Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 sammuilee risteyksissä tai ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 sammuilee risteyksissä tai ei pysy käynnissä

    Eli 2.0 80 -89 quattroon on menossa hermot vähitellen..

    Tekee aina välillä sellaista että sammuu risteykseen/valoihin hiljentäessä, ei tarvitse edes pysähtyä vaan vauhtia voi olla vielä jotain 30km/h. Joskus tekee sen toisessa tai kolmannessa risteyksessä, joskus vasta n.15km ajon jälkeen. Pakkasella tai muulla en ole huomannut olevan vaikutusta asiaa enkä sillä onko ollut piuhassa vai ei..

    Lähtee kyllä käyntiin ekalla starttauksella sammumisen jälkeen, paitsi eilen -15asteessa vasta toisella, siinä ehti jo miettiä romuttamistakin..

    Eilen teki myös ekaa kertaa seuraavaa; oli seisonut 8h siellä -15 pakkasessa, lähti heti käyntiin, siirsin vähän -> ei pysynyt käynnissä. Hetken päästä ei suostunut enää starttaamaan. Heti ei edes startannut lisävirralla. Kun lopulta käynnistyi, kävi muutaman sekunnin ja hyytyi. Ei vastannut kaasuun ollenkaan. Kun lopulta sain kaasulla pysymään käynnissä, meinasi senkin jälkeen hyytyä kun löysäsin kaasun. Pysyi onneksi lopulta käynnissä kotiin asti ja nyt aamulla lähti käyntiin -2 asteessa ilman lämmitystä.

    Toisinaan myös nykii moottorijarrutuksessa..

    Haulla mahdollisia vikoja: Hall-anturi(? onko edes 3A:ssa?), bensansuodin ja -pumppu..?

    Ja nyt olen viime aikoina huomannut myös että abs:n merkkivalo syttyy välillä kesken ajon, saa sammumaan kun rämpyttää absin katkaisijaa. Anturit menossa vai missähän vika?

    Kiitollinen jos joku osaisi auttaa. :)

  • #2
    Omassa 80:ssä oli perjantaina samoja oireita. Bensaa tankkiin ja jäänestoa perään, niin sen jälkeen ei oo ongelmia ollu. Eli aloittasin bensansuodattimesta. Vikakoodit vois kans kattoo.

    ABS-case: Avaisin aluksi katkaisijan ja raaputtelisin kontaktipinnat puhtaiksi sulaneesta muovista, jos näin on päässyt käymään. Mitenhän tuo reagoisi jos ottais katkaisijan kokonaan pois testiks.

    Comment


      #3
      ABS:seihin heittäisin, että jonkin anturin johto on menossa poikki tai jossain liittimessä huono kontakti. Liittyykö valon syttymiseen töyssyn ylitys tai muu tärähdys? Sikäli kun vaiva alkaa esiintyä useammin, sen löytäminen helpottuu.

      Comment


      • #4
        Ruiskun tyhjäkäyntikytkin varmaan tuon hiljennyksen aikaisen sammumisen ongelmana. Säätämistä ja voitelua.

        Ja voi kyllä olla että hall-anturi on menotiellään. Sijaitsee virranjakajan sisällä 3A:ssa. Menotiellään olevan hall anturin oirehtimiseksi pistäisin pitkää starttauttamista ja sitä että ei lähde ekalla. Olen juuri vaihtanut virranjakajan hall-anturin rikkoutumisen vuoksi, kyseessä puretusta autosta otettu osa. Yllättää nyt audi nopealla starttauksella. Pitänee vielä korjata tuo oma uudella anturilla.

        Kun anturi on tosi lopussa, käyntiinlähtö erittäin epävarmaa. Ja ongelman iskiessä päälle ajossa vedot loppuu ja kierroslukumittari tippuu nollille.

        Comment


        • #5
          Unohdin laittaa ekaan viestiin että kierroslukumittari tekee tuota nollille tippumista. Eli taitaa olla Hall-anturin vaihto edessä..

          Vaihdetaan kyllä kuitenkin bensansuotimet yms ihan vaan heikon huoltohistoriankin vuoksi.

          Abs vikaa pitää tarkkailla, tulen sitten kysymään lisää jos keksin jonkun yhtäläisyyden syttymiselle. :)

          Comment


          • #6
            Voiko tosiaan olla niin että tähän minun Audiin ei saisi irrallisena sitä hall-anturia vaan pitäisi jostain hankkia koko virranjakaja? Ja niitäkään ei pikaisella etsimisellä löydy ihan heti.. Korjaamolta kun kävin kysymässä mitä vaihto maksaisi, niin oli sitä mieltä että vika ei välttämättä ole siinä, mutta voivat sen virranjakajan vaihtaa jos niin haluan..

            Comment


              #7
              HERÄTINANTURIT KÄRJETTÖMIIN AUDI 80

              1.6-2.0 83--91 Bosch. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-9052 39.90

              Olisikohan tällainen Motonetin malli sopiva? Alkuperäisosana ei taida jakajaan hallia saada, vaan se tulee uuden jakajan mukana. ETKAa ei tässä ole, joten en voi tuota tarkistaa.

              Comment


              • #8
                Vagcatista löytyy tuollainen kuva, onkohan halli osa 20a?
                Hintaa marmorilla olis rapiat 150e.
                Lisäksi tuossa vagcatissa on kyllä maininta "discontinued / replacement: / for distributor:
                026 905 272 or 026 905 272 A".
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  En ole varma onko autossasi sama ruisku systeemi kuin minulla.Mutta jos on putsaappa tuossa kuvassa oleva liitin auttoi minulla ko vikaan.


                  http://personal.inet.fi/koti/rauno/isokuva.htm

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja kixu Näytä viesti
                    Unohdin laittaa ekaan viestiin että kierroslukumittari tekee tuota nollille tippumista.
                    Sen pitäisi sitten tippua nollille niin, että kone kuitenkin vielä pyörii. Eli vaikka moottorijarrutuksessa.

                    Bensansuodatinta mietin, että usein sitä tarjotaan vaihtoehdoksi, mutta onko sen vaihtamisella koskaan saavutettu mitään havaittavaa parannusta auton toiminnassa.-Tuskin. Kannattaahan se toki vaihtaa, mutta vikaa se tuskin poistaa.

                    Comment


                      #11
                      On nuo suodattimet sen verran isoja murikoita, että harvoin ne niin tukkoon menevät, ettei auto toimi. Varsinkin, kun kyseessä ei ole mikään 500 hv:n vehe, johon bensaa tarvitaan joskus paljon enemmän.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä ne varaosaliikkeet sen hallin siihen löytää, jos on mallia antaa siihen. Hintataso lienee motonetin luokkaa, ja osakin voi olla sama.

                        Bensansuodatin maksanee kokeiluna yhtä paljon kuin tuo halli. Ja on tympeä vaihtaa ilman kunnon tiloja. Järkyttävän huononnäköisen bensansuodattimen vaihtaneena, ja ilman oireita oli ennen suodattimen vaihtoakin, väittäisin että siitä ei kovin helposti syytä löydy.

                        Eli purkuhommiin sen jakajan suhteen. Tai tekee niinkuin minä, metsästää korvaavaa b-osaa ja korjaa oman. Tulee halvemmaksi kuin kokonaan uus jakaja.

                        Comment


                        • #13
                          Juu, kyllä motonetin osa varmasti sopii, itekin sen heti katoin, mutta meillä oli joku mielikuva että edellinen omistaja olis sanonu että käret olis vaihdettu. Sillä ei tuohon motonettiin niin kiinnitetty huomiota. Mutta juuri kun sinne jakajan kannen alle vilkaisin, niin eihän siellä mitään kärkiä ole, joten reissu motonettiin edessä. :) ja tuon vilkaisun jäljiltä sain työntää auton ulos hallista, käynnisty kerran ja sammui, siihen se sit taas loppui.. Kysyimme eilen paikallisesti specian importista osaa, ja sieltä sanottiin ettei saa, se kyllä sanoi että olisi lucas(?) jakaja, mutta kyllä tuossa ainakin kannessa luki bosch.. Siksi kyselin että mistähän saisi jakajan.. :) (anteeksi entereiden puuttuminen, en osaa laittaa kännykässä) tarviikos tuossa hall:in vaihdossa nyt sitten huomioida jotain vai onko vaan et vanha irti ja uusi tilalle?

                          Comment


                            #14
                            Jakaja irti (asento kannattaa piirtopuikolla merkata), ainakin vitosissa jakaja pitää purkaa rattaalta lähtien ennenkuin halliin pääsee käsiksi. Puhtautta ja juotoskolvia yleensä kaipaa ja lisäksi jossain tapauksissa tarvike-Halli pitää laittaa 180 astetta toiselle puolelle jakajaa.

                            Hallin saa testattua, antaa 0/5V jännitettä sytkävahvistimen nastasta X kun virrat ovat päällä ja jakajaa pyörittää. Reaalimaailman kokeesta tosin aikaa varmaan lähemmäs 10 vuotta

                            Comment


                            • #15
                              Ilmoittele jos saat sammumisen loppumaan.

                              Omassa 80:ni ollut vastaavaa sammumista jo pitkään: ISV putsailtu ja rasvattu, imuvuotoja etsitty, lämpöanturi vaihdettu, liittimiä putsailtu, tyhjäkäyntikytkin säädetty, bensapumpun releen kärjet putsattu...

                              Vika vaan esiintyy edelleen. Vikakoodeja olen etsinyt lampulla, mutta ei merkittäviä tuloksia kun häipyvät sammumisen yhteydessä:(
                              Viimeksi muokannut Ritke; 20.2.2009, 13:54.

                              Comment


                                #16
                                Eikös tuosta voida päätellä että boksilta katoilee virrat? KE-jettikös tuo AAD on?

                                Comment


                                • #17
                                  Kyseessä on juuri KE-jet.
                                  Missä boksi sijaitsee typ89:ssa? Jos innostuis sitä tutkimaan tarkemmin.
                                  Viimeksi muokannut Ritke; 22.1.2009, 16:37.

                                  Comment


                                    #18
                                    Siellä kojetaulun takana uumenissa. Käsiksi pääsee ottamalla apukuskin jalkatilasta sen potkulevyn pois. Sitten työntää käden jalkatilan vasemmasta takakulmasta suoraan ylöspäin, niin pitäisi laatikon tuntua.
                                    Kiinnitystä en muista, mutta olisikohan ollut ihan vaan tarralla/liimalla kiinne.

                                    Jossain oli albumikuvakin linkitettynä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Boksissa ei 99.9 varmasti ole mitään vikaa. Parempi ehdokas esim virtalukonpohja.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Virtalukon pohjakin on vaihdettu. Vika esiintyy satunnaisesti kelillä kuin kelillä.
                                        Onko KE-jetissä maffia josta vika vois johtua? Jos on niin mitä sille on tehtävissä?

                                        Comment


                                          #21
                                          Ei ole. Jeteissä on vane-tyyppinen ilmamäärän mittaus eli määräjakajassa ilmakanavassa on läppä, joka nousee ilmamäärän mukaan. Nousukorkeus säätää suoraan mekaanisesti suuttimille pääsevää bensan määrää.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X