Kävi sitten sillätavalla että tuon coupen laatikko otti ja hajosi. Vaihteistoöljy oli saanut kivan metallihile värityksen ja olipa siellä pari sattumaakin (kuvassa oleva raha ei ole peräisin laatikosta vaan tuhkakupista;) . Vanhemmat audit hieman vielä opiskelupuolella mutta josko joku voisi selventää mitenkä monta versiota noita quattron laatikoita on ja mistä malleista mahd. käy loota tuohon. Potilas: Audi Coupe Quattro 2.8 v6 AAH -93 5-vaiht.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Coupen laatikko hajosi
Collapse
X
-
-
auto ei ole tieliikenne käytössä eli noiden välitysten suhteen ei ole niin tarkkaa mutta passaako esim. vitoskoneen loota suoraan v6 lohkoon. (sori kun en saa noita kysymysmerkkejä tehtyä, kaadoin taannoin vissyä läppärin näppäimistöön niin enter sekä plusnäppäin pimeni):( Tarjota saa ehjää askia jos ylimääränen löytyy, ehtis vielä tälle talvelle radalle nöyryyttämään vajaavetosia..
Comment
-
Aivan totta Pasi, nyt tuli enempiä ajattelematta kyseltyä tyhmiä. Vaan eipä ole quattroa ollut palotetavana ennemmin, vajaavetoja sitäkin enemmän... Siis vain kutoskoneen loota passaa, olisiko tuo käypänen vai onko se nyt niin että coupeen vain coupen osia(kysymysmerkki) ------------- No höh, kumositko sinä Antti nyt tuon mun äskeisen oivalluksen
Comment
-
Itse itselleni vastaten: Laatikko on sitten mallia CBR (soitin volkkarille ja kysyin). Tosin tieto on vain 99% varmaa kun tuolla vin koodilla ei muka tuota autoa löytynyt.. Osaisiko joku tulkata tuosta tarvitsemani tiedon: wauzz8bzna001301 . Joku myi nettivaraosissa abc(2.6 v6) koneisen lootaa ja sano sen olevan AXL, onko tuo porkkiksen tieto varmaa että v6 laatikot on samalla välityksellä(kys) En muuten ois näin hysteerinen muttakun ei viittis puolta tonnia sijottaa tavaraan joka ei sitten lohtua murheeseen kuitenkaan tuo , auto kun tosiaan on tielikenteestä pois niin ei oikeen monta rahaa hennois hukkaan heittää..
Comment
-
3 eri loppuvälitystä on käytössä. Sinulle käy vain V6 malleista aski. Niissä on 3.89 loppuvälitys, vitoskoneellisissa 4.11 ja neloskoneellisissa (ei toki coupe quattroa ole, mutta sedan) 4.55.
Mulla on pieni muistikuva että olisi samanlainen kuin threadin coupessa mutta varmistus?
Comment
-
Pitää ottaa sanoja takaisin kun tarkemmin katselin noita. Ei ole noin yksiselitteiset säännöt.
CBR CUX CPN on 3.89 askeja CQ:ssa, kaikki 2.8 perästä.
CDV CPR CVY 2.6 askit ja nämä 4.11 välityksellä.
Muita 3.89 Q askeja:
A4 CXW CXF CTF DDL DJP DJJ DJR DGW DWR DWM EEP ENP
A6 DJJ DUX DJR
A80Q löytyy myös sellainen kuin CVX
Lienee möhläys paikattu :)
Huomaa että vaikka loppuvälitys on näissä kaikissa sama, vaihdekohtaiset välitykset varmasti vaihtelevat ja mahdollisesti paljonkin.
Comment
-
Apuja tulossa ehkä jo tällä viikolla Ylitalon Jannen toimesta. Toivottavasti tuo väksel looda passaa niin pääsis v.loppuna viivalle;) > 23.01.-09 Päivitystä tapahtumiin: tänään tiputin vanhan loodan pois... oli aika hankala tapaus verrattuna aiempiin projekteihin, tai no hieman tutkintaa ennen työn aloittamista ois helpottanut paljon muttakun kiire on kiire;) Ei oo muuten mitenkään hirveästi tilaa tommosessa v6 motissa lykätä kättä mihinkään tarpeelliseen väliin, saati sitten työkaluja. Noh, pannaan huomenna "uusi" laatikko tilalle ja laitetaan vanha atomeiksi, alkaa jo pikkuhiljaa kiinnostamaan vaurion laajuus. ai niin ja vanhan laatikon torseeni pannaan meidän uuden tuvan takkahuoneen hyllylle;)Viimeksi muokannut sakarivo; 23.1.2009, 22:26.
Comment
-
No niin nyt on uusi aski testattu ja sehän toimii! Eli vm.-98 A4 2.8 q:n laatikko käy suoraan -92/93 coupeen. Hienosti ja nopeasti tuli apu tähänkin pulmaan audiclubin kautta;) Olikin aikamoinen opetteleminen tuohon quattroon kun aiemmen etuvedoilla kisannut.. Ei ehkä vielä oo oikeen hanskassa tuo auto mutta kyllä muut rupesivat jo takana pysymään. Audihan on vielä vakiokunnossa eli mitään kevennystä saati viritystä en oo ehtinny tekemään ja kaaretkin puuttuu.. pikkuhiljaa laitellaan kun keritään, pääasia että tekniikka pelaa. Ens v.lopuksi täytyy tuo taka lukko kytkeä jatkuvaan käyttöön.
Comment
-
Vanhalle loodalle tehty ruumiinavaus paljasti seuraavaa: Vänkärinpuolen poskilaakeri, joka löytyi perän pohjalta, oli jostain syystä tipahtanut pois pelistä. Pää-akselin hammaspyörässä tarkkasilmäisimmät voivat havaita myös pientä kulumaa.. ;) Lautaspyörä oli kutakuinkin ehjä mutta on sielläkin rojua välissä kulkenut. Vaihteisto itsessään oli moitteettomassa kunnossa, mutta tuota rikkoutuneen laakerin moskaa oli joka paikassa, mikä varmaankin aiheutti tuota vaihteiden päältä potkimista.
Comment
Comment