Mulla sensori herja tulee satunnaisesti ehkä joka toinen tai kolmas kerta riippumatta ajetusta matkasta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottoriöljyn sensori viallinen, missä sensori sijaitsee?
Collapse
X
-
Sattuuko löytymään säteilylämmitintä öljypohjasta?
http://www.volkspage.net/technik/ssp...SP_233_GB2.PDF
Lue sivu 15.
Comment
-
Ilmoituksen pitäisi pysyä poissa tasan 100km ajan vaikka sensorin näkemä öljymäärä olisikin edelleen liian alhainen. Kun ECU näkee signaalin F120 (konepelti) sensorilta, se olettaa että öljyä on lisätty koneeseen. Mikäli näin ei ole, varoitus palaa 100km ajon jälkeen.
Kyseinen kilometrilukema on SSP materiaalista kaivettu, joten pitäisi pitää paikkansa.
Comment
-
Tämä (tyyppivika?) iski minullekin pari kuukautta sitten. Välillä oil sensor varoitus tuli starttauksen yhteydessä ja katosi, toisinaan ei taas tullut ollenkaan. Näin jatkui monta viikkoa kunnes varoitusvalo oli enemmän päällä kuin poissa. Ihan viimepäivinä se oli aina päällä moottorin käydessä. Konepellin "vispaamisella" ei ollut mitään vaikutusta. Koko tänä aika öljyn tasot pysyivät vakaina eikä muutenkaan missään ollut mitään huomion arvoista.
Vikakoodit tähän liittyen:
3 Faults Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
007 - Short to Ground - Intermittent
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Minulla siis oil sensor mallia 1J0907660C (kori mallia 8H ja vm2006). Pakettiin kuuluu itse anturi ja kuminen (vihreä) tiiviste. Marmorilla hintaa sen pyöreät satkun ja muualta tilaamalla runsaat pari kymppiä edullisempaa.
Itse anturin vaihto sujuu "heittämällä". Ainoa hommeli on tietysti moottoriöljyjen ja siihen liittyvän rekvisiitan (tiivisteet ja suodatin) vaihtaminen kun tuo sensori sattuu sijaitsemaan samassa öljypohjassa itse tyhjennystulpan kanssa ja jos öljyä ei ole valuttanut ulos, tulee ne samantien silmille kun anturin irrottaa. Anturin löytämisessä ei voi mennä vikaan sillä se on ainut "härveli" johon menee öljypohjassa johto. Anturin irottamiseen tarvitaan ainoastaan 10mm kiintoavain tai vastaava, jolla irrotetaan 3 mutteria pulteistaan. Sähköliitin lähtee paikoiltaan vetämällä ja samalla pientä muovista lukitusvipua ohuella meisselillä tai vastaavalla painamalla.
Niin ja jotta öljyn tyhjentämiseen ja anturin vaihtoon ylipäätään pääsee käsiksi, pitää moottoria ja sälää suojaava ämpärimuovi (vai oisko kyllösen plexit) pudottaa pois edestä (muutamalla jyrkkäkierteisellä ruuvilla kiinni).
Anturin vaihdon jälkeen oil sensor valo syttyi hetkeksi mittaristoon käynnistyksen yhteydessä mutta katosin noin 3 sekunnin sisällä eikä ole sen koommin enää näkynyt.
Että tällaista tällä kertaa. Kuvia ja tarkempaa infoa saa jos jollain on tarvetta. Ylimääräisen oil sensorinkin saa jos joku haluaa väkisin hakea sen pois nurkista kuleksimasta. Toisaalta se lienee niin pahasti rikki että on korjauskelvoton.
Comment
-
Nostetaas vanahaa aihetta.
Eli kyseessä 1.9 Tdi afn(vm.99) ja valittaa tuota sensoria. Onko tuolla muuta virkaa kun se että ilmottaa öljyn määrästä että on vähissä vai onko tuossa myös jotain lämpötila mittausta? Ajattelin vain että voisiko koko anturin jättää pois, kun öljypohja olisi vaihtumassa alumiinisesta peltiseen ja siinähän ei tuota anturin paikkaa ole?
Comment
-
Noni. Mullakin tota sensoria piipitelly jo jonkin aikaa.. Piti sitten tilata osa enneku tätä osiota luki. Tilasin sensorin 1J0907660B.. :/ Eli se ei varmaankaan käy 1J0907660C sensorin tilalle? Mitähä eroa näissä siis on?
Auto siis A4 1.8t BFB 2003.Viimeksi muokannut miksu2_9; 2.2.2015, 18:59.
Comment
-
Vaihdoin omaani (A4 -03 AVJ) tuon sensor-tekstin ilmestymisen takia marraskuussa 2014 koko anturin ja nyt ilmestyi ajotietokoneen näyttöön teksti min ja öljykannun kuva. Vedin tien sivuun ja tarkistin tikusta öljymäärän joka oli ylätasossa? Käynnistin auton ja jatkoin matkaa, valo ei syttynyt enää uudestaan 50 km matkan aikana. Mittaako se sama anturi öljynpainetta ja määrää, eli meneekö anturi taas vaihtoon vai voiko vika olla muualla?
Comment
-
Öljypohjan anturi mittaa öljymäärää ja öljyn lämpötilaa. Paineanturi on sitten erikseen. Vaihdoitko alkuperäisen vai tarvikeanturin? Halpojen tarvikeanturien kanssa on ollut silloin tällöin juuri tuota että kestää muutaman kuukauden tai puoli vuotta ja hajoaa taas.
Comment
-
Tuo p****leen anturi on vaihdettu nyt kolmannen kerran puolen vuoden aikana ja edelleen heti sytytysvirrat kytkettäessä ilmaantuu jälleen kerran öljykannun kuva ja sensor-teksti ajotietokoneen näyttöön. Mikä hitto niitä antureita sieltä rikkoo vai onko vika nyt jossain aivan muualla? Nimim. Hermot menee...
E: vikakoodit luettu ja sieltä ei tullut mitään vikailmoitusta.
Comment
-
Audi A6 V8 öljynpaine ja lämpötila-anturi (öljymäärän varoitus)
Moro.
Onkos kellään ollut semmoista vikaa audissa että hukkaa välillä öljyn paineen ja jäähdytysnesteen singaalit. Rupee mittaristossa palaa öljykannun kuva ja samaan aikaa jäähdytysnesteen viisari menee alas, tätä kestää muutama sekuntti ja sitten palaa normaaliksi. Auto on siis Audi a6 4.2 v8 vm 2000.
Comment
-
No se on öljynpaineen varoitus. Öljymäärän ja öljynlämpötilan anturointi on öljypohjan anturissa erikseen ja öljynpaine muistaakseni jossain suodatinjalan hoodeilla.
Öljynpaine taas on sen verran kriittinen että lähtisin aika nopeasti hakemaan syytä valon syttymiselle. Onko tietoa mitä öljyä koneessa on ja koska vaihdettu? Jos olisi oma auto kyseessä, vaihtaisin välittömästi uudet öljyt ja suodattimen ja jos kerrankin syttyy öljynpainevalo sen jälkeen, mittaisin paineet.
Comment
Comment