Mitenkäs paljon tuommoisella vanhalla lambdalla on vaikutusta kulutukseen. Näytti omassa autossa olevan 11/95 leima eli ei kovin tuore tapaus. Tuohon s4 varmaan käy ihan yleismallin 3 johtoinen anturi? aika halpa jos käy.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lambda anturin vaikutus kulutukseen
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Itselläni tuli testattua tuo lambdan vaikutus kulutukseen meetinki-reissulla. Lappeenrantaan mennessä kulutus hiukan yli kympin lambdalla vm.92 ja takaisin uudella lambdalla n.8,8l/100km, eli aika nopeasti tuo maksa itsensä takaisin puhumattakaan niistä tehoista jotka löysivät takaisin omalle paikalleen.
-
Samaa olen pohtinut... Ei tahdo "siistillä" matka-ajollakaan päästä alle kympin...
Talvisessa kaupunkiajelussa 15 on kai lähempänä totuutta.
Mistäs olette kyselleet ko. vimpainta ja mikä on päivän hinta?
Entä onko "bolt on" -vaihto vai pitääkö toimivuutta tsekkailla asennuksen jälkeen mittarilla?
Comment
-
No jos tuo ns. yleismalli käy niin sen saan hommattua 47,50? eli ei kovin pahan hintainen. Itselläkin tuo kulutus on aika hurja. n.15l vie vaikka on matka ajoakin. Viritetty on, mutta silti.
Comment
-
No nyt pitää sitten selvittää käykö tuo...hinnanhan säästää (jos anturin vaihto auttaa) muutamalla tankillisella takaisin. Tietääkö joku palstalaisista tuon sopivuuden kenties?
En tiedä onko tuolla kärryni röörissä tehtaan alkuperäinen anturi, mutta ei se kuitenkaan ihan uusikaan ole... On sitä paljon kalliimpiakin remontteja aikanaan tehty ilman varmaa tietoa, auttaako käsillä olleeseen vikaan.
Comment
-
-
itselläkin olisi noiden lambdojen aika vaihtua, onneksi tosiaan ABH-koneeseenkin käy suht yleinen malli, ainakin seuraavan kataloogin mukaan...
http://www.eurocats.co.uk/pdfs/eec-lambda-feb-2005.pdf
Comment
-
Minulla maksoi 117 ? kpl merkkitavarat. Eivät "suostuneet" asentamaan tarvikeosia, koska niiden luotettavuudesta ei ole takuuta. Uudet Bo... olivat hieman erilaiset kuin vanhat= parannettu malli.
Asennuksessa käytettiin hieman" hiottu" hylsyä ja pitkää vartta jotta homma onnistui
Comment
-
Boschin lambdat Audin liittimillä olikohan AD-ketjun kaupasta 112e/kpl.
Kulutukseen näin muutaman tankin jälkeen vaikutti itsellä senverran että maantiellä ei havaittavaa vaikutusta (8-9l/100km), mut kaupunkikulutus putos noin litran (13l -> 12l/100km)
Ja vanhat oli nii tiukas ettei lähteny ehjänä pois.
Comment
-
-
mutta eikös tuohon 47? hintaan jo kannata askarrellakkin vähän.. ei oo kova homma 3 johtoa liittää
Comment
-
No joku varmaan sitten osaa sanoa myös tuon S4:n lambdan.. eli onko siinä vertailuilma hommaa ollenkaan. Kuitenkin tänään saan sen uuden anturin niin laitan sitten tänne havaintoja siitä.
Comment
-
hienoinen vaikutus oli lamban vaihdolla, tammikuussa vaihdettu:
http://www.tankkaus.com/graph_yearco...searchcar=1816
Matka-ajossa tuo tuntuu, kaupungissa vie yhtä lailla paljon.
Comment
-
Jep. Eihän se ehdi kaupungissa säätää seosta, kun kaasua temmotaan sinne sun tänne. Valtatiellä tasakaasulla ajettaessa ehtii säätämään seoksen oikeammaksi.
Comment
-
menee huomiseen ennen kuin saan vaihdettua sen.. oli tullu väärä anturi, 4 johtoinen. Tarvike anturi se on ja siinä oli asennukseen tarvittavat liittimet ja kutistesukat. blue line merkkinen. Olisko muuten tuonkin 4 johtoisen voinut laittaa kun olisi jättänyt sen harmaan maa johdon laittamatta?
Comment
-
Vielä lisätietoa omastani: Bossilaiset olivat kuulemma parannettua mallia, joihin asentaja joutui tekemään liitoksia. Audiin "heti" käyvät olisi olleet melkein saman hintaiset, mutta kaveri suositteli " parannettua" mallia? Ps Oikea oli todella tiukassa.
Comment
-
Se harmaa ois pitäny ruuvata johonkin maihin. Oisit tietty voinu mitata, onko harmaa johto lambdan kierteessä, sillon ei ois tarvinnu kytkeä.
Comment
-
Tänään tuli vaihdettua uusi tarvikelamda paikoilleen, edellinen olikin uudesta asti ollut siellä (280tkm). Pikaisen kulutusmittauksen mukaan parilitraa sadalla tippui kulutus, eli nopeasti maksaa itsensä takaisin.
Motonetista ostin sen perus kolmijohtoisen tarvikeanturin. Asennus S2 Abyyn todella vaivaton/siisti. Johdon pituus riittää. Lambdan signaali on normaalilla (6,3mm?) naaras liittimellä, joka on ainut osa minkä tarvitsee erikseen tuon lambdapaketin lisäksi. Paras on kun hakisi vielä ne kaksi lämmityksen erikoisliitintä (itselläni ei tähän hätään sellaisi löytynyt tallilta), mutta itse katkaisin ihan liitinrungon päästä johdot, ja liitin lamdan mukana tulleilla jatkoliitinholkeilla uudet johdot vanhoihin+kutisteet päälle. Koko liitosta ei huomaa koska liitinrungon kumisuojus on niin pitkä että liittos jää sinne suojuksen sisälle, täydellinen huijaus, ja ei pääse hapettumaan.
Comment
-
no nyt on lambda vaihdettu ja kulutus laski todella paljon. Ennen auto veti seka ajolla sen 15-20L ja nyt suunnilleen 12-14L. Aika pikaseen maksaan itsensä takas tuolla erotuksella. Hintaa anturilla oli 43? ja tarvikemalli, mutta sisälsi kaikki tarvittavat osat.
Comment
-
Uudella lambdalla vei 400 km pääsiäisreisulla tasan kympin, keskinopeus 87kmh, puolet motaria, puolet pienempää ränniä. Lastu ja automaatti tekevät lienee litran lisää. Aika siedettävä, varsinkin kun vertaa kaverin uuden etuvetoisen ja manuaalin 2.0 imupassatin 9,3 litran keskikulutukseen.
Comment
-
onkohan mullakin tuon lambdan vaihto edessä, kun normaalisti kulutus on pyörinyt 10l:an kieppeillä, ja eilen ja tänään matka-ajossakaan ei meinannut päästä alle 14l/100km? vai onkohan ajotietokoneessa häikkää? Eilen kun ajelin tamperetta kohti,niin ajotietokone näytti parhaillaan 30l/100km matka-ajossa, ja aina kun anto kaasua niin se nousi ja kaasu ylhäällä laski pikku hiljaa. Tänään taas ikaalisia kohti ajellessa näytti n.13.7l/100km kun ajo noin satasta ja tasaista vauhtia. Eli herjaakohan tietsikka omiaan vai pitäskö lähtee ensiksi vaihtamaan noi lambdat? Minä kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi, niin kertokaas viisaammat mitä tehdä.
Comment
Comment