Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Edullinen tasauspyörästön luistonrajoitin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Edullinen tasauspyörästön luistonrajoitin

    Tulipa netissä vastaan tällainen:

    http://www.flatlander-ipp.co.uk/phan...rip-audi.shtml

    Pikaisen googletuksen seurauksena päädyin valmistajan kotisivuille, joiden perusteella tuote koostuu kahdesta palikasta, jotka asennetaan tuonne tasauspyörästön keskelle ja väliin tulee jouset. Toimii kitkalukon tavoin.

    Mielestäni tuote on mielenkiintoinen ja ennen kaikkea edullinen, joskin vaatii vähän askartelua. Täytynee selvittää tuolta diileriltä ja/tai valmistajalta saako noita eteen, taakse vai molempiin. Tuo 76-91 vuosimalliin tarjottava on ilmeisesti jotenkin "custom", joten saattaa olla että se olisi kumpaankin päähän tilattavissa.

  • #2
    Tuollainen palikka oli mulla about 5v sitten tilauksessa ja kun vuoteen ei alkanut kuulumaan mitään niin luovutin. Palikka on tosiaan yksinkertainen ja toimii. Silloin piti Saabiin se asentaa.

    Comment


    • #3
      Minissä mulla ollut moinen itse tehty palikka joskus. Isona miinuksena tuossahan on oikeeseen kitkalukkoon verrattua se että ei kiristy voimankasvun mukaan. Elikkä joutuu vetää ihan pirun tiukkaan, mikä aiheuttaa normaaliajossa todella kankean kääntymisen. Kitkalukon missä on kitkapinnat ulosvetorattaiden ja rungon välissä, voi jättää paljon löysemmälle koska se kiristyy voiman lisääntyessä.

      Comment


        #4
        Joo, tuo saattaisi olla ympärivuotiseen käyttöön jopa turhankin tiukka. Ja epäilemättä tuo "kiristyminen" on tavan kitkalukossa etu, joskin mainostavat samaa ominaisuutta tuolle patentille. Joka tapauksessa tuossa on oltava esijännitystä reiluhkosti.

        Comment


        • #5
          Toihan näyttää ihan perinteiselle palalukolle. Mikäli tuosta oikein hyötyä haluaa irti niin kannattaa varautua vaihtamaan päittäreitä ja kiristelemään lukkoa aina silloin tällöin :)

          Takavetoiseen leikkikaluun ihan jees, mutta käyttönelikkoon ei minusta järkeä laittaa.

          Samalla vaivalla kuin tuon sinne asentaa ja kiristelee ja tuskailee niin ostaakin sitten jo oikean lukon tai V8:n takamurikan ja torsenin.

          Comment


            #6
            Ajattelinkin tuota lähinnä etuakselille. Torsenimodaus takaperään voisi olla kokeilemisen arvoinen, kehuvat vaan että ratakäytössä tuppaa ottamaan lämpöä.

            Comment


              #7
              kehuvat vaan että ratakäytössä tuppaa ottamaan lämpöä.
              Pari jenkaa perämurikkaan, yks sähköinen öljypumppu ja öljynjäähdytin. Helppo juttu =)

              Comment

              Working...
              X