Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8 (ei t) -98 lämpö kateissa mittarista!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8 (ei t) -98 lämpö kateissa mittarista!

    Missäköhän tuossa 1.8 vaparissa (AEB) on on mittariston lämpöanturi? Mittariston lämpömittari seilaa omiaan ja kuulin että olisi todennäköiseseti vika anturissa. Onko mittarille oma anturinsa, vai palveleeko se myös ilmastointia tai muuta elektroniikkaa?

    Selviääköhän vaihdosta laskematta järjestelmää tyhjäksi nesteistä?

    Kyseessa on Passat..
    Viimeksi muokannut Kyytsis; 25.1.2009, 15:44. Perustelu: Päivitystä

    #2
    Uskoisin, että myös tuossa lämpötila-anturi(t) ovat kannen takapäässä rintapellin edessä. Siinä on sellainen musta muovinen osa, jossa on paikat lämpötila-antureille. Ilmastoidussa voi olla kaksikin, itsellä oli muistaakseni vain yksi, tosin on pari vuotta vanhempi eikä ole kylmästöintiä.

    Kyllä sen anturin vissiin saa aika pienellä nestehävikillä vaihdettua, kun avaa lukituksen, nyppää toisella kädellä vanhan pois ja toisella kädellä uusi tilalle. :)

    Comment


      #3
      Ei tarvi edes kiirusta pitää :) Ei sieltä tuu ku pieni loraus pois ja sit lakkaa.

      Comment


      • #4
        Paisuntasäiliön korkin vois käyttää ihan varmuudeksi auki ennen kuin hommaan alkaa.

        Comment


        • #5
          semmonen keino millä ei tule ulos yhtään (vain jos anturi on putken yläpuolella ja kone jo kylmä):
          vesiletku kädellä puristaen lyttyyn, paisarin korkkia auki että paine häviää ja korkki kiinni, sitten käsi irti letkusta ja anturin voi ihan rauhassa sotkematta vaihtaa.

          Comment


          • #6
            Kiitokset ohjeista Herroille! Tuli tehtyä ja homma oli helppo kun purki sen ilmaputken tieltä ensin.

            Anturin vaihdon jälkeen ongelma on hieman muuttunut. Uudella anturilla lämpötila ei mittarin mukaan nouse kuin viisarin paksuuden verran viileältä alueelta. Eli ei siis näytä saavuttavan 90-asteen keskikohtaa. Sisään tulee lämmintä, mutta ei kuitenkaan mitenkään pätsimäisesti (A4 1.8t puhalsi tarvittaessa tosi kuumaa). Nesteitä on ja väittäisin niiden kiertävän.

            Kaupungissa ja seistessä lämmöt nousevat vähän enemmän, mutta eivät silloinkaan keskelle asti. Pitäisiköhän alkaa vaihtamaan termostaattia? Onkohan se isompi operaatio, veikkaan senkin sijaitsevan koneen takana.

            t.Ville

            Comment


            • #7
              Ite vaihdoin lämpötila-anturin varmuuden vuoksi uuteen kun ostin nykyisen autoni. Uudella tarvikeanturilla lämmöt nousivat tosi hitaasti ja moottoritie ajossa lämmöt laskivat 75 asteeseen. Termarin vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta. Niinpä vaihdoin vanhan anturin takaisin ja lämmöt nousivat nopeasti ja pysyivät 90 asteessa.

              Kannattaa hakee uus anturi marmorilta niin säästyy rahaa.

              Comment


              • #8
                Marmorilta uuden anturin hain - nyt paremmin lämpiää muttei vieläkään keskelle asti. Termostaatti laittaa pitää. (Ei pitäisi katsoa Pasila-sarjaa)

                Ovatko nämä ohjeet kurantit Passatin tapauksessa (1.8 ilman turboa)
                http://forums.audiworld.com/tt/msgs/1304805.phtml ?

                Kiitokset!

                Comment


                  #9
                  Tuo ohje pitää kyllä varauksin kutinsa, mutta ADR:n imusarja on sen verran massiivinen, että altapäin taitaa olla helpompaa (ei oikein muista kun on viimeksi jakopäärempan yhteydessä vaihtanut termarin tuohon koneeseen, ja silloin taisi olla laturikin irti).

                  Tuolta sitten jo tulee sitä nestettä, kun alavesiletku vedetään irti, eli varaa uudet nesteet remonttiin. Ja ota termostaatin mukaan tiiviste, on muistaakseni marmorilla erikseen ostettava. Samalla olisi myös kätevä koittaa vähän huuhdella jäähdytysjärjestelmää vesiletkulla.

                  Comment

                  Working...
                  X