Eli auto on -89 100 quattro 10v turbo, kone on mc2. Ajettu reilu 330 tuhatta. Onkohan se ruisku nyt ke vai pelkkä k? Määräjakajan kylkeen menee piuhoja ja pitää surinaa kun käy. Oisin laittanu kuvan mut en osaa :(
Juuri tehty kansiremontti ja samalla vaihdettu turbo muutaman vuoden uudemmasta S2:sta. Samalla vaihdettu säädettävä hukkaportti, vanhemmasta mallista mut modattu et voi vähän paineita nostella. Vanhasta pamahti kalvo puhki. Tällä hetkellä ahtaa noin 0.9. Mitattu teollisuus mittarilla. Ja autossa on kiinni AutoGaugen seosmittari. Ei varmasti ole hirmu tarkka, mut kyllä siitä suunnan seoksille saa.
Ennen kansiremppaa sai mittarin mukaan kakkua riittävästi. Sillon ahdot oli tasan 1, säädetty turbosmartin boost teellä. Sit rupes puksuttamaan hyvän tuoksuista savua rajusti, eli pahvi antoi periks. Nyt kiinni 20v tiiviste. Vanhan turbon laakerit oli aivan loppu, akseli liikkui jokasuuntaan vähintään riittävästi :) Eli nyt turbo luultavasti herkempi.
Tyhjäkäyntiä auto käy mittarin mukaan vähän rikkaalla, paitsi kovilla pakkasilla. Eilen tyhjäkäynnillä seokset näytti samaa kuin moottorijarrutuksessa, eli ei mitään. Ja saman teki ajossa. Rajua nykimistä ja hyvä et sai 80 pidettyä mittarissa. Pakkasta oli lähemmäs -20. Ja tyhjäkäynti vähän heittelee, vika vissiin ISV:ssä.
Mut pienemmillä pakkasilla pintakaasulla pysyy jotenkin kartalla. Mut heti kun antaa lisää kaasua niin heittää laihalle. Välillä toimii vähän paremmin, voi polkaista jopa kaasun pohjaan ja pysyy melkein rikkaalla. Mutta sitten kun kierrokset nousee yli 4000 niin bensaa rupee löytymään. Eikös jettiläinen avaa lisärikastuksen siinä vaiheessa? Ja jos vetää kaasu pohjassa vaikka yli 5000 kierroksen niin isommalle vaihdettaessa kakkua ei löydy yhtään. Heittää mittarin mukaan täysin laihalle, nykii ja tuntuu et puutuu täysin. Kaasua pumppailemalla tai päästämällä hetkeksi tyhjäkäynnille saa seokset taas vähän järkevimmiksi ja nykimisen melkein pois.
Vaikuttaisi et kovan kiihdytyksen jälkeen järjestelmän paine laskee niin alas et ei jaksa liikuttaa bensaa sylintereille asti.
Vessanpöntön kansi on tarkistettu, liikkuu herkästi. Bensansuodatin ja ilmansuodatin on vaihdettu ja pumppu käytetty irti ja tarkistettu et ei oo tankin pohjalla hirveesti paskaa. Ja myös tulpat käytetty irti ja kaikki saman värisiä, voiko tästä päätellä että suuttimet ovat kaikki yhtä tukossa :) eikä vain yksi.. Myös mahdollisia ilmavuotoja etsitty silmämääräisesti ja puhaltelemalla.
Vaihdettu myös virranjakajan kansi ja pyöriä.
Vikakoodit yritetty lukee, mut auton piuhoissa vika..
Eli auto käy melkein aina laihalla isommalla kaasulla kunnes kierrokset nousevat yli 4000. Useimmiten silloin kääntyy rikkaalle niinkuin kuuluukin. Mut vedon jälkeen hetken aikaa tosi laihalla. Pintakaasulla pysyy seokset kartalla, varsinkin alle 2000 kierroksella. Joskus ei. Ja kunnon vedätyksen jälkeen menee hetkeksi todella laihalle.
Viittaako oireet bensapumpun vajaaseen tuottoon? Vai mihin?
Huomenna yritän keretä ostaa tarpeet bensanpaineenmittarin valmistukseen. Paljonko paineiden pitää olla? Tyhjäkäynnillä, ajossa?
Auttakaa!! Kovat halut ois päästä ajelemaan isommalla kaasulla, mutta kun ei uskalla. Kiitos jo etukäteen!
Juuri tehty kansiremontti ja samalla vaihdettu turbo muutaman vuoden uudemmasta S2:sta. Samalla vaihdettu säädettävä hukkaportti, vanhemmasta mallista mut modattu et voi vähän paineita nostella. Vanhasta pamahti kalvo puhki. Tällä hetkellä ahtaa noin 0.9. Mitattu teollisuus mittarilla. Ja autossa on kiinni AutoGaugen seosmittari. Ei varmasti ole hirmu tarkka, mut kyllä siitä suunnan seoksille saa.
Ennen kansiremppaa sai mittarin mukaan kakkua riittävästi. Sillon ahdot oli tasan 1, säädetty turbosmartin boost teellä. Sit rupes puksuttamaan hyvän tuoksuista savua rajusti, eli pahvi antoi periks. Nyt kiinni 20v tiiviste. Vanhan turbon laakerit oli aivan loppu, akseli liikkui jokasuuntaan vähintään riittävästi :) Eli nyt turbo luultavasti herkempi.
Tyhjäkäyntiä auto käy mittarin mukaan vähän rikkaalla, paitsi kovilla pakkasilla. Eilen tyhjäkäynnillä seokset näytti samaa kuin moottorijarrutuksessa, eli ei mitään. Ja saman teki ajossa. Rajua nykimistä ja hyvä et sai 80 pidettyä mittarissa. Pakkasta oli lähemmäs -20. Ja tyhjäkäynti vähän heittelee, vika vissiin ISV:ssä.
Mut pienemmillä pakkasilla pintakaasulla pysyy jotenkin kartalla. Mut heti kun antaa lisää kaasua niin heittää laihalle. Välillä toimii vähän paremmin, voi polkaista jopa kaasun pohjaan ja pysyy melkein rikkaalla. Mutta sitten kun kierrokset nousee yli 4000 niin bensaa rupee löytymään. Eikös jettiläinen avaa lisärikastuksen siinä vaiheessa? Ja jos vetää kaasu pohjassa vaikka yli 5000 kierroksen niin isommalle vaihdettaessa kakkua ei löydy yhtään. Heittää mittarin mukaan täysin laihalle, nykii ja tuntuu et puutuu täysin. Kaasua pumppailemalla tai päästämällä hetkeksi tyhjäkäynnille saa seokset taas vähän järkevimmiksi ja nykimisen melkein pois.
Vaikuttaisi et kovan kiihdytyksen jälkeen järjestelmän paine laskee niin alas et ei jaksa liikuttaa bensaa sylintereille asti.
Vessanpöntön kansi on tarkistettu, liikkuu herkästi. Bensansuodatin ja ilmansuodatin on vaihdettu ja pumppu käytetty irti ja tarkistettu et ei oo tankin pohjalla hirveesti paskaa. Ja myös tulpat käytetty irti ja kaikki saman värisiä, voiko tästä päätellä että suuttimet ovat kaikki yhtä tukossa :) eikä vain yksi.. Myös mahdollisia ilmavuotoja etsitty silmämääräisesti ja puhaltelemalla.
Vaihdettu myös virranjakajan kansi ja pyöriä.
Vikakoodit yritetty lukee, mut auton piuhoissa vika..
Eli auto käy melkein aina laihalla isommalla kaasulla kunnes kierrokset nousevat yli 4000. Useimmiten silloin kääntyy rikkaalle niinkuin kuuluukin. Mut vedon jälkeen hetken aikaa tosi laihalla. Pintakaasulla pysyy seokset kartalla, varsinkin alle 2000 kierroksella. Joskus ei. Ja kunnon vedätyksen jälkeen menee hetkeksi todella laihalle.
Viittaako oireet bensapumpun vajaaseen tuottoon? Vai mihin?
Huomenna yritän keretä ostaa tarpeet bensanpaineenmittarin valmistukseen. Paljonko paineiden pitää olla? Tyhjäkäynnillä, ajossa?
Auttakaa!! Kovat halut ois päästä ajelemaan isommalla kaasulla, mutta kun ei uskalla. Kiitos jo etukäteen!
Comment