Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Onko kukaan purkanut/korjannut nuita vaihelaatikkoja.. omassa ei pysy 2vaihde päällä. Mitä rikki? Minkähintaisia osia? Mitään erityisiä niksejä/kikkoja?
Autohan on b5 vm-95 1.8t quattro
Viimeksi muokannut okkim; 24.12.2008, 22:59.
Perustelu: Otsikkoa tarkennettu
Ihan vaan yleiskommenttina olen ymmärtänyt, että yleisin vika vaihteiden huonoon päällä pysymiseen on se, että synkrot on pyöristyneet. Eli osia pitää uusia.
En tunne tuon laatikon yksityiskohtia, mutta ainakin vanhemmissa laatikoissa juuri näin. Eli siinä synkrossa on 2 osaa, irrallinen synkrorengas ja sitten synkrorengas joka on vaihteessa kiinni. Tämä vaihteen synkro kun kuluu ja pyöristyy sopivasti, sen päälle tuleva vaihteensiirrin alkaa luiskahtaa päältä pois. Joissain laatikoissa tuota vaihteen synkroa pystyy erikseen uusimaan, jossakin se koko vaihde pitää uusia.
Mulla on aina ongelmia tällä palstalla noiden kuvien kanssa. Itsellä se linkki aukeaa kyllä.
Katsos siitä huoltokirjan tai takaluukun tarrasta se sun laatikkosi mallikoodi.
Topiccia lainaten: sama ongelma 2.8q coupen kanssa, eilen vaihoin vänkärin tukivarren puslat ja lähin kokeilemaan... Noin kilometrin ajelin pikkutietä kokeillen lähtöjä ja kuullostellen kolinoita-> ykkösellä mitään varottelematta sano räks! vaihe ei pysy enää päällä ja aattelin että no onneks kakkosella voi ajella -> sama rohina kakkosella, ei pysy päällä. Muut vaihteet toimii. Mikäs tuon nyt yhtäkkiä hajotti ja käykö nuo qattrojen laatikot kuinka laajasti ristiin, jos tässä uutta täytyy alkaa metästään
onkohan tuohon 1.8t quattroon tullut mitään selvyyttä (aika vanha aihe kuitnekin) vai vieläkö vika kiusaa?
itellä meinaan samassa autossa vm 96 1.8t quattro ja 2 vaihde ei pysy päällä muut vaihteet kyllä toimivat moitteetta
Itse eipäilin vaihteen siirtäjää tai jotain vastaavaa mutta keskikonsolin ja muovien vaihdekepin päältä purkamisen jälkeen, meni sormi suuhun ja apuja kaivattaisiin....
Ei keskikonsolia tarvitse purkaa. Ota se nahkapussin kehys irti, ja sen alta kahdella mutterilla oleva peitelevy. Sieltä alta näkyy tanko jota voit säätää.
aij no purin hiiukan enemmän ja löysin ne kaksi säätö ruuvia mutta en vikaa niitä säätämällä saanut korjaantumaan eli uusi vika diagnoosi on kakkosen syncro tai joku kakosen ratas.
ja onkin jo laatikko latialla ja ulkoisesti putsailtu ja tässä lähi päivinä olis tarkoitus rueta sen sisus kaluja purkamaan ja katsoa löytyykö sieltä mitä.
Comment