, jos semmoisen laittaa perään ja siihen jonkin yybertyynin putkenpään? Kyseessä siis tuo AAN kone, eli ahdistin ahdistaa siellä myös ääntä..

                  Comment


                    #10
                    Perimmäisellä pöntöllä ei ole paljoakaan virkaa ahtokoneissa, btdt. Poistamisen hyötynä saat ahtimelle vapaamman tilan hönkiä, äänessä vähäinen (vs vakioputkisto) lisämurina.

                    Comment


                    • #11
                      Itse rakentelin tuohon omaani pätkistä, mutkista ja omatekoisilla riiputtimilla 2.5 tuumasesta motonetin turbovaimentimella sekä jollain completosin takapöntöllä putkiston kateista taakse ja tuli sopivan rauhalliset äänet (ei amispörinät). Marteliusksen sivuilla taisivat sanoa, että kannattaa laitella ainakin 1 turbo- ja 1 absortio(vai mikä se oli)vaimennin jos ei halua kuunnella jytinää matka-ajossa. (Ps. olisi noita pätkiä ylimääräisenä)

                      Comment


                        #12
                        Lainataan ja kyäistäänpä tässä aiheessa, että onko jostain netistä tai muualta saatavana aan putkiston piirrustuksia/mittoja? Katilta taakseppäin piirrustuksia lähinnä tarvitsisi. En ainakaan hetkessä itse löytänyt.

                        Comment


                          #13
                          http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf...ducts/047-H2DR

                          Ei ole kallis enää. Mittoja ei ole kuin halkaisijat.

                          Comment


                            #14
                            Tuolta kotiovelle 511 euroa... http://cgi.ebay.de/Simons-Edelstahl-...item5add21f9e5

                            Pakoputkien virtaus on monimutkaisempaa kuin kuvittelee, monet vapaavirtaus vaimentimet virtaavat itse asiassa paremmin kuin suora putki. Vaparissa pakosarja ja etupönttö (resonaattori) mahdollistaa pulssien hyödyntämisen virtausta parantamaan. Sen jälkeen kai teoriassa paras yksi pönttö mahdollisimman takana. Ideana tässä että pakokaasujen tilavuus pienenee jäätymisen myötä. Useiten toki monet muut seikat, esim mitä mahtuu ratkaisevat putkiston toteutuksen.
                            Bemarin m3:sessa oli x-pipe, katit ja sitten vaan putkea takapuskurin sisällä olevaan poikittaiseen äänenvaimentimeen- siitä sitten 4 ulostuloa...

                            Comment


                            • #15
                              Saitko Benkku putken sopimaan v-koneeseen?

                              Comment


                                #16
                                Olen liian nuuka mies jotta ostelisin noin kalliita osia kun alkuperäinenkin vielä 18 vuoden jälkeen pysyy kasassa. Olen kyllä vakuuttunut nähtyäni mr crossfiren audin että aikamoinen jumppa kiinnikeiden kanssa tulisi jos ei-ässään pistäisi tuon simonsin, ei kuitenkaan mikään mahdoton tehtävä.

                                Comment

                                Working...
                                X