Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Männänrenkaat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Männänrenkaat

    No niin,onko täällä audisivuilla kokemuksia TOTAL SEAL (vai miten se kirjoitetaan) männänrenkaista? Mulle on tulossa männät ihan lähipäivinä ja olen miettinyt kannattaako nuo renkaat laittaa?
    Kiihdytysmiehillä ne on ollu jo käytössä,mutta onko kuulemani puheet niiden heikkoudesta totta?
    Valmistaja ilmoitti,että ne ovat nyt kehittäneet/testanneet niitä myös siviilikäyttöön ja saaneet niistä positiivista palautetta.

    Toivottavasti edes jollain on jotain kokemusta.....

  • #2
    Total Seal on tuttu enemmän tuolta jenkkiauto-puolelta. Nehän valmistaa erilaisia renkaita (perinteinen pyöreäprofiili, dykes jne.) eri käyttöön, ja en ole perehtynyt mitä on euroihin saatavana.
    En kuitenkaan ole kuullut ainakaan jenkkiautoissa niitä hajoitetun kovin usein?

    Comment


      #3
      Palomäki moiset S2:n koneeseensa muistaakseni asensi. Sillä ei kyllä liene vielä metriäkään ajettu. Vaatii kuulemma normaalista poikkeavan hoonauksen toimiakseen oikein.

      Comment


      • #4
        Onko sulla Jari tästä mitään muuta...
        En kuitenkaan ole kuullut ainakaan jenkkiautoissa niitä hajoitetun kovin usein?
        Eli toiminnan tiedän ja tuo kestävyys minua häiritseekin,onko noi mainitsemasi jenkkikautot siviili vai kiihdytyspelejä? Ja sitten vielä onko sulla kokemusta siitä miten esim tehollisesti ne ovat eronneet normaaleista,koska ohivuotohan on 0%..
        Edusta sanoi,että he alkavatkin panostamaan euroautojen puolelle,koska markkinat ovat siellä niin suuret,kun "tuning" vehkeet ovat niin suosittuja......tuo kuulosti hyvinkin järkevältä ja hän myös myönsi niiden heikkouden aiemmissa malleissa,mutta nyt olisi uusi malli testattu hyväksi ja mun tekisi mieli kokeilla.

        Comment


        • #5
          -Onkoos nämä nyt ne paljon puhutut plasmamolyrenkaat?

          Comment


          • #6
            itse olen rakentanut 2 kpl v8-moottoreita kadulle noilla Totalin renkailla, mutta ne ovat olleet tavallista "barrel"-tyyppiä. kun mainitsit tuossa että ohivuoto on nolla, niin tarkoitat ilmeisesti noita Gapless versioita? Silloin tää viesti tais olla turha, koska juuri niistä minulla ei ole kokemusta.

            Comment


            • #7
              Juuri näitä....
              Gapless versioita
              Muuten mitäs eroa noilla gapless ja total seal renkailla on?

              Comment


              • #8
                Gaplessien mekaaninen rakenne on jotenkin sellainen, etten kyllä kovassa turbokoneessa käyttäis. Meinaan saattaa olla kyllä lujilla kovan termisen rasituksen alla. Ja ainakin itse tuntuu siltä että mielummin luottaa perinteiseen jos osaa pelata rengasvälyksen ja lämpölaajenemisen kanssa edes jotenkin, kuin käyttää noita.

                MUTTA, tämä nyt oli enemmän spekulointia kuin faktaa. Vastatkoon ne jotka on oikeasti noita käyttänyt jossain projektissa.

                Edit: siis tuo Gapless tarkoittaa TotalSealin valmistamaa ja kehittämää, täysin katkosvälyksetöntä männänrengas-mallia.

                Comment


                • #9
                  Tuota oon vähän itsekin miettinyt....ja nyt meni asia vielä vaikeemmaksi,varsinkin jos joku muukin ajattelee samalla tavoin.....myyjä vaan vakuutti oikeen hyvin ja puhui järkeviä ja ertyisesti turbopannuissa.

                  Kiitos tiedoista Jari!

                  No kokemuksia lisää jos jollain on!

                  Comment


                    #10
                    täysin katkosvälyksetöntä männänrengas-mallia.
                    Tarkottaakos tuo, että männänrenkaassa ei ole suoraan katkeavaa päätä vaan siinä kohtaa on jokin huipputeos ja rengas on "ehjä" koko kierroksen?

                    Comment


                      #11
                      http://www.totalseal.com/html/rings/gapless/

                      Comment


                      • #12
                        ..eli se on toteutettu tuollaisella toisella, katkosvälyksen peittävällä alarenkaalla. Itse näkisin että tuollainen tietysti heikentää rengasta, koska materiaalivahvuus täytyy olla paljon ohuempi; siis jos oletetaan että käytetään vakiomäntää tai mäntää jossa renkaalle sorvattu ura on kuitenkin normaalimittainen.

                        Comment

                        Working...
                        X