Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käykö liian laihalla ? (ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käykö liian laihalla ? (ratkaistu)

    Audini on pari kertaa sytyttänyt moottorin vikavalon (keltainen) ja molemmilla kerroilla tulee kyseinen koodi:

    1 Fault Found:
    17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
    P1136 - 35-10 - - - Intermittent

    Onko vinkkejä mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään ja onko jollakin ollut samanlaisia oireita ? Vai onko helpompi viedä suoraan huoltoon arvailtavaksi ?

    Haulla en löytänyt ihan vastaavaa ongelmaa.

    Kun vikamuistin tyhjensi VAG-COMilla niin sai ajella noin 200km ja valo syttyi taas. Molemmilla kerroilla auto on ollut lämmin, mutta ulkona on ollut noin 20 astetta pakkasta. Ainakaan ajaessa ei huomaa mitään ongelmia ja auto pelaa ihan normaalisti.

    Auto on :

    Audi A4 (B5) , 1.8T (AWT) -01
    Viimeksi muokannut MorfeuZ; 25.1.2009, 18:55.

    #2
    Autosi seoksissa ei todennäköisesti ole mitään vikaa vaan seosta mittaavassa anturissa. Siispä lambda vaihtoon.

    Comment


    • #3
      Onko tässä AWT-koneessa 1 vai 2 kpl lambda-antureita, koska noin 15 000 km sitten huollossa vaihtoivat uuden lambdan nykimisoireiden takia. Muistelen , että kyseessä olisi ollut "etummainen" lambda ja alkuperäisosana.

      Eli jos autossani onkin 2kpl noita lamdoja niin kumpaan tuo vikakoodi viittaisi? Tuntuisi vaan, että saisi tuo lambda kestää yli sen 15tkm. Itse autolla on ajettu jo 180tkm.

      Voisihan olla ,että olisi siinä lambdan kontaktissakin häikkää jos on jäänyt vaikka asennuksessa vähän huonosti ?

      Comment


        #4
        Lienee 2 ja etummaiseen viittaa. Jos se on noin tuore niin vika luultavasti muualla. MAF? Suht edullinen.

        Comment


        • #5
          MAF vaihdettu samaan aikaan uuteen kun lambdakin, niiden nykimisoireiden takia sekin vaihtui uuteen alkuperäisosaan.

          Täytyy tutkia josko liittimissä olisi sitten jotakin kosketushäikkää, kosteutta tai jopa jäätä, koska tuon vikakoodin mukaan ongelma olisi satunnainen ja muita oireita ei ole havaittavissa.

          Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Nyt toivottavasti saisi pirssin kuntoon.

          Comment


          • #6
            Kyseinen vika on siitä hankala, että se voi tulla monesta syystä. Etummainen lambda pääasiassa tarkkailee seosta, takalambda taas katalysaattorin toimintaa. Vikoja esim. voi olla : imuvuoto Maffin jälkeen, pakosarjavuoto/ secondary injection-systeemin vuoto, bensanpaine tai ruiskutussuuttimet. Nyt voisi esim. tehdä tavallisen pakokaasumittauksen ja katsoa mitä se näyttää.

            Comment


              #7
              Vika ei ole aina päällä, joten pakokaasumittaus kertoo todennäköisesti kaiken olevan kunnossa.

              Comment


              • #8
                Alipaineletkut tarkistukseen.

                Comment


                • #9
                  Kieltämättä aika hankala vika varmasti paikallistaa, mutta onneksi tuo vika ei vaikuttane niin pahalta etteikö autolla voisi ihan normaalisti ajaa ilman vaurioita. Täytyy katsastella nuo vuodot ja muut ensin ihan silmämääräisesti josko jotain näkyvää löytyisi ja sitten teetättää tuo pakokaasumittaus.

                  Yleensä vaan meikäläisen tuurilla huollossa kaikki mahdollinen vaihdetaan ja sitten oikea varsinainen vika onkin joku ihan pieni vuoto tms. Siksipä ensin voisi tutkia vähän itse ennen kuin maksaa itsensä kipeäksi :)

                  Comment


                  • #10
                    Viaksi paljastui rikki mennyt alipaineletku joka lähtee imusarjalta. Oli jo lähes poikki liittimen ja klemmarin kohdalta.

                    Pika korjauksena leikkasin rispaantuneen osan letkusta poikki, laitoin letkun takaisin paikalleen ja laitoin uuden klemmarin. Vikakoodin nollauksen jälkeen nyt n. 300km tullut ajeltua ja vikavalo ei ole syttynyt.

                    Säiden lämmettyä keväällä / kesällä täytyy ottaa operaatioksi vaihtaa nuo kaikki letkut, koska alkavat olla jo todella hapraassa kunnossa.

                    Kiitokset kaikille vastanneille avusta.
                    Viimeksi muokannut MorfeuZ; 25.1.2009, 15:48.

                    Comment

                    Working...
                    X