Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lastun sijainti? Ur-S6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lastun sijainti? Ur-S6

    Tilasin Ebaysta lastun pirssiin, kyselevät tietoja nykyisestä piiristä.
    Missä se mahtaa sijaita? Vai saako tietoja esim. Vag-Comilla?

    Tällainen viesti tuli:


    1.: - exact model designation (e.g.: BMW;E36;320i;150 HP; 2,0L; Bj. 1995)

    2.: - complete controller number (Bosch, Siemens¿. - to read off on the ECU)(Ex. f. Bosch: 0261 203 145) (Ex. f. Siemens:5WK 9001 ms 40.0) For VAG ¿ modells wie need the VAG Partnumber and the diesel or gasoline number on the ECU!)

    3.: - the original software version and/or chip number (this number you can read off either on the original chip (mostly on a silver stick) in your e.c.u or let read it off by your cardealer! - from construction year 1997, please let read off!!!

    NOTE: unplug the battey before touching your e.c.u.!!!

    4.: - all possibly relevant information about the vehicle, which can have a effect to that tuning(f. ex. Engine changes, sport air filter, automatic transmission, etc.?!)

    #2
    Boksi löytynee pelkääjän jalkatilasta mattojen ja muoviluukun takaa kuten viitosturbossakin.

    Comment


    • #3
      Siis jalkatilan päästä? Hansikaslokero irti?

      Comment


      • #4
        Jos lattiamattoa ei ole modifioitu jatkuvaan boksin kaiveluun, niin pura ihan reilusti tilaa, sillä sitä mattoa pitää nostaa jonkin verran, että pääset boksiin ja sen liittimeen käsiksi. Taitaa alkaa purkaminen ihan kynnyslistasta asti.

        Comment


        • #5
          Purkuohjeita tuon ketjun lopussa:
          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=39144

          Comment


            #6
            Ekkai meinaa pistää rahaa tyhjään, eli toho profiilin kulkimeen lasuta?

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
              Ekkai meinaa pistää rahaa tyhjään, eli toho profiilin kulkimeen lasuta?
              Jos yhden hevosvoiman hinnaksi tulee 1.95 € ja yhden newtonmetrin 0,77 €, meinaan.

              Comment


                #8
                Ainakin varaosanumeron saa ongittua VAG-Comilla. Sillä tiedolla saa intterwebistä kaikenlaista muuta numeroa ongituksi. Saako kaiken halutun, en osaa sanoa.

                Irti sen joutuu ottamaan joka tapauksessa.

                Comment


                  #9
                  Laitahan ihan mielenkiinnosta se eBayn linkki.

                  Comment


                  • #10
                    Juu, kannattaa pistää tänne se linkki näkyviin arvosteltavaksi. Tuohon heppahintaan se joko maksaa reilusti alle kympin, tai sitten sinua yritetään pissiä silmään melkoisella varmuudella ;)

                    Comment


                      #11
                      Ebaysta saa ehdottomasti parhaat lastut joo.
                      Jonkun verran tullut tutustuttua myös vanhempien v8 motroniciin, joten sellaisenkin säätelyt onnistuu. Vaikka autossa kokeilematta samanlaisen pystyn tekemään mitä ebaysta löytyy eli rundirajaa pari sataa ylös ja pari astetta lisää sytkäennakkoa ja pari prosenttia lisää bensaa. Kautta linjan tietysti saman verran kun niinhän nämä kuuluu tehdä...

                      Comment


                      • #12
                        http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=370134865897

                        Comment


                          #13
                          Eli toisin sanoen mattopuukko mukaan asennukseen, vedät sen keskikonsolin puoleisen nurkan matosta puukolla halki. Jos vaikka tekis mieli laittaa jotain muuta sinne boxiin myöhemmin. Vaikka porkkikselta.

                          Comment


                            #14
                            Oho. Kolmenkympin lastu :) Eipä tule kallis kokeilu (olettaen, että mitään ei hajoa), mutta aika kovilta nuo lupaukset tuntuvat, noin niinkuin vapaastihengittävän koneen ollessa kyseessä.

                            Comment


                            • #15
                              No samanlaisia arvoja lupailevat kaikki muutkin puljut, mm.

                              Digituning
                              Teholastu
                              Voimaa
                              Racimax

                              Näissä hinnat ovat kaksikymmenkertaiset.


                              Eli jos tuolla lastulla saa vähänkin lisää vauhdinhurmaa
                              ja auton käynti säilyy normaalina, eikä paikat hajoa,
                              sanoisin, että ei mene rahat hukkaan..
                              Vittumaisin asia on tuo lastun vaihtaminen.
                              Vapaaehtoisia?? :)

                              Comment


                                #16
                                Vittumaisin asia on tuo lastun vaihtaminen.
                                Vapaaehtoisia?? :)
                                Onhan noita lastuja tullu juoteltua, paikan tunnetkin jo.

                                Comment


                                  #17
                                  Saattaa sillä halvalla lastulla saada kaikkia muitakin ominaisuuksia. Kuten liian korkea tyhjääynti, nykiminen kylmänä, tehot katoaa yms. Se onkin jännittävää mitä sieltä tulee. Ihan kuin kävis kebabilla läheisessä kähtis paikassa.

                                  Comment


                                    #18
                                    jos tuolla lastulla saa vähänkin lisää vauhdinhurmaa
                                    Sanoisin, että tuossa se pettymys tulee. Lupaus kahdestakymmenestä lisähevosvoimasta ja kolmestakymmenestä newtonmetristä kuulostaa liioittelulta, tehtaalla niitä ei ole jätetty holtittomasti kuleksimaan. Ahdetun lastuttaminen on ihan eri asia, siinä on parametreja, joita muutella niin, että sillä on vaikutusta.

                                    Ja vaikka joku olisikin keksinyt kuivempaa ruutia, eivät nuo lukemat kahden tonnin limusiinissa vielä taivaita pudottele.

                                    Kokeile kuitenkin, halpahan tuo toki on-se siinä ehkä vähän jännittääkin...

                                    Comment


                                      #19
                                      Niin, vaparissa ei tosiaan ole ihan ylenmääräisiä hevosia kuleksimassa, varsinkaan kun ei ole muuttuvia nokkia jne.

                                      Turboautoissa taasen tosiaan on vähän eri tavalla paremetriä mitä säätää, mutta eipä niissäkään yleensä huipputehot hirveästi nouse. Keskelle kyllä saa kivasti nyyttonia kun se pieni tehdaspuhallin jaksaa vielä puhkua innosta pinkeänä.

                                      En tarkoita, etteikö lastutetussa turboautossa muutosta huomaisi, se vaan tuppaa jäämään siihen kiihkeämpään nykäsyyn kun siirrytään ahdoille ;)

                                      Comment


                                        #20
                                        Miksi 3.6l ja 4.2l koneisiin muka tulisi identtisesti hepoja ja vääntöä tuolla lastulla? Kuulostaa ihmeelliseltä.

                                        Ei väliä mitä rautaa koneessa on, niin saman verran tehoa lisää.
                                        Tuosta firmasta et sitten saa mitään takuuta, jotta softa toimis. Muut antaa sentään jonkunlaisen takuun

                                        Eikös Porkkis tuollaiseen jo jotain säätöä tehnyt? Mutta kotomaassa kukaan ei kyllä 30e:llä varmaan tee moista :)
                                        Onhan noita kopiolastujakin ebayssa tarjolla.
                                        Viimeksi muokannut Puuhapete; 30.12.2008, 10:10.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tehtiin viime kesänä vähän tutkivaa työtä aiheen tiimoilta, mutta koeautossa oli pakoputkitukkoa niin jäi vakionakin teho 260 kantturoille eikä siitä vähemmän yllättäen mihkään muuttunut säätämällä. Faktat jäi siis saamatta, mutta ehkä joskus uusi yritys.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuolta lastun urS4:n ABH (4.2) moottoriin tilanneena voin sanoa että auto toimi vähintäänkin yhtä hyvin kuin vakio ohjelmalla ja ajotietokoneen mukaan matkakulutus tipahti hieman alle litran satasella. Ja clubin dynopäivillä Sporttiautossa 286@420.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Se ajotietokoneen antama arvo voi kai olla vähän sidoksissa niihin arvoihin mitä se ecu(eli se lastu) koneelta haluaa, että todellinen kulutus voi hyvinkin olla ihan sama tai jopa toisinpäin.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X