Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urS4 moottori ongelmia, taas.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • urS4 moottori ongelmia, taas.

    Eli ongelmat alkoivat varottelematta,tyhjäkäynnin ajoittaisella häipymisellä.
    Käynnistyy kylmänä ilman kaasua,mutta jos sen jälkeen päästää kierrokset alle parin tonnin niin kuolee heti.
    Tulee ekana mieleen lämpöanturi,mutta kun tätä tapahtuu myös koneen ollessa normaali lämpöinen.
    Ja kone tukehtuu,jos painaa kaasun pohjaan pienillä kierroksilla.
    Tehot tuntuu olevan tallessa,eikä letkutkaan vuoda joten mikä neuvoksi?

    On meinaan ratti aika jäykkä kun sammuu risteykseen:)

    Ps:nyppii myös moottoritiellä kun painaa kaasua hiukankin enemmän,tosin ahtojen noustessa ongelma häviää?!

  • #2
    Vikakoodit luettuna?

    Comment


    • #3
      Eikös jonkun valon pitäisi ilmoittaa jos pukkaa vikakoodia?

      Comment


      • #4
        Meidän A4 (B5) ei vilkuta vikavaloja vaikka koko kaasuläppäkotelo oli irti. Pelkkä "OK" vain.
        Tämä tosin Motronic 3.2 (?), en tiedä mikä S4:ssa on. Sama asia sielläkin varmaan, ei vaivata
        kuskia millään pikkuvioilla :)

        Comment


        • #5
          Ah totta tosiaan. Isokorisessa on jopa moinen valo. Meillä kun ei ole sitä luksusta.

          Comment


          • #6
            ei ole kaikissa. Niissä se on joihin se on asennettu :)
            Omassani on vain lampun kanta, mutta ei edes värilinssiä mittaristossa

            Toivottavasti tämä yksilö on tehty niin hyvin ettei se moista tartekkaan :))

            Comment


            • #7
              Mulla kyllä näkyy toi engine valo auringonpaisteella,mutta muistaakseni kun purin joskus mittariston niin takaa löytyi kaksi irtonaista kantaa joihin molempiin syttyi valo kun väänsi virrat päälle?!
              (jäi molemmat palaan vaikka moottori kävi)

              Täytyypä tarkistaa ettei myyjä ole nollannut vikamuistia poistamalla valon!
              Mitäs toi koodien luku maksaa,ja missä? (tampere).

              Toinen noista valoista on varmaan airbagin,koska joku idiootti on senkin poistanut.

              EDIT:28e/lempinen

              Comment


              • #8
                Mulla on tuo valo eikä se jää palamaan jos muistissa vikalistaa. Suurimmat häröt kylläkin jättää valon palamaan. Mulla esim. ilmamassamittarin laukeaminen paistatti tuota enginevaloa. Vagcom jumppa laittaa myös tuon valon vilkuttelemaan niitä "vilkkukoodeja".

                Comment


                • #9
                  Mullakin löytyy tuo symboli, muttei oo mitään valoja...

                  Onkos tolle joku lisävarustekoodi olemassa? Mä oon hippasen ihmetelly yhtä irtonaista johtoa tuolla mittariston takana, olisko joku "korjannu" irrottamalla johdon sopivasta paikasta...
                  Tietysti kokeilemalla tuo selviää. Pitää muistaa seuraavalla kerralla, kun on mittaristo irti...

                  Comment


                  • #10
                    Vikakoodit ensimmäisellä kerralla:
                    • 0220 ahtopaine,impulssi liian korkea
                      0231 lambdasopeutus,multiplikatiivinen liian alhainen
                      0207 paineentunnistin, epäloogin.signaali
                      0207
                      0229 ilmamassamittari,impulssi liian korkea
                      0219 lmbdasäätö,maksimialueen ulkopuolella
                      0201 pyörintänopeusanturi,väärä/ei signaalia


                    Ja nollauksen jälkeen:
                    • 0229
                      0220 ahtopaine,impulssi liian korkea
                      0219
                      0207
                      0201


                    Ei osannut ilman antureiden mittausta sanoa oikeen mitään.Mikä kuulosti sen verran kalliilta että ajattelin ensin kysyä täältä,josko joku tietäisi mistä kannattais lähteä katteleen.

                    Comment


                    • #11
                      Suattaap olla ahtovuoto. Koska lambda on uusittu?

                      Comment


                      • #12
                        Ostin kärryn viimekesänä,sanoi myyjä uusineensa kun pomppas päästöistä.
                        Tiedä siitä sitten?

                        Mutta on mulla putket ennenkin vuotanu,ja kone on silti käyny tyhjäkäyntiä ihan tasasesti.
                        Taitaa muuten käydä ilman maf-->turbo letkuakin,mutta kun välillä viisari tippuu kun kivi?


                        edit:oiskohan tosta pyörimisnopeusanturin vaihdosta apua? ja missäpäin konetta se lymyilee?

                        edit2:Pitäisikö noi vikakoodit lukea moottori käynnissä?

                        Comment


                        • #13
                          Noniin.Tuli sitten seisotettua autoa turhaan autosähkössä,eivätkä viitsineet edes ruveta tutkimaan koska lastu yms.on vaihdettu!!!
                          Täytyy vain ihmetellä,kuinka ammattitaidotonta porukka on kun ei osaa antureita mitata jos auto on viritetty!

                          No,koitetaan nyt vielä jos täälä joku paremmin tietäisi.
                          Eli mittasin puristuspaineet,vaihdoin tulpat,ISV:n ja kävin kaikki johdot läpi.Nyt lämpimämmillä keleillä tuo sammumis ongelma on hieman lieventynyt,ja joskus käy jopa ihan tasaisesti 950rpm.Mutta yleisesti ottaen vaeltaa 900-950rpm:n välillä tasaista tahtia ja joskus jopa 1100 kierrosta.
                          Mutta huomasin tuossa että jos kaasun painaa suht nopeasti pohjaan vapaalla,niin kierrokset jää räpättämään ~2000:n korville vaikka tunniksi,jos jaksaa pitää pedaalin pohjassa.Ja ajossa sama homma,eli tukehtuu kunnes keventää kaasua.Sekä kiihdytykseessä esim.kakkosella kuulostaa välillä siltä kuin kone nakuttaisi reippaasti tai sytkä on pielessä,ja kuten arvata saattaa on meno myös sen mukaista.Ahtopaineet nousee ihan normaalisti sinne 1.7barin kohdalle,mutta kuitenkin tuntuu kuin ajaisi vaparilla.Kun taas välillä,toimiessaan mittariin ilmestyy heittämällä 280km/h ja tietää minkätakia selkänoja on keksitty :)

                          Joten jos jollain olisi tarjota apua,niin maksan mielelläni korvauksen vaivasta.

                          Comment


                          • #14
                            Vai viisari tippuu kuin kivi? Ei kuulosta lupaavalta :(

                            Jos lambda on uusi ja ahtovuotoja ei ole niin seuraavaksi alkaisin itse tutkimaan Hall-anturia ja vauhtipyörän antureita.

                            Koita ottaa Hall irti käyvästä koneesta ja lähde ajelulle. Liitin on siinä imusarjan etureunassa jossain ja johto menee jakohihnakotelon taakse.

                            Koodit voit lukea käyvästä tai sammutetusta koneesta. Sammutetusta tulee aina pyörimisnopeusanturivika, josta ei kandee välittää.

                            Comment


                            • #15
                              Hallin irrotuksella ei ollut mitään vaikutusta toimintaan.tarvitaanko sitä johonkin muuhunkin kuin käynnistykseen?

                              Comment


                              • #16
                                Sitä käytetään ajon aikana nakutustunnistukseen päättelemään mikä pytty nakuttaa. Johto irroitettuna sytkä myöhästetään 6 astetta kiinteästi ja tuntuu varmasti kulussa mutta ei nyt aivan järjettömän radikaalisti.

                                Comment


                                • #17
                                  Onko siinä anturissa muitakin piirejä,koska lähtee kuitenkin käyntiin johto kiinni,mutta ei ilman?
                                  Eikä hallin toiminta näytä riippuvan lämpötilasta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hallia käytetään käynnistyksessä päättelemään koska on ykkösen ykk ja käynnissä tuohon nakujuttuun. Ilman ei lähde käyntiin, mutta käy tuolla myöhäistetyllä sytkällä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Onkos tähän vikaan selvinnyt jo syy?
                                      Omassa autossa samanlaiset ongelmat.

                                      Omassani epäilisin maffia kun sen liittimen irrottamisella ei ole minkäänlaista vaikutusta.
                                      Kerran oli liitin irti ja oireili samanlailla.

                                      Lambdan ja tulpat vaihdan tänään niin näkee onko sillä vaikutusta.

                                      Vikakoodeja en ole lukenut koska ei tee mieli maksaa 53e pelkästä koodien lukemisesta (Savonlinnassa maksoi 10e Vantaalla toi 53e)

                                      Uuden maffin hinta 713e..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Helpjoorself

                                        http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/ecuf20v.html

                                        Vähän pienemmillä kustannuksilla pääsee kun hommaa pari palaa johtoa ja 1.2w polttimon vaikkapa...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eipä ole löytynyt.
                                          Mutta epäilen vahvasti maffia,ja ton palikan hinnassa on senverran ilmaa,että ajelen mielummin nykivällä paskalla! enkä varmasti raahaa laakkoselle enään penniäkään.

                                          Jos tulitte eilen katsoneeksi K-15 levyraatia,niin voisin tähän väliin siteerata Ismo Alangon audi-henkistä kappaletta:V***u kun v******a!

                                          Kiitos ja anteeksi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            AAN MAF alkuperäisenä Bosch -vaihto-osana 272?

                                            Comment


                                              #23
                                              Kuulema vaihto-osana ei saa noin harvinaista...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Paikallinen Bosch Partner -liike sanoi, että MAF VAG #034 133 471 K, Bosch #0 280 213 007 saa Saksasta muutaman päivän toimitusajalla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kuulema vaihto-osana ei saa noin harvinaista
                                                  Kyllä saa ja on tälläkin hetkellä Boschin varastossa moinen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Juu näinpä tosiaan on.
                                                    Veti viimeksi vesiperän,mutta tälläkertaa löytyi ja olis huomenä täälä,joten paistaa se päivä...
                                                    Mutta muista kuitenkin mittautaa maffi ettet turhaan osta uutta.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Itse kävin valtuutetulla Bosch -korjaamolla kertomassa emännän UrS4:n samanlaisesta ongelmasta (vakkom löysi toistuvasti yhden maffin vikakoodin). Heidän Windows -pohjainen vehkeensä ilmoitti saman vikakohteen. Lisäksi maffin takia persiillään olevat lambda-arvot lambdan takia pakokaasutkin olivat sekaisin. Testaus maksoi kympin ja asentaja oli vakuuttunut maffin viallisuudesta. Ei ole tosin uuttakaan hankittu. Odottelen, että tulisi sopivan edullinen kohdalle.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Maffihan se oli syypää kaikkeen.
                                                        Uus (käytetty) maffi kiinni niin ongelmat hävisi.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Täältä löytyy muitakin osia aika hyvään hintaan. Sori tuo järjettömän pitkä osoite...

                                                          linkki

                                                          // auttelin vähän, porkkis

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            häiriö

                                                            maffi varmaan yksi vaihtoehto,joskus on tinaus lähtenyt sen liitin riman suojakannen alta irti.

                                                            tai sitten muuten vaan valmis

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X