Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi sammui kesken matkan --> Korjattu viimein :)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Jos imuvena vino? Ei väpätä pakoputkessa, vaan "käy imusarjaan" ja ei käy kunnolla.
    Jakohan oli pahasti pielessä kun hihnapyörä irtosi kesken ajon.
    Jos haluat vielä varmentaa tuon, niin laita 3 syl. sytytys kohdalleen (ykk) ja paineilmaa sylinteriin tulpan reiästä. Ja kuuntele mistä suhisee.

    Comment


      #32
      Minkälainen kansipahvi tuossa oettingerissa on? Onko yli 82,5 vai tuleeko se 2 dl pelkästään iskunpituudella?

      Comment


        #33
        En näe kyllä tarvetta kansi paikallaan miettiä, että missähän vika on. Jos ei puristuksia ole niin kansi pois, jos jako on varmasti kohdallaan. Sitten sen näkee, että mitä pitää vaihtaa.

        Comment


          #34
          Alkuperäinen kirjoittaja matrikkel Näytä viesti
          Onko yli 82,5 vai tuleeko se 2 dl pelkästään iskunpituudella?
          82.5mm mäntä ,isku 94.5mm tai 95.5mm

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja Kenda Näytä viesti
            Melko varmasti venttiili ja mäntä on kohdanneet toisensa -> käyntiongelmia koska venttiilit taipuneet.

            Hihna, kiristin sekä vesipumppu kannattanee myös samalla vaivalla uusia kun ottaa kannen irti. Jakopään saa purettua ilman koko keulan purkamista, riittää ku irrottaa maskin, muovin jäähdyttäjän edestä/päältä sekä puskurissa olevan ritilän. Haynesistä löytyy niksit siihen että miten, hintansa arvoinen opus... Kampuran pultin irroitus vaatii tosin jatkovarren joka pääsee hiukan taipumaan, ilman sellaista ei puskurin aukko riitä pulttiin käsiksi pääsemiseen.
            Kyllä sinne jo vaihdettiin uudet osat ettei siinä mitään, että tämä sentään jo osataan :P Ja tuli tuo opuskin sitten ostettua.

            Saa nyt nähdä paljon tosta pitää purkaa että kaikkii osiin pääsee käsiksi että kannen saa pois. Täytyy vissiin jenkki kaivaa tallista pois ja audi tilalle et pääsee ees vähän suojaan ropailemaan. Ei tuossa ulkona oikeen viitsi alkaa mahdottomia tekemään, kylmä ja kaikki. Tosin ei tallikaan lämmin ole mut hiukka suojaa sentään.

            Comment


            • #36
              Mistäs venttiilit?

              Elikkäs 3 sylinterin pakoventtiili ottanu siipeensä ja 5 sylinterin imu venttiili hieman tainnut ottaa myös osumaa, melko vähän mutta liikaa sekin.

              No venttiilit malliksi mukaan ja ostoksille. Motonetin tietokanta ei ees tunnistanu mitään 2.2l konetta, näytti vaan kahta eri 2.0l konetta että ei ainakaan sieltä sitten mitään. Virtasen Moottorista sitten kysymään ja siellä sentään koneelta löytys KV koneen tiedot. Nyt tässä vaan rehellisesti kusee se että mikä kansi mulla mahtaa olla ku KV koneen venttiilit LIIAN PIENET

              Eli tässä oettingerin virityksessä imu venttiili 42mm ja pako 35mm. NG koneen venttiilit kanssa liian pienet. Koneistamon puolella kuulemma joku Audeja rukannut henkilö niin täytyy mennä häneltä kyselemään huomenna.

              Että tälläistä sitten...

              Comment


                #37
                tuskin löytyy venttiilejä suoraan audin kataloogeista.

                sovitettava/koneistettava jonkun muun merkin venttiileistä.

                mulla on koko oettingerin kansi myytävänä jos sattuu kiinnostamaan.

                Comment


                • #38
                  Sierran venoista (vajaa 10eur./kpl) tai HM-osatuonnin kisavenoista (n.20eur./kpl.) nuo saa tehtyä.

                  Comment


                  • #39
                    Mulla on tuommoinen 2.2 litrainen kone jouten..tyyppiä HX jos kiinnostaa niin ota yhteyttä vaikka YV:llä
                    Muistan kun takavuosina oli kaverin erääsä lötkössä remmi 3 pykälää väärin -niin kyllä oli venttiilit kierot kuin bedoviilin mielikuvitus..;)

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viesti
                      tuskin löytyy venttiilejä suoraan audin kataloogeista.

                      sovitettava/koneistettava jonkun muun merkin venttiileistä.

                      mulla on koko oettingerin kansi myytävänä jos sattuu kiinnostamaan.
                      Ei venttiileitä sattuis olemaan? Eipä nuo Sierran venttiilit mahtuneet, täytynee viedä koko kansi koneistamon puolelle sitten jos nyt ei muilla tule ideoita että minkä merkin venttiileistä saisi koneistettua.

                      Comment


                        #41
                        kannessa oli venttiilit paikallaan,mutta sekin vaihtoi jo omistajaa.

                        Comment


                        • #42
                          Toivottavasti kestää nyt hetken aikaa...

                          Eli kansi kävi koneistamon kautta ja samalla pistivät osat paikalleen siellä. Nyt kun viimeiset alipaineletkutkin löysivät paikkansa ja ajoituskin on kohdallaan, kone kehrää erittäin suloisesti :) Hieman nakertaa kun akku sanoi sopimuksen irti. Vanha omistaja maksanut 300? siitä ja toivon mukaan löydän jonkun vähän halvemman jostain tilalle.
                          Että jos nyt viimein pääsisi nauttimaan quattro keleistä edes hetkeksi.. kevät tässä tulee kohta kuitenkin.

                          Comment


                            #43
                            mistä vehkeestä kävi venttiilit??

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viesti
                              mistä vehkeestä kävi venttiilit??
                              Sierran venttiilit siihen laitettiin sitten, mutta venttiilin ohjureita piti avartaa. 0,04mm oli varsi liian leveä.

                              Comment

                              Working...
                              X