Moro
Elikkäs eilinen ajelu kohti kotia päättyin niinkin epämiellyttävästi kun pieneen nykäsyyn ja kone sammui heti. Moottorijarrutuksella sitä mentiin vielä jonkun matkaa, kunnes sitten pysäytin tien varteen. Hieman ihmeissään siinä olin että mitäs nyt mahtoi tapahtua ja koitin siinä käynnistää konetta mutta eipä mitään toivoa, hyvin kyllä pyöritti.
Siitä sitten faijalle soittaen että tulepas hinaamaan kotiin. Hetken siinä mietin että ei varmaankaan saa kipinää ja kun ei ollu valoa ja keskellä yötä vesisateessa ei niin innostanut alkaa tutkimaan että mikäs mahtaa olla vikana.
Tänään sitten faijan kanssa tutkittiin että mikäs mättää. Virranjakajan putsasis ja katsosin sulakkeet, kaikki näytti olevan kunnossa. Sitten katsottiin, että antaako kipinää. No eihän sinne mitään kipinää tullut. Tämän jälkeen sitten virranjakajan kansi irti ja faija käski käynnistämään, ei pyöri pyörijä.
Eikös sitten keulaa auki ja nokkahihnan suojakoppaa irti. Hihna oli ehjä, mutta nokkapyörä melkeen irti :O Toivottavasti siellä ei oo nyt mitään pahempaa käynyt nokka-akselin venttiilien suhteen...
Eli vielä nyt ei oo tietoa meneekö tuo pelkällä hihnan vaihdolla ja kiristämisellä vai onko käynyt pahemmin... Hieman on huonot puitteet remontointiin, ulkona sateessa tänäänkin sitä tutkittiin monta tuntia -.-
Niin ja asiaa nyt hieman hankaloittaa se, että mihinkään osaan ei tunnu pääsevän kunnolla käsiksi, ilman että pitäisi purkaa koko keula pois.
Tätä kaikkea edelsi noin 10km ajelu, hieman reippaita kierroksia käyttäen, n. päälle 5000rpm/min oli kokoajan.
Pientä avautumista tässä kyllä, mutta alkoi ahdistamaan oikein kunnolla...
Kyseessä profiilin Audi 90 Quattro KV koneella, joka on oattingerin virittämä
Tässä sitä joulunpyhiksi puuhaa, ihanku ei olisi ollut muutakaan tekemistä...Että Hyvää Joulua vaan
Elikkäs eilinen ajelu kohti kotia päättyin niinkin epämiellyttävästi kun pieneen nykäsyyn ja kone sammui heti. Moottorijarrutuksella sitä mentiin vielä jonkun matkaa, kunnes sitten pysäytin tien varteen. Hieman ihmeissään siinä olin että mitäs nyt mahtoi tapahtua ja koitin siinä käynnistää konetta mutta eipä mitään toivoa, hyvin kyllä pyöritti.
Siitä sitten faijalle soittaen että tulepas hinaamaan kotiin. Hetken siinä mietin että ei varmaankaan saa kipinää ja kun ei ollu valoa ja keskellä yötä vesisateessa ei niin innostanut alkaa tutkimaan että mikäs mahtaa olla vikana.
Tänään sitten faijan kanssa tutkittiin että mikäs mättää. Virranjakajan putsasis ja katsosin sulakkeet, kaikki näytti olevan kunnossa. Sitten katsottiin, että antaako kipinää. No eihän sinne mitään kipinää tullut. Tämän jälkeen sitten virranjakajan kansi irti ja faija käski käynnistämään, ei pyöri pyörijä.
Eikös sitten keulaa auki ja nokkahihnan suojakoppaa irti. Hihna oli ehjä, mutta nokkapyörä melkeen irti :O Toivottavasti siellä ei oo nyt mitään pahempaa käynyt nokka-akselin venttiilien suhteen...
Eli vielä nyt ei oo tietoa meneekö tuo pelkällä hihnan vaihdolla ja kiristämisellä vai onko käynyt pahemmin... Hieman on huonot puitteet remontointiin, ulkona sateessa tänäänkin sitä tutkittiin monta tuntia -.-
Niin ja asiaa nyt hieman hankaloittaa se, että mihinkään osaan ei tunnu pääsevän kunnolla käsiksi, ilman että pitäisi purkaa koko keula pois.
Tätä kaikkea edelsi noin 10km ajelu, hieman reippaita kierroksia käyttäen, n. päälle 5000rpm/min oli kokoajan.
Pientä avautumista tässä kyllä, mutta alkoi ahdistamaan oikein kunnolla...
Kyseessä profiilin Audi 90 Quattro KV koneella, joka on oattingerin virittämä
Tässä sitä joulunpyhiksi puuhaa, ihanku ei olisi ollut muutakaan tekemistä...Että Hyvää Joulua vaan
Comment