Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kansiremontti tulossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kansiremontti tulossa

    Haulla löyty 1.8 koneen remontista mut ei yllätys yllätys 1.6 koneen remontista :)

    Joo eli profiilin auto on alkanu hävittämään jäähdytin nestettä aika reilusti, noin tuhannen kilometrin aikana hävinny noin 3 litraa! Autossa on letkulämppäri mallia defa, on haihduttanu ennen talviaikaan noin litran mut nyt talvena en ole lämmitellyt juurikaan eli sen takia nestettä ei ole hävinnyt.

    Mielestäni ei vuoda mistään , eikä kapiinin puolella haise, sulkee pois kennon vuodon. Savuttaa valkeaa savua myös normaaliin tapaan, ei siis harmaata. Tulppien väriä en ole vielä kerinny tsekata. Öljyt normaali väriset, samoin neste. Öljykorkissa ei keltaista töhnää.

    Kannentiivistettä silti epäilen, remontti aika varattu tammikuulle jakopää remonttia varten. Samalla nesteen häviämisen syy toivottavasti selviää.

    Kysymykseni kuuluukin, jos kansi nostetaan ylös ni mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa? Hydrauliset nostajat varmaan mut mitä muuta?

    #2
    Paljon ajettu?

    Comment


    • #3
      Mielestäni täysin turhaa ottaa kantta pois jos ei mitään oireita ole että vesi vuotaa palotilaan, tulppien katsomisella sen ammattimies helposti huomaa, taikka sitten otetaan CO-näyte paisarista.

      Tuommoisen vuodon vielä selittää helposti jonkun muovisen letkuliitännän hiushalkeama, haihtuu melkein sitä mukaa kun vuotaa pois. Taskulampulla vain tutkimaan kaikkia letkuja/putkia/lohko mottoritilasta, punaisesta nesteestä varsinkin jää yleensä aika hyvät jäljet jos noinkin paljon vuotaa.

      Comment


      • #4
        245tkm. Joo kattelin lampulla, moottorin takaosa aika märkä, ehkä nesteestä? maahan ei tipu mitään.

        Vien auton tutulle,hyvälle asentajalle, tehnyt kaikki remontit ennenki autooni, eli hän saa tutkia paremmin. Sillä yritin kysellä että jos kannentiiviste rikki niin sais viedä tarvittavat osat valmiiks ja jos teillä ois mutu tietoa mitä samalla kannattaa vaihtaa jos kannen joutuu pois nostamaan.

        Hienoahan se vaan olis jos joku letkuvuoto selvästi olis.

        Comment


        • #5
          Veikkaisin letkuvuotoa sellaisessa paikassa, josta neste pääsee haihtumaan lämpimän moottorin takia ja on siksi hankala havaita. Samaa pähkäilin ABK-koneen kanssa, kunnes löysin hiushaljenneen ylävesiletkun laipan.

          edit: saturdaynight-typo

          Comment


            #6
            Kannen takana, lähellä tulipeltiä, löytyy useampia muovisia lämmityslaitteen letkunliittimiä jotka rapisee tyypillisesti noilla kilometreillä. Hankala löytää vuotokohtaa, tyypillisesti juuri hiusmurtuma jossain sopivassa välissä.

            Comment


            • #7
              Kerronpa miten auton kanssa nyt sitten kävi. Eipä johtunut nesteen häviäminen kannentiivisteestä onneks, vaan juurikin letkuvuodosta moottorin takana. Joku muovinen t-haara ylävesiletkun ja kennon välillä oli murtunu, vuoti paineiden alla.

              Oli muuten vesipumppu aika tiensä päässä (ei mitään tietoa millon vaihdettu ja paljon ajettu), omaa tyhmyyttä kun en sitä edellisessä jakopää remontissa vaihtanut. Yksi siiven lapa oli jo poikki ja jäänyt kiinni termostattiin. Muutkin lavat ihan murua, empä olisi kesään asti kuulemma päässyt joka oli alkuperäinen suunniteltu remontin aika..

              Välillä näköjään on tuuriakin :D

              Comment


              • #8
                Itse pelkäsin kans, että kannentiiviste vuotaa kun nestettä hävisi reilusti. Onneks oli sama vika eli kannentakapäässä oleva muovinen t-haara oli murtunu. Osan vaihtaminen on kyllä tuskaa,ku pitäis olla pienet ja pitkät sormet :) T-haaran hinta marmorilla oli 27? eli halpa verrattuna kansiremppaan.

                Comment


                • #9
                  Kehitys kehittyy, kasikymppisetkin tuppaa vuoteleen koneen takapäästä mutta onneksi muovilaipan hinta on puolet..

                  257tkm oli ajettu, eli muovilaatu tasaista?

                  Comment

                  Working...
                  X