Elikkäs audi 2.0e -92 (vanhempi korimalli) ei käy kunnolla, noin viikko sitten se kävi kylmänä ihan hyvin mutta kun lämpesi hieman niin sitten alkoi käynti ontumaan/soutamaan mutta nyt tekee sitä koko ajan eli kun laittaa kylmänä käymään niin käynti ontuu edelleen! Vikamuistit on katsottu ja siellä oli lambda anturi vika ja jotain seoksen säätöraja pielessä, ilmamassa-/määrämittarivika sekä joutokäynninsäädin vika!
Voiko tuo ontuminen johtua tosta rikkinäisestä lambda anturista, itse hain romikselta käytetyn lambdan ja ajattelin vaihtaa sen huomenna!
Joutokäynninsäätimen hain myös romikselta (OLI KYLLÄKIN OMEGASTA, EIPÄ LÖYTYNYT AUDIN OMAA) ja sitä testasin mutta tuo ontuva käynti ei poistunut sillä!
Alipaineletkut ja putket tarkastettu ja kaikki ehjiä! Mistä vois nyt lähtee etsimään vikaa ko tuo ilmamassamittari maksaa niin paljon et sellaista ei pysty ainakaan uutta ostamaan tähän autoon joten jos jollain on sellainen niin voisin ostaa jos on edullinen!
Jos jollain on jotain konsteja että millai tuon ontumakäynnin saa poistettua niin tiedot olisi enemmän kuin tarpeen! Ja sitten että mistä sen tietää varmasti että onko tuo ilmamassamittari todella rikkì? Pystyykö sitä mittaamaan?
Lisäyksenä voin vielä sanoa että auto toimii ajossa ihan hyvin kiihtyy ja ei nypytä tasakaasulla! Ainoa minkä huomasin oli että kun ottaa jalan pois kaasulta niin kestää noin 2 sekunttia ennenkuin alkaa moottori jarruttaa eli normaalia kauemmin, mikä siinä voipi olla? Nyt olis hyvät neuvot tarpeen! Kiitos!
Voiko tuo ontuminen johtua tosta rikkinäisestä lambda anturista, itse hain romikselta käytetyn lambdan ja ajattelin vaihtaa sen huomenna!
Joutokäynninsäätimen hain myös romikselta (OLI KYLLÄKIN OMEGASTA, EIPÄ LÖYTYNYT AUDIN OMAA) ja sitä testasin mutta tuo ontuva käynti ei poistunut sillä!
Alipaineletkut ja putket tarkastettu ja kaikki ehjiä! Mistä vois nyt lähtee etsimään vikaa ko tuo ilmamassamittari maksaa niin paljon et sellaista ei pysty ainakaan uutta ostamaan tähän autoon joten jos jollain on sellainen niin voisin ostaa jos on edullinen!
Jos jollain on jotain konsteja että millai tuon ontumakäynnin saa poistettua niin tiedot olisi enemmän kuin tarpeen! Ja sitten että mistä sen tietää varmasti että onko tuo ilmamassamittari todella rikkì? Pystyykö sitä mittaamaan?
Lisäyksenä voin vielä sanoa että auto toimii ajossa ihan hyvin kiihtyy ja ei nypytä tasakaasulla! Ainoa minkä huomasin oli että kun ottaa jalan pois kaasulta niin kestää noin 2 sekunttia ennenkuin alkaa moottori jarruttaa eli normaalia kauemmin, mikä siinä voipi olla? Nyt olis hyvät neuvot tarpeen! Kiitos!
Comment