Modet siirtäköön oikeaan paikkaan jos tämä ei tänne kuulu.
Elikkäs alotin golffin pikkupikku "rempan", kun joutuu seisomaan kytkimen sanottua sopimuksensa irti.
Auto kävi juuri viimeiset metrinsä (ei siis tielle jättänyt tai vastaavaa, pystyi ajamaan) röpöttäen, aivainkuin olisi ollut ahtovuoto jossain. Epäilen kyllä kovin vahvasti tuota vuotoa, koska monet kerrat olen myös sen kokenut, mutta tuntuu erilaiselta. Moottori tuntui tärisevän melkoisesti ja ei kerännyt oikein kierroksia, kävi hiukan vajaalla?? Vikaa kenties tulpissa tai puolissa, jos on niin miten voisi testata kyseisten komponenttien toiminnan?
Koko ahtoputkiston irroitettuani huomasin imusarjalle tulevan/lähtevän letkun olevan melkosen heikossa hapessa. Mikä mahtaa siis olla tämän letkun tarkoitus ja voiko kyseiset halkeamat aiheuttaa yllä mainittua vikaa?

Alkaa siis imusarjasta, välissä joku suodattimen näköinen hökötys ja päättyy moottoritilan ja ohjaamon väliseen seinään.
Sitten seuraavaksi hieman ahtopainemittarin letkusta. Letku tulee autoon sisälle mitä ihmeellisimpiä reittejä, konepellit ns. välistä, oven väliin josta sisälle jne jne jne...erityisen vaikea selittää, mutta toimiva/ko? ratkaisu. Letku on siis ainakin omasta mielestäni aivan julmettoman pitkä, voiko tällä olla vaikutusta johonkin suuntaa, mm. seilaavat ahtopaineet tms? Mikä olisi järkevin reitti moottoritilasta ohjaamoon?
Vapaavirtaussuodattimesta sen verran että miten kannattaa pestä/puhdistaa? Onko mahdollisesti öljyttävä vai vaan paineilmalla puhdistettava? Kyseessä BMC:n hiilikuitiboksin sisässä majailevaa mallia oleva suodatin.

Paljon asiaa erittäin sekavassa järjestyksessä ja erittäin sekavasti selitetty, yrittäkää ymmärtää =) Kovin olisin kiitollinen jos jotain saisi selville!
Elikkäs alotin golffin pikkupikku "rempan", kun joutuu seisomaan kytkimen sanottua sopimuksensa irti.
Auto kävi juuri viimeiset metrinsä (ei siis tielle jättänyt tai vastaavaa, pystyi ajamaan) röpöttäen, aivainkuin olisi ollut ahtovuoto jossain. Epäilen kyllä kovin vahvasti tuota vuotoa, koska monet kerrat olen myös sen kokenut, mutta tuntuu erilaiselta. Moottori tuntui tärisevän melkoisesti ja ei kerännyt oikein kierroksia, kävi hiukan vajaalla?? Vikaa kenties tulpissa tai puolissa, jos on niin miten voisi testata kyseisten komponenttien toiminnan?
Koko ahtoputkiston irroitettuani huomasin imusarjalle tulevan/lähtevän letkun olevan melkosen heikossa hapessa. Mikä mahtaa siis olla tämän letkun tarkoitus ja voiko kyseiset halkeamat aiheuttaa yllä mainittua vikaa?



Alkaa siis imusarjasta, välissä joku suodattimen näköinen hökötys ja päättyy moottoritilan ja ohjaamon väliseen seinään.
Sitten seuraavaksi hieman ahtopainemittarin letkusta. Letku tulee autoon sisälle mitä ihmeellisimpiä reittejä, konepellit ns. välistä, oven väliin josta sisälle jne jne jne...erityisen vaikea selittää, mutta toimiva/ko? ratkaisu. Letku on siis ainakin omasta mielestäni aivan julmettoman pitkä, voiko tällä olla vaikutusta johonkin suuntaa, mm. seilaavat ahtopaineet tms? Mikä olisi järkevin reitti moottoritilasta ohjaamoon?
Vapaavirtaussuodattimesta sen verran että miten kannattaa pestä/puhdistaa? Onko mahdollisesti öljyttävä vai vaan paineilmalla puhdistettava? Kyseessä BMC:n hiilikuitiboksin sisässä majailevaa mallia oleva suodatin.

Paljon asiaa erittäin sekavassa järjestyksessä ja erittäin sekavasti selitetty, yrittäkää ymmärtää =) Kovin olisin kiitollinen jos jotain saisi selville!
Comment