Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Golf IV 1.8t murheita tekniikan kanssa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Golf IV 1.8t murheita tekniikan kanssa...

    Modet siirtäköön oikeaan paikkaan jos tämä ei tänne kuulu.

    Elikkäs alotin golffin pikkupikku "rempan", kun joutuu seisomaan kytkimen sanottua sopimuksensa irti.

    Auto kävi juuri viimeiset metrinsä (ei siis tielle jättänyt tai vastaavaa, pystyi ajamaan) röpöttäen, aivainkuin olisi ollut ahtovuoto jossain. Epäilen kyllä kovin vahvasti tuota vuotoa, koska monet kerrat olen myös sen kokenut, mutta tuntuu erilaiselta. Moottori tuntui tärisevän melkoisesti ja ei kerännyt oikein kierroksia, kävi hiukan vajaalla?? Vikaa kenties tulpissa tai puolissa, jos on niin miten voisi testata kyseisten komponenttien toiminnan?

    Koko ahtoputkiston irroitettuani huomasin imusarjalle tulevan/lähtevän letkun olevan melkosen heikossa hapessa. Mikä mahtaa siis olla tämän letkun tarkoitus ja voiko kyseiset halkeamat aiheuttaa yllä mainittua vikaa?


    Alkaa siis imusarjasta, välissä joku suodattimen näköinen hökötys ja päättyy moottoritilan ja ohjaamon väliseen seinään.


    Sitten seuraavaksi hieman ahtopainemittarin letkusta. Letku tulee autoon sisälle mitä ihmeellisimpiä reittejä, konepellit ns. välistä, oven väliin josta sisälle jne jne jne...erityisen vaikea selittää, mutta toimiva/ko? ratkaisu. Letku on siis ainakin omasta mielestäni aivan julmettoman pitkä, voiko tällä olla vaikutusta johonkin suuntaa, mm. seilaavat ahtopaineet tms? Mikä olisi järkevin reitti moottoritilasta ohjaamoon?


    Vapaavirtaussuodattimesta sen verran että miten kannattaa pestä/puhdistaa? Onko mahdollisesti öljyttävä vai vaan paineilmalla puhdistettava? Kyseessä BMC:n hiilikuitiboksin sisässä majailevaa mallia oleva suodatin.



    Paljon asiaa erittäin sekavassa järjestyksessä ja erittäin sekavasti selitetty, yrittäkää ymmärtää =) Kovin olisin kiitollinen jos jotain saisi selville!

  • #2
    Puolavikaa veikkaan, marmorilta löytyy uusia. Jos todella hengetön, osta koko setti, useampi tod näk mennyt yhtäaikaa.

    Putsariin en ota kantaa, ei ole tullut tuohon versioon tutustuttua

    Comment


    • #3
      Eipä ole oikein mitään tietoa puolien hinnasta, valaiskaa tietämätöntä?!

      Kannattaakos samalla päivittää tulpat? Kokemuksia iridiumeista noissa 1.8t koneissa?

      Comment


      • #4
        Puolat Motonetistä 37,50€/kpl suorakaideliittimellä ja 29,90€/kpl ovaaliliittimellä.
        Katot vaan kumpi passaa sun pannuun.

        Comment


        • #5
          Laitoin varmuuden välttämiseksi tulpatkin tilaukseen, Brisk racing iridium DOR14IR.

          Comment


          • #6
            Vapaavirtaussuodattimesta sen verran että miten kannattaa pestä/puhdistaa? Onko mahdollisesti öljyttävä vai vaan paineilmalla puhdistettava? Kyseessä BMC:n hiilikuitiboksin sisässä majailevaa mallia oleva suodatin.

            Jos en tuosta tulitikkuaskin kokoisesta kuvasta väärin näe niin näyttää olevan samantyylinen "puuvilla" suodatin kuin K&N ja Green filter.

            Mikäli sinulla ei ole oikeaa pesuainetta ja/tai öljyä niin kannattaa ostaa lähimmästä kaupasta joissa vastaavia filttereitä myydään. Ei tarvitse välttämättä olla bmc:n öljy ja pesuaine vaan greenin ja K&N:n vastaavat kelpaa kyllä tarkoitukseen. Greenin öljyssä on mukana vihreää väriainetta ja muistaakseni K&N:ssä punaista, sillähän ei tässä tapauksessa ole merkitystä koska filtteri on kotelossa joten ei ole merkitystä minkä väristä filtteriöljyä käyttää.

            Pesuaine on melko kallista fairyä molemmilla merkeillä, joten jos oikein pihistelet niin hyvin öljyä irroittavalla, mutta miedolla pesuaineella pesukin onnistuu (esim astianpesuaine). Jos filtteri on oikein likainen niin kevyt harjaus kylkeen, kunhan et harjaa niin voimakkaasti ja niin kovalla harjalla että metalliverkon sisällä olevaan suodatin materiaaliin tulee vaurioita = reikiä. Huuhtelu lämpivällä vedellä sisältä ulospäin, ei missään nimessä painepesurilla. Sitten filtteri kuivumaan ja kokonaan kuivuttuaan suihkuta kevyesti öljyä, ja nimen omaan kevesti, koska liika öljy lentää filtteristä maffiin ja sehän ei öljystä suuremmin tykkää.

            Comment


            • #7
              Kuvat on kyllä hieman liian pieniä, pahoittelen! Kiitokset noista pesuvinkeistä, huomenna tarvii lähtee metsästämään sopivaa fairyä =)

              Comment


                #8
                Noita puolia kun ostelee, niin ite ainakin miettisin pari kertaa motonettiin astelua. Ne kun ei merkkitiskilläkään montaa euroa enempää maksa, saa vaan kahden vuoden varaosatakuun kaupan päälle. Puolien kyseessä ollessa, veikkaan että saa rahoilleen vastinetta tuosta takuusta.

                Lamaro, mistä ostit iridiumeja?

                Comment


                • #9
                  Juu en kyllä laita rahojani motonetin tuotteisiin tuollaisissa osissa, varman päälle pelataan ja hankin alkuperäisosia.

                  TH: ostin tulpat sellaisesta paikasta kuin veku.net

                  Ja tuohon ihme hengettömyyten vielä sen verran, että välillä toimi ja välillä ei, joten voiko vikaa olla puolissa tms?
                  Viimeksi muokannut okkim; 22.12.2008, 21:55. Perustelu: Viestit yhdistetty

                  Comment


                  • #10
                    Voi, voivat tehdä tuollaista.

                    Comment


                    • #11
                      Vikakoodit voisi vilkaista. Voipi olla, että ECU osaa oikeasti kertoa mikä rasittaa.

                      Ainakin itsellä on hyvin aina kertonut mikä oikein Motronicin mieltä painaa. AGU tuo sinunkin taitaa olla, vaijerista päätellen.

                      Comment


                      • #12
                        Juu on AGU. On vaan melko huono lukea noi vikakoodit kun itsellä ei ole laitetta ja auto tällä hetkellä liikuntakyvytön =)

                        Comment


                        • #13
                          Kyseinen letku on jarrutehostajan alipaineputki. Vaihda putki tai korjaa huonotkohdat niin käyntihäiriöt poistuvat. Autossa on nyt imuilman vuoto elikä käy liian laihalla seoksella.

                          Comment

                          Working...
                          X