Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katalysaattorin valintakysymys? Metalli vai keraaminen? Koko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Katalysaattorin valintakysymys? Metalli vai keraaminen? Koko?

    Olen aloittelemassa putkiston tekoa ässään ja mietin että mitkä katit siihen laittaisi. Nykyiset downpipet on 56 mm putkea, ajattelin tehdä 76 millisestä uudet, vai riittääkö 63 mm? Tehoa pitäisi "päästä läpi" 400-500 hv.

    Onko kolmetuumaiset katit liioittelua, vai sopivat? Entäs tuo tyyppi, kuinka paljon on hyötyä metallisista kateista? Magnaflown 3" keraamisia katteja saisi aika halvalla jenkeistä, ne on tarkoitettu max. 6 litran koneille, meneehän sellainenkin vapaavirtauskattina pienemmässä koneessa?

    Minkä kokoinen mahtaa olla joku Miltekin tai vastaava DP:n putki ja katti?

  • #2
    Tuumaluvullahan yleensä tarkoitetaan laipan/hitsauspään kokoa, joten se ei kerro koko totuutta, vaan katin läpileikkauksen pinta-ala pitäisi tietää. Luulisi että 6 litran koneelle tarkoitettu keraaminen katti on ulkomitoiltaan melkoinen.

    Metallikatti kestää palamattomia paremmin, joten se on hyvä vaihtoehto lastutettuun peliin joka usein tykkää käydä hieman rikkaalla täyskaasukiihdytyksissä. Katukäyttöön sopiva cpsi ehkä n. 200-300.

    Comment


      #3
      Tuo em. katti on 178 x 100 x x 304 mm, eli ei mikään jätti-iso. Edellisessä autossa minulla sellainen olikin. Kuva Sitä minä tarkoitinkin että kaipa se virtaa tarpeeksi jos se riittää isollekin koneelle. Mitään kennotiheyttä tuosta ei mainita: http://www.car-sound.com/catalog/universal/mirror.aspx

      Comment


        #4
        Nonih, aikaa on kulunut ja katteja on tullut osteltua vino pino.

        Tällaiset on hyviä, mutta normaalisti käyttämäni pulju ei noita enään myy.
        eBaysta ei tahdo löytyä, sanokaas mistä noita saa järkevään hintaan? (niitä on aiemmin saanut 260-300€ pari)
        Attached Files
        Viimeksi muokannut okkim; 5.4.2012, 13:54. Perustelu: Hintaa selvitetty, lisätty kuva

        Comment


          #5
          http://cgi.ebay.co.uk/Catalytic-Conv...item588b797ffb

          Comment


            #6
            Niin tarkoitus oli löytää juuri samanlaisia kuin tuossa mun linkissä. Ne on todettu hyviksi.

            Comment


              #7
              Jos nyt ei välttämättä tarvii olla 100cel ni suosittelen catcon tuotteita. Omassani pari tommosta 2,5" ulostuoloilla. Ovat ottaneet lukua niin rikkaasta seoksesta ja hidastetöyssyistä, ja eikun rokkaavat.

              Comment


                #8
                Tuokin on ihan hyvä, mutta liian kallis. Ja kyllä se sais 100 cellin katti olla. Edelleen hakusassa juurikin tuo linkin katti :)

                Comment


                  #9
                  Eikös tuolla Viron puolella ole myös juuri noita tarjolla? Ainakin tuotenumero täsmää, muuta en sitten ymmärräkään.

                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=101177

                  Comment


                  • #10
                    Huolestuttavasti kattien tarjonta vähentynyt. Alkaa ihan ahistaan. 200 celler 130mm löytyy, mutta ei 100 celler:nä. Menisikö nämä mitenkään: http://materialmordshop.de/index.php?cPath=105_106 En tiedä saatavuutta,

                    Täältäkin voisi tiedustella isompaa 100 cel
                    http://stores.ebay.de/Handelplatz-24...=p4634.c0.m322

                    Comment


                      #11
                      Tuo Materialmord näyttää hyvältä, en ole ihan satavarma, mutta taitaa olla sama pulju mikä ennen myi eBayssa noita (halvemmalla). En kyllä ymmärrä miksi niiden tarjonta on vähentynyt. Pienemmällä halkaisijalla (100 mm) noita kyllä löytyy paljon. En tiedä sitten miten riittävä virtaus esim tässä olisi. Miten noiden puheisiin voi luottaa..?

                      Handelplatzista ei saa tuolla mallilla 100 cellin kattia. Tulee erilainen, olen kokeillut.
                      Viimeksi muokannut okkim; 15.6.2011, 08:28.

                      Comment


                        #12
                        Jos kattoo tommosta metallista 100 cell katin kennoa, niin eipä toi nyt juurikaan sen enempää voi ahdistaa kuin suora putkenpätkäkään, joten jos kennon halkaisija on 100mm niin riittää kyllä aika pitkälle.

                        Comment


                        • #13
                          Niin ja tuohan on suhteellisen lyhytkin vielä tuo 100mm halkaisijalla oleva, joten ei sen hirveän paljoa tosiaan luulisi ahdistavan.

                          Pistää mahdollisimman taakse tuon putkistoon, niin kerkeää ne pakokaasut viilenemään sen verta matkalla etteivät enää tarvitse niin isoa rööriä :)

                          Comment


                            #14
                            Niitä kaasujahan ei sitten viilennä mikään muu kuin se putki noin käytännössä. Lyhyessä vedossa siis viileneekin ja pidemmässä vedossa tai radalla putkiston kuumetessa ei enää niin viilenekään.
                            Näin oon tän joskus pähkäillyt. Saa toki esittää eriäviä näkemyksiä.

                            Comment


                              #15
                              No niin, vaikka tossa aiemmin jo pähkäilin ettei tommonen 100 cell katti kovinkaan paljon voi ahdistaa niin silti on pientä epäröintiä nyt kun pitäis päättää mitä asian kanssa tekis. Ajatuksena kävi myös et tekis vaihtoputken katin tilalle, mutta toisaalta haluasin päästä eroon noista vaitorumbista eli jos sittenkin hommais kerralla kunnon katin tonne alle jonka myös sinne vois jättää...

                              Veikkauksia millä tehoilla 5" halkaisijalla oleva 100 cell metallikatti alkaa ahdistamaan? http://www.ebay.com/itm/5-inch-Diame...fd814b&vxp=mtr

                              Comment


                              • #16
                                Itse olen laittamassa S8 D2 faceliftin 360 hv koneesta katteja lihoiksi. Meneekö 100 cel kateilla päästöistä läpi vai pitääkö laittaa jotkut muut?

                                Comment


                                  #17
                                  Menee se jos auto on muuten kunnossa. Katteja joutunee lämmittämään ensin nostamalla moottorin kierroksia joksikin aikaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onko nuo 200 cel helpommat saada sitten päästöihin, eli ei tartte niin paljoa esilämmittää?

                                    Comment


                                      #19
                                      Onhan ne. Mitä tiheämmät, sitä enemmän niissä on pinta-alaa ja sitä nopeammin ne myös lämpenee.

                                      Comment


                                      • #20
                                        No hjuva. Onko ideoita, mistä katin saisi Oulun seudulla kätevimmin? Noita 60 mm putkella olevia ei kauheasti ole tarjolla.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tilaamalla?
                                          http://www.katti.fi/virityskatalysaattorit.php

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oletan että puhut S4 mallista. Helpointa on laittaa RS4 B5 downpipet (60 mm) ja katit. Ne on 200 celliset ja riittävät 550 hevosvoimaan (bensalla) mikäli esikatit on tyhjennetty. Menee läpi Euro 3 ilman esikatteja. Pääkateissa on E-tyyppihyväksynta leima joka mahdollistaa helpomman katsastustapahtuman. Ovat myynnissä tämän sivuston myydään muuta osiossa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kyllä tuolla pari viestiä ylempänä puhutaan S8 D2 autosta. Ei S4.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mites Vibrantin katit? Mä tuollasen joskus kolvasin 1.8T:n downpipeen, eikä se perstuntumalla vaikuttanut menoon oikeastaan mitenkään. Äänet vähän vaan hiljenivät. Oli metallikennolla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kävin hakemassa kaksi kipaletta Motonetin pönttöjä. Katotaan mitä tulee

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    itse tein juuri omaani (S8 D2) kahdella 100cel-metalli katilla ja X-putkella uusiksi tuon alkupään. Keskellejätin orkkis vaimentajan ja taakse laitoin 2x suorat vaimentajat. koko putkisto on 2x2,5tuumaa
                                                    Viimeksi muokannut mure; 22.11.2016, 14:12. Perustelu: typo

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X