Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0e -92 AAD käy ontumalla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 2.0e -92 AAD käy ontumalla

    Elikkäs audi 2.0e -92 (vanhempi korimalli) ei käy kunnolla, noin viikko sitten se kävi kylmänä ihan hyvin mutta kun lämpesi hieman niin sitten alkoi käynti ontumaan/soutamaan mutta nyt tekee sitä koko ajan eli kun laittaa kylmänä käymään niin käynti ontuu edelleen! Vikamuistit on katsottu ja siellä oli lambda anturi vika ja jotain seoksen säätöraja pielessä, ilmamassa-/määrämittarivika sekä joutokäynninsäädin vika!
    Voiko tuo ontuminen johtua tosta rikkinäisestä lambda anturista, itse hain romikselta käytetyn lambdan ja ajattelin vaihtaa sen huomenna!

    Joutokäynninsäätimen hain myös romikselta (OLI KYLLÄKIN OMEGASTA, EIPÄ LÖYTYNYT AUDIN OMAA) ja sitä testasin mutta tuo ontuva käynti ei poistunut sillä!
    Alipaineletkut ja putket tarkastettu ja kaikki ehjiä! Mistä vois nyt lähtee etsimään vikaa ko tuo ilmamassamittari maksaa niin paljon et sellaista ei pysty ainakaan uutta ostamaan tähän autoon joten jos jollain on sellainen niin voisin ostaa jos on edullinen!
    Jos jollain on jotain konsteja että millai tuon ontumakäynnin saa poistettua niin tiedot olisi enemmän kuin tarpeen! Ja sitten että mistä sen tietää varmasti että onko tuo ilmamassamittari todella rikkì? Pystyykö sitä mittaamaan?
    Lisäyksenä voin vielä sanoa että auto toimii ajossa ihan hyvin kiihtyy ja ei nypytä tasakaasulla! Ainoa minkä huomasin oli että kun ottaa jalan pois kaasulta niin kestää noin 2 sekunttia ennenkuin alkaa moottori jarruttaa eli normaalia kauemmin, mikä siinä voipi olla? Nyt olis hyvät neuvot tarpeen! Kiitos!

  • #2
    No lambda on yksi erittäin tärkeä osa oikean käynnin kannalta. Romisosa ei välttämättä ole sen parempi eli jos muutosta ei tapahdu, ei voi täysin sulkea pois lambdavikaa.
    Viimeksi muokannut jasso; 17.12.2008, 00:11.

    Comment


    • #3
      Käytetty lambda.. hae vaan suosiolla uusi. Yleismalli maksaa noin 50e paikasta riippuen. Vie vaikka rompparille takas ja sano ettei sopinut, mutta käytetyn laittaminen on hölmöläisen hommaa.

      Moottorijarrutuksen viive liittynee väärään lisäilmaventtiiliin.

      Comment


      • #4
        Joo vaihdoin lambdan ja ekaksi luulin vian lähteneen pois, kuitenkin ajoin sillä noin 10km ja vika tuli takaisin, mutta ei se käynti siitä parantunut, nyt vikakoodit näyttää siltä että lambda tunnistin viallinen, seoksen säädöt pielessä ja sekä tuo joutokäynninsäädin (lisäilmaluisti) rikki ilmeisesti! Toi ilmamassamittari vika on häipynyt tai ei ainakaan ole tullut takaisin vikamuisteihin, olisikohan korjaantunut itsestään! Hyvä jos niin on! Nyt täytyy jostain romikselta saada vielä tuo joutokäynninsäädin!

        Onko muuten kellään tietoa täytyykö tuo joutokäynninsäädin olla juuri kyseisestä autosta vai onko jossain muissa merkeissä samanlaisia osia että vois koittaa jos alkais toimimaan???

        Comment


        • #5
          Meneen täysin arpapeliksi, jos lähtee sovittelemaan muiden merkkien osia. Ei auta vian selviämistä vaan päinvastoin vaikeuttaa entisestään, jos säveltää paikoilleen kikkakolmososia ja romisrautaa.

          Lisäilmaluistinhan voi tukkia ja napata irti. Sitten vain vähän kaasua, jotta käy tyhjäkäynnin kierroksilla. Jos hummaa yhä, ei vika ole tyhjäkäyntiventtiilissä.

          Comment


          • #6
            Vaihdettiin lisäilmaluistin mutta ei auttanut eli vika ei ilmeisesti ollutkaan siinä, no siinä tutkein autoa ja huomasin kurkata sulake rasiaan ja bingo sieltä löytyi moottorin sulake mikä oli palanut ja auto alkoi hieman paremmin käymään kun vaihdoin sen ja nyt ei ole tehnyt sitä sen jälkeen kuin yhden kerran ja sekin kun olin ensin tehnyt noin 10km testilenkin ja kun tulin kotipihaan niin alkoi kierrosten seilaus, sammutin auton ja käynnistin uudestaan niin eihän se enää seilannut vaan toimi normaalisti! Tänään kävin konttorilla ja leima tuli joten toivottavasti toimii jatkossakin!!! Kiitos vastauksista!

            Comment

            Working...