Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A ja kuristunut letku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 7A ja kuristunut letku

    Pari "tyhmää kymysystä"
    Eli kuvassa keskellä on n. HK sinisen paksunen letku kuristunut kasaan. Onko toi se huohotin letku vai mikä? Liittyy ylhäältä imusarjaan menevään metalli putkeen. Milloin huohotin letkussa oikeen noita höyryjä oikeen liikkuu aina koneen käydessä, vai millon?
    Kiitokset jo etukäteen.

  • #2
    Jep, huohotinletku ja audin vitosissa hyvin tyypillinen vikakohde. Höyryt ovat vaihtelevasti liikkeellä moottorin käydessä.

    Comment


    • #3
      Ei tullut suurennuslasia mukaan, mutta eiköhän huohottimesta ole kyse. Lähtee varmaan lohkosta sellaisesta "kupista"? Kannattaa hoitaa homma kuntoon ennekuin aiheuttaa ongelmia.

      Mitä kuluneempi moottori, sitä enemmän huohottaa = mäntien ohipuhallus.

      Comment


      • #4
        Jep jep, mistä kannattaa hakee uus ja löytyyköhän noita hyllystä. Tyypillistä pitäis perjantaina ajella ouluun. Ei taida uskaltaa jos ei saa kuntoon. Mites kun tuolla 20Vorgin sivuilla oli puhe jostain
        korvaavasta metallista valmistetusta letkusta mikä ei kuristuis niin helpolla. Tietääkö kukaan onko toi uus semmonen.
        Niin ja sen suurennuslasin saa toimimaan kun vie pointterin kuvan päälle ja painaa vasenta namiskaa hiirestä :)

        Comment


        • #5
          Muah. Nolottaa. Aika tehokas suurennuslasi.

          Itselläni on etolan kumimutkasta rakennettu tuo. Tarvitsi toiseen päähän 2 sisäkkäistä letkua koska koko muuttuu matkalla.

          Comment


          • #6
            mites porkkis harautuko sulla tosta huhotin letkusta toista pienenpää letkua ollenkaan. Mulla haarautuu. Ei oo muuten kulkenu varmaan yhtään mitään ton oman letkun läpi niin täynnä paskaa ku olla ja voi. Miten muuten noi pienet klipsut letkujen päissä saa irrotettua.
            Uus huohotin letku ja nippelit vw-autolta n.140 ecua KIVA.

            Comment


            • #7
              Kyllä haarautui ja haarautuu edelleen. Tein sen itse siis sen haaran letkunipasta ja teollisuussilikonilla tiiviiksi.
              Kuvakin varmaan löytyy...



              Mutkaan siis porattu pieni reikä, nippa työnnetty sisäpuolelta ja tiivistetty silikonilla ja asentamalla haarautuva ohut letku samalla ja kiristämällä sillä paketti kasaan. On pelannut nyt 1,5 vuotta ja lähemmäs 40tkm buenosti.

              Comment


              • #8
                Öljytikun kahvan alapuoli on jäänyt pesemättä... Tai sitten öljymäärän tarkistaja ei ole pessyt käsiään ennen tarkistusta... :) Toihan on puhdas kuin passatin konehuone!

                Comment


                • #9
                  Mitenköhän sen "kupin" mihin letkun alapää liittyy, sisällön vois puhdistaa kaikesta paskasta mitä sinne on vielä jääny, voiko konetta käyttää ilman huohotin letkua (sylkäsis suurimmat rojut ulos) vai ei? Ettei menis uudet letkut heti paskaseksi.
                  Jossain vanhassa viestissä oli puhe että tekis jonkun sihdin sinne letkun sisään ettei kaikki liat menis tonne imupuolelle niin mulla ainakin oli semmonen tossa metallisessa putkessa koneen takana.

                  Comment


                  • #10
                    Huohotukset voi teknisesti katsoen suoltaa suoraan auton alle, mutta katsastusinssi on asiasta erimieltä.

                    Comment

                    Working...
                    X