Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronic saa vettä jostain

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tiptronic saa vettä jostain

    Olen pari kertaa pesettänyt auton pesulassa ja molemmilla kerroilla alkanut turbiinilukko täristää alle 1400r/min kun vedättää. Ekalla kerralla auttoi molempien laatikon moninapaliittimien sekä laatikon ohjausboxin irroitus ja kuivaus + lootan nollaus. Onko kellään ollut vastaavia oireita, tai hyviä ideoita mistä viat löytyy? Jos pesen itse käsin, ei ongelmia synny.

  • #2
    Apukuskin puolella olevasta kotelosta jossa on ohjausboxit ynnä muuta elektroniikkaa, oli kolme sulkemisruuvia korkannut, ja kerran kotelo on maailman typerimmässä paikassa suoraan tuulilasia pitkin valuvien vesien alustana, oli sen sisällä vesihelmiä. Se on korjattu, mutta vielä värisee vähän.

    Comment


    • #3
      onkos sielä laatikon ohjaus boxi apukulj. jalkatilassa.
      kannattaa vähän ottaa lattiamattoa auki ja katsoa paljonko siellä on vettä.

      Comment


      • #4
        Mun mielestä se oli kyllä siellä konetilassa.

        Comment


        • #5
          tiptronic saa vettä jostain

          Laatikko täristelee edelleen välillä. Testeri kiinni ajellessa havaitsin että turbiinilukolla on 3 vaihetta avoin, ohjaus ja lukittu. Värinä tulee kun lukko on ohjaustilassa. Pienillä kierroksilla turbiinin tila on tuo ohjaus, vaikkakin lukko on mekaanisesti päällä.

          Onko tietoa asiasta? Mahdollisesti pienemmät paineet tai jänniteongelma kerran kitkapinnat pääsevät luistamaan ja siten täristämään? ECU:n mukaan jännite on käydessä 12,85 - 13,5 V. Onko vähän alhainen? Tärinät tulee aina pesun jälkeen ja parissa viikossa häviää.

          Voisiko olla pienen jännitteen ja kostean liittimen yhteistyö syynä?

          Comment


            #6
            En mitään faktaa ole asiaan.
            Tuli vain mieleen, että apukuskin puolella edessä rengaskotelossa on yksi maadoituspiste, josta ainakin mulla oli hapettunu johtoja poikki A8:ssa.

            En tiedä mitä kaikkea siihen on maadoitettu.

            Voisiko olla joku tuollainen maadoitusongelma?

            Comment


            • #7
              Onkos tähän löytyny vastausta.Itselläni samanlaista vikaa.

              Comment


              • #8
                Ei ole vieläkään löytynyt. Vaihteisto korkkasi muutama vuosi sitten muulla tavalla, ja korjattiin, samalla uusittiin turbiini. Edelleen täräyttelee, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän.

                Comment


                • #9
                  Sen verran olen nyt selvitellyt asiaa, että testerin kanssa ajellessa turbiinin jyrinä/nytkäyttelyt tulevat juurikin turbiinilukon proportionaalisen kytkennän aikana. Kun turbiini on kokonaan sulkeutunut, jyrinöitä ei esiinny.

                  Spekuloinnissa on tällä hetkellä johtosarjavika, joka on joko TCU - N94 venttiilin välillä, tai ECU - TCU välillä kaasupolkimen asentotiedoa vievässä johdossa. Eli jokin heikko kohta, joka kastuessaan alkaa piruilemaan, liitin tai läpivienti.

                  Comment

                  Working...
                  X