Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Biturbo pätkii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Biturbo pätkii

    Itsellä samaa vikaa. Kun lähtee kiihdyttämään niin 2500-3500 välillä pätkii 2-3 kertaa ja sitten meno jatkuu. Jos lähden vetämään 3500 ylöspäin niin pätkimistä ei yleensä tapahdu. Joskus tuntuisi siltä, että kone hieman vielä kylmänä pätkimistä ei tapahtuisi, mutta kun kone on täysin lämmin niin pätkimistä tapahtuu. Mystistä jälleen.

    Tulpat pitäisi kyl vaihtaa, uudet jo hyllyssä.

    Sit tyhmä kysymys. Mistä löydän ne tulpat kun en ole yhtään kertaa vielä vaihtanut?

  • #2
    Tulpat sijaitsevat moottorissa mäntien yläpuolella.

    Comment


    • #3
      Heh heh, no ei paljo auttanu pasi
      Kai ne tulpat sit joutuu vaihtaa alakautta kun ei ylhäältä pysty näkemään.
      (Ei koskaan aikaisemmin V6:ta)
      Viimeksi muokannut jukrav; 14.1.2009, 14:13.

      Comment


      • #4
        Voisko olla, että siinä on muovia sen verran edessä ettei näy?

        Comment


        • #5
          Siivosin nämä oman otsikon alle kun täysin eri moottori kyseessä

          Comment


          • #6
            Tulppienvaihto for dummies, eli tässä ihan kuvien kera kuinka biturboon vaihdetaan tulpat:

            http://forums.audiworld.com/s4/msgs/357640.phtml

            Comment


            • #7
              Puolat on sitten seuraavat mitkä kannattaa katsoa, jos ei tulpat auta. Ne ovat ne mötikät, jotka ovat tulppien päällä eli joka sylinterille omat.

              Comment


              • #8
                Kiitti Miikka ja vayne :-) No nyt onnistuu.

                Miten puolat voi tarkistaa onko ok:t?

                Comment


                • #9
                  vaihtamalla uuden/t tilalle

                  Comment


                  • #10
                    Koleilemalla vaihtaa ne ehjiin :)

                    Vaikka lohko kerrallaan (eli 3 puolaa) ja sitten samoilla puolilla toinen puolisko. Riskinä tossa, että molemmilla lohkoilla yksi rikkinäinen...

                    Edit: Hidas
                    Edit2: Uusia saa Tepolta OEM-osana tai sitten tarvikkeena löytyy kanssa liikkeistä.

                    Comment


                    • #11
                      Jep, et sillai. No vaihdan ekaks ne tulpat ja katotaa pätkiiks viel.

                      Tack Janek
                      Viimeksi muokannut jukrav; 14.1.2009, 19:24.

                      Comment


                      • #12
                        Ja niitä puolia saa edukkaammin haluavat motonetistä 1,8T mallinimellä,
                        ovat siis samanlaiset mutta halvemmat (liitin suorakaide). n.40e/kpl
                        On niissä sellanen pieni muovinystyrä mikä tarvii irrottaa että menee ässän liitin paikoilleen, tai ainakin mun tapauksessa oli, saa pois sekunneissa.

                        Comment


                        • #13
                          Ei ollut mulla nystyröitä motonet:n osissa.

                          Comment


                          • #14
                            Oli kavereilla tuolla linkissä suhteellisen leuhka räikän jatke :)

                            Ässissä on ilmeisesti myös käytössä platinium tulppia, joidenka vaihtoväli on melkostalailla pidempi kuin normi tulpissa? Mietin vain että vaihtaako tässä samalla kesällä kun vaihdan venttiilikopan tiivisteen.

                            Comment


                            • #15
                              Onko Jukan autossa ahtopainemittaria? Mietin vaan, et oletko tsekannut heijaako ahdot tossa 2500-3500 välissä? Mulla oli joskus tollasta kuitenkin satunnaista nypytystä, ja se tuli softasta.

                              Comment


                              • #16
                                Ei ole ahtopainemittaria. Ennen ei nypyttänyt kuin ehkä harvoin tasasella ajolla yks nyky ja joskus vedätyksessä.
                                Ei kai nyt ole jotain vaikutusta kun tein 3" putken alle koko matkalle ja downpipet on vielä orkkikset ilman katteja.

                                Comment


                                • #17
                                  Ei pitäisi vaikuttaa yhtään mitään.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kiitti kaikille ja etenkin Tepon lähettämille tulpille (Bosch Platinium) ;-)
                                    Mut on kyl kinkkinen vaihtaa tulpat etenkin ne ekat kun en ottanu imuputkia ollenkaan irti.

                                    Ei pätki kone enää :-))

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mulla vähän samaa vikaa, välillä kulkee ja välillä ei. Epäilys oli, että tulpissa jotain, mutta ne on vaihdettu viime syksynä.

                                      Nyt kun saatiin katsottua vikakoodit niin tuli suraava ilmoitus "exhaust gas temp sensor 1 (g235): open or short to plus p1453-35-00"

                                      Vaikuttaako tuo juuri noin, että välillä ikään kuin ei ahtaisi, eli ei kulje mihinkään, ja välillä taas kulkee?

                                      Vikakoodin kun poisti, niin hetken päästä se tuli takaisin.

                                      Eli pakolämpöanturin uusintako edessä?

                                      Minkä verran tuo vaikuttaa tehoihin?
                                      Viimeksi muokannut quattro; 5.5.2009, 21:01.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä se vaikuttaa ihmeen paljon, kun pakolämpöanturi on pimeenä. Kalibroidulla persedynolla n. 20-30 heppaa ainakin kadoksissa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Täällä myös jotain pientä nyhtämistä toisinaan. Melkolailla kaikki pikkuosat on vaihdettu tässä pikkuhiljaa, mutta täysin tuo ei ole hävinnyt. Mielessä on käynyt vaihtaa nuo todennäköisesti alkuperäiset egt:t, vaikka hälyjä ei olekaan. Muistan joltain foorumilta lukeneeni, että vanhojen (hälyttömienkin) vaihdon jälkeen meno on selkeästi piristynyt, saati jos hälyjä antaa. Eli vaihda samalla molemmat, niin hyvä tulee.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Olikos tuo egt sensor 1 se vänkärin puolen anturi? Mitähän lie maksaa, ja varmasti joutuu marmorilta sen hommata?

                                            Itse itselleni vastaten, 250e oli marmorilla hintaa anturille. Outoa, että tuolle oli joku korjaussarjakin? jolla hintaa enemmän kuin uudella anturilla...
                                            Viimeksi muokannut quattro; 6.5.2009, 07:42. Perustelu: selvis

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nyt on vaihdettu vänkärin puolen egt-anturi ja muita repaleisia letkuja tms.

                                              Vetoja tuli ihan ku olis laittanut lastun vakioon autoon, ts. lastu lastun päälle. :)

                                              Eli kyllä sieltä ne muutama kymmenen hepoa oli kadoksissa. Ehkä persdyno oli vaan niin tottunut jo hiljakseen hiipuneeseen menoon, ettei tuota aiemmin havainnut.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Itse kävin juuri vantaan vv centeristä tilaamassa kummankin puolen egt sensorit. Hintaa tuli 390e, mutta minulla oli ne vanhemmat missä kummatkin liittimet mustia.
                                                Samalla sitten vaihdan tulpat NGK platinum uk:n ebaysta postit mukaan lukien 47,31€ 6kpl ja kiina downpipet 180 puntaa kuljetuksineen mitkä myös UK:n ebaysta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nyt sain egt sensorit ja tietenkin toinen oli ruskea ja toinen musta. Eli mulla ei sitten mene suoraan liittimeen se ruskea. Onkohan siinä vain liitin eri vai onko jotain muutakin, onko tietoa? Kaipa se on huomenna kuitenkin käytävä volkkarilla uudelleen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kyllä se sitten menee kun hiot siitä liittimestä sen haitan pois. Ei niillä mitään muuta eroa pitäisi olla kuin johdon pituus.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joo näin ilmoittivat vv autostakin. 372€ tuli muuten hintaa on kuulemma joku repair pack ja erikseen tilattuna maksaa jotain yli 480€. Yrittivät sitä mulle tyrkyttää ensinmäisellä kerralla kun kävin. Eli kannattaa kysellä pakettia missä tulee kummatkin mukana.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kummatkin egt sensorit vaihdettu + downpipet + tulpat.
                                                        Silti valittaa vielä oikean puoleista sensoria 17861 P1435 EGT sensor1 G235 Open or Short to Plus eli vain toisen sensorin vika lähti.
                                                        Onko ehdotuksia mitä seuraavaksi?
                                                        Ja auto täristää nyt pienillä kieroksilla kaasua painaessa.

                                                        EDIT: egt sensorin liitin oli huonosti kiinni. nyt toimii.
                                                        Viimeksi muokannut J.Paavi; 7.10.2009, 07:00.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tuota egt vikaako ei pysty mitenkään toteamaan muuten kuin vaihtamalla uuteen ja toivomalla parasta?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllä sitä voi ainakin logittaa kanavasta 112. ELSAn ohjeen mukaan se meni jotenkin niin että täyskaasulla, kierrokset 5500-6500 ja lämpöjen pitäisi olla 980 astetta. Yksi auto tuli tuolla tavalla juuri äsken selvitettyä etänä :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X