Ideoita otetaan vastaan. En itse ihan heti keksi mitä seuraavaksi yrittäisi.
Taustoja
Kytkimen työsylinteri vaihdettu viime kesänä, tarvikeosa
Pääsylinteri vaihdettu muutama viikko sitten, käytetty orkkis kaverilta
Pääsylinterin vaihtoon viittasi vika, jossa poljin oli seisotuksen aikana mennyt melkein lattiaan eikä sitä millään sieltä ylös enää saanut. Kytkin toimi kuitenkin juuri ja juuri hyvin pienellä liikevaralla mikä polkmessa vielä oli. Vaikka polkimen nosti ylös niin se holahti heti samoille sijoille alas asti kun vähän polkaisi. Pääsylkyn vaihdon jälkeen toimi muutaman viikon ok. Mitä nyt ei aina ponnahtanut poljin ihan ylös asti vaan jäi kevennysjousen "alkua" vastaan. Tätä auto on tehnyt kylläkin aina, joten oletin olevan pääsylkyn tangon säätöjuttu.
No nyt kuitenkin kytkin reistaa taas. Nestettä katoaa vähän eli noin desin (min-max väli) 1500 kilometrillä. Oire on että pikku hiljaa normaaliajossa poljin siirtyy alemmas ja alemmas tai siis se kytkimen irroituskohta missä vaiheessa polkimessa on oikeasti vastusta.
Vimmatulla polkimen vemputtamisella saa palautumaan normaaliksi hetkeksi.
Ilmasin uudelleen huolella, mutta ei vaikutusta asiaan. Heti ilmauksen jälkeen toimi hyvin muutaman kilometrin, kuten vimmatun vemputtamisenkin jälkeen toimisi.
Pääsylinteri on kuiva, eli neste ei katoa ainakaan sinne, muuten vika vaikuttaisi pääsylkkyvialta. Työsylinterin vuodosta on vähän vaikea silmin sanoa, kun seutu on krhm hieman vihreäkulta-voideltu.
Onko teillä levinnyt noita paineputken letkuja? Voisiko oireilla näin? Sen voinee rakennella itse jarruputkesta ja sopivasta jarruletkusta. 174 euron hinta ei houkuttele kokeilemaan josko olisi siinä vika. Sen verran arvokkaita muutenkin nuo osat että ei viittisi summissa kaikkia uusia ja kokeilla.
Apuva :)
Taustoja
Kytkimen työsylinteri vaihdettu viime kesänä, tarvikeosa
Pääsylinteri vaihdettu muutama viikko sitten, käytetty orkkis kaverilta
Pääsylinterin vaihtoon viittasi vika, jossa poljin oli seisotuksen aikana mennyt melkein lattiaan eikä sitä millään sieltä ylös enää saanut. Kytkin toimi kuitenkin juuri ja juuri hyvin pienellä liikevaralla mikä polkmessa vielä oli. Vaikka polkimen nosti ylös niin se holahti heti samoille sijoille alas asti kun vähän polkaisi. Pääsylkyn vaihdon jälkeen toimi muutaman viikon ok. Mitä nyt ei aina ponnahtanut poljin ihan ylös asti vaan jäi kevennysjousen "alkua" vastaan. Tätä auto on tehnyt kylläkin aina, joten oletin olevan pääsylkyn tangon säätöjuttu.
No nyt kuitenkin kytkin reistaa taas. Nestettä katoaa vähän eli noin desin (min-max väli) 1500 kilometrillä. Oire on että pikku hiljaa normaaliajossa poljin siirtyy alemmas ja alemmas tai siis se kytkimen irroituskohta missä vaiheessa polkimessa on oikeasti vastusta.
Vimmatulla polkimen vemputtamisella saa palautumaan normaaliksi hetkeksi.
Ilmasin uudelleen huolella, mutta ei vaikutusta asiaan. Heti ilmauksen jälkeen toimi hyvin muutaman kilometrin, kuten vimmatun vemputtamisenkin jälkeen toimisi.
Pääsylinteri on kuiva, eli neste ei katoa ainakaan sinne, muuten vika vaikuttaisi pääsylkkyvialta. Työsylinterin vuodosta on vähän vaikea silmin sanoa, kun seutu on krhm hieman vihreäkulta-voideltu.
Onko teillä levinnyt noita paineputken letkuja? Voisiko oireilla näin? Sen voinee rakennella itse jarruputkesta ja sopivasta jarruletkusta. 174 euron hinta ei houkuttele kokeilemaan josko olisi siinä vika. Sen verran arvokkaita muutenkin nuo osat että ei viittisi summissa kaikkia uusia ja kokeilla.
Apuva :)
Comment