Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t ei käynnisty

    97 a4 1.8tq avantti, turpo vaihdettu ja lastutettu, 197hv, enemmän sais olla.
    Sellainen on vikana autossani, että "puolilämpöisenä" saa monesti vääntää avaimesta ennenkö lähtee käyntiin. Jos esim ajan pätkän ja sammuttaa auton n. 10-15 minuttiksi, niin kovin monta kertaa pitää tämän jälkeen starttailla. Moottori kuulostaa lähtevän käyntiin mutta sammuu saman tien. Tänään kun hallissa koitin autoa käyntiin (on seissy päivän ja yön, lämpötila hallissa jotain 10 asteen paikkeilla) niin ei meinannu lähtiä millään. Minusta tuntuu että kone lähti viimein käyntiin kun piti petaalia pohjassa startatessa, ja bensakin tuntu haisevan. Kun irroitin koneen takana olleen lämpötila-anturin liittimen ja truikkasin sinne seeärseetä, niin tuntui auttavan. On tehny tätä varsinkin nollantuntumassa kosteilla ilmoilla. Eilen teki ensimmäistä kertaa pakkasella samaa vikaa.

    Mikä voi olla vikana?

    #2
    Viestissäsi on jo osittain ratkaisu. Älä "truiki" sinne crc:tä vaan vaihda koko lämpötila-anturi uuteen. Voila!

    Comment


    • #3
      ei toimannu ei, vaihdoin anturin ja kokeilin. Yhäkin lähtee käyntiin vain jos kaasu on pohjassa

      Comment


      • #4
        Vikakoodien luku...

        Jääkö ajoneston valo palamaan startin jälkeen?

        Comment


        • #5
          Itellä oli Passatissa (on juu eri kone, mutta sama tietty ongelma, lämpötila-anturi vikoo). Vaimoke oli veivauttanu autoa niin paljon että oli tulpat menny kastumaan niin hyvin, että nekin meni sitten samalla vaihtoon kun lämpötila-anturin vaihdoin (se oli se vika joka alkujaan oli).

          Uudet tulpat ja raps, käyntiin. Tosin tuo kaasu pohjassa käyntiin vaikuttaa vähän joltakin.. en tiedä miltä.

          Comment


          • #6
            Jees. Nyt näyttäs että pelittää, vaikka en oo anturin vaihdon jälkeen tehny muutako "hanaa hanaa" sano Seppo Kopra.

            Tuohon läpät selällään tarttaamiseen sen verran, että jos tulpat kastuu niin kait audinkin ecm:n ohjelmassa on flood clear mode, eli jos tps on yli x% (yleensä n. 75%) niin ruisku ei anna pensaa käynnistettäessä. Eli juurikin tulppien kuivaamista varten. Näin ainakin jenkkiromujen orkkisruiskuissa kuten myös aftermarket ruiskulaitteissa (esim megasquirt, haltech, holley commander).

            Comment


              #7
              No hyvä jos sillä korjaantui. Näin sen piti mennäkin :) Olisko ollu kuitenkin seokset startissa poskellaan vielä ja ajelun jälkeen arvot sopeutuneet kohdilleen. Vagcomila tai akun irroittamalla (?) olisit saanut nollattua ne hetikin.

              Ps. Muokkaatko profiiliasi, jotta tietää heti mikä auto kyseessä. Hyvä kyllä, että mainitsit auton tekstissä. Tee näin jatkossakin, sillä jos ajopeli jatkossa muuttuu, niin se päivittyy profiiliin myös vanhoissa ketjuissa ja silloin on hiukan riskiä väärinkäsityksiin, jos aloittaisi tekstinsä: "Profiilinmukaisessa ajoneuvossa ilmeni sitä ja tätä vikaa..".

              Comment

              Working...
              X