Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABH voima hukassa, käykö laihalla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABH voima hukassa, käykö laihalla?

    Ei vaan löydy hevoset millään kasista. Olin jo hyvin varma, että vika on sytytysennakossa, eli ennakon puutteessa. Voi yhä siinäkin vikaa olla, mutta ajaessa arvaus noin korvakuulolta ja perstuntumalta kääntyy polttoaineen puutteeseen. Kaasua kun antaa 3000-5000rpm:ssa, niin ääni on kuin vanhassa mopossa, josta on ilmanputsaria reijitetty - "buooo - boooo"... Pienillä kierroksilla 1000-3000rpm kone toimii jotakuinkin ok.

    Paljon on vaihdettu osia viimeisen 10tkm:n aikana, kun vikoja on eliminoitu. Motronic, bensapaineet, suuttimet, pumppu, jne. kaikki ok. Lamda toki voi korkata jo tässäkin matkassa taas uudestaan. Hall-anturikin meni uusiksi virranjakajan vaihdon myötä.

    Näitä ei ole vielä vaihdettu:
    -nakutusanturit
    -pyörintänopeusanturit
    -se mikä-lie-pyörintänopeuspotentiometri siinä imusarjan edessä
    -imuilman lämpötila-anturi
    -muut roippeet imusarjan etureunassa, mitä siinä niitä nyt olikaan

    Jos tulee hyviä ideoita mieleen mikä moisen tehottomuusvian aiheuttaa, niin ilmaiskaa vapaasti. Käy ehkä laihalla, eli jostain tulee pa-määrää ohjaavaa virhesignaalia. Mitään vikakoodia ei ole.

    Yksi veikkaus on jokin ilmavuoto imusarjaan, ohi limamäärämittarin. Onko jotain eritystä/yleistä kohtaa mistä tuollainen vuoto voisi syntyä tuossa 4,2 kasissa? Huohotusputkia tai alipaineputkia? Silmämääräisesti katsottuna kaikki olisi ok, mutta meneekö imusarjan alla jotain putkia?

    Alkaa viimenään huumori loppua. Tätä ässän korjaamista on riittänyt jo vuosia, eikä vaan romu pelaa oikein. Ei ole ollut yhdestäkään korjaamosta apua Audin korjaamisessa. Tämän foorumin gurut ovat olleet ainoita apuja, loput siten "teen itse puusta"...

    #2
    noh, onkos missään vaiheessa tutkittu putkistoa mahdollisen tukoksen kantilta?

    Turboversiossa aiheutti oireiluna tukkoisuutta lähinnä, osakaasulla toimi huomattavasti paremmin.

    Comment


      #3
      Oletko ohivuotoja mitannut tai nokkia tarkastanut? Jos siinä olis joku mekaaninenvika. Näkeeko tuosta vag-comilla ennakoita ajossa? Niistähän vois hämmästellä onko sytkäpuoli kunnossa.

      Comment


      • #4
        Onhan bensanpaineet mitattu ajossa?

        Comment


        • #5
          Bensapaineet on mitattu merkkiliikkeessä (sekä suuttimien tuotot), veikkaan että hallissa eikä ajossa. Paineensäädin ja pummu sekä suodatin ovat uusia.

          Pakoputkistoa en ole tutkinut, kun kuulostaa hengittävän ihan hyvin. Katalysaattoritkin llienee ok, kun päästömittaus oli ok. Voihan ne silti tukkoiset kai olla. Ilman rasitusta paikoillaan huudatettaessa kone käy ihan kirkkaasti. Kyllä se siis kiertää ja hengittää. Siinä ei vaan ole voimaa = energiaa.

          Sylinterien puristukset on mitattu (useampaan otteeseen, ensin itse ja sitten vielä merkkipaja) ja ne on ok, eli kone ei ole harva eikä ole venttiilivikaa tms. Ei huohota erityisemmin, eikä muutenkaan kuulosta väsyneeltä. Silloin kun kaikki vielä toimi pari vuotta sitten, niin tehoa riitti hyvin.
          8. sylinteriin vuotaa hieman öljyä venttiilivarren kumista, mutta ei pitäisi vaikuttaa tehoon, koska pytty on (nykyään) mukana "töissä".

          Sytkäpuoli on käyty läpi (ja osia uusittu) ja kampiakselien asennot on tarkistettu.

          Comment


          • #6
            no tuota, oletkos kipinäpuolen vehkeitä vaihdellu ikinä ? onko kaikki tulpat samannäköiset, ja vieläpä hyväkuntoiset?

            -edit - puusilmä kun ei vaan osaa lukea, ***tu.

            oliko kaikki tulpat identtiset?


            ohivuotomittauksesta et speksannut mitään, se kertoo enemmän kuin puristuspainemittaus (tammerdieseliltä saa omaksi ko. koneen 50e hintaan, ei kannata ainakaan enempää siis mittauksesta maksaa)

            Comment


            • #7
              Ei ole ohivuotoja mitattu. Pitäisköhän hommata moinen kone...? Kuulostaa edulliselta. =)

              Tulpat on identtiset. Tosin 8. sylinterin tulppa tuppaa vähän mustumaan, jos kone käy pitkään tyhjäkäynnillä, koska öljyä vuotaa venttiilin varresta. Toimii silti.

              Comment


              • #8
                Lisätään tähän nyt sitten ongelman ratkaisu:

                Pakoputkisto tukkeessa = katalysaattorit jauhona. Aiheutti nakutusta ja siten sytytysennakon poiston.

                Kiitokset pulman ratkomiseen osallistuneille.

                Comment


                  #9
                  Tähän on pakko vielä lisätä, että pelkillä downpipeillä V8:ssa on melko räheät murinat pimenevässä sunnuntai-illassa... :)

                  Comment


                  • #10
                    Mr PasiMuscle -putkenavaajallahan nuo putket puhdistui. Kiitos urheasta ja epäitsekkäästä tavasta uhrata lepopäiväsi.

                    Comment


                      #11
                      Hyvä että porkkiksella tuli mieleen, niin säästit kahden nakuanturin hinnan (ja samalla aikomasi venakumirempan)... :) Geduhan tuota on jo ehdotellut aiemminkin.

                      Comment


                      • #12
                        Hello,

                        Kaivellaan hieman vanhoja. Ilmeisestikkin omassa sama ongelma. 1000-3000rpm toimii suht.ok mutta yli 4000rpm ei sitten mitenkään. Pintakaasulla toimii mutta täys kiihdytyksessä ei. Vika koodeina juurikin nakutusta yms.

                        Address 01 -------------------------------------------------------
                        Controller: 441 907 557 D
                        Component: MOTOR D01PMC 1
                        Coding: 0261203011
                        Shop #: 1267356682
                        6 Faults Found:
                        00580 - Knock Sensor Regulation Cylinder 4
                        08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
                        00577 - Knock Sensor Regulation Cylinder 1
                        08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
                        00578 - Knock Sensor Regulation Cylinder 2
                        08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
                        00579 - Knock Sensor Regulation Cylinder 3
                        08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
                        00533 - Idle Speed Regulation
                        10-10 - Adaptation Limit Not Reached - Intermittent
                        00513 - Engine Speed Sensor (G28)
                        03-00 - No Signal
                        Readiness: N/A

                        Vika koodien kuittauksen jälkeen ilmeni vain 2-pytyn nakutus (00578) sekä engine speed sensor (00513)

                        Onko vian todentamiseen muita konsteja kuin suosioilla uudet katit vai kannattaako käytettyjä edes harkita? Onko kissojen hinnoista tietoa jollakin?
                        Osaako joku jo sanoa speed sensorin ongelman?
                        Auto on suht tuore tapaus mutta ei ensimmäinen Audi meikäläisellä.

                        Kiitokset etukäteen!

                        Comment


                          #13
                          Teepä niinkuin Jarpon autoonkin tehtiin eli kattien edestä auki ja tiivisterenkaat irti ja koeajolle.

                          Comment


                          • #14
                            Täytyy kokeilla. Kuinkas Jarpon autossa ongelma ratkaistiin? Alkuperäisillä kateilla vai jotain muuta?

                            Comment


                              #15
                              Pikakorjauksena tyhjennys.

                              Comment


                                #16
                                Veikkaisin halvimmaksi vaihtoehdoksi sovittaa tarvikekatit putkeen.

                                Mutta testaa tosiaan ensin "räyhähenki" menttaliteetilla ;)

                                Comment


                                • #17
                                  hmm tuota, mites tämä venavarren-kumi-ongelma poistui katin vaihtamalla ?

                                  tai siis - mitenkä epäilit tuota venavarren kumijuttua edes ?

                                  itsellä kanssa 8:n tulppa on joskus öljyinen sekä startatessa joskus pölläyttää ison pilven taakseen.

                                  päästöt = ? , katsastus kohta edessä, että eiköhän se selviä siellä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt loppui ahdistus V8:ssa. Molemmat katit aivan tukossa. Puhalsin ennen katteja paineilmaa putkeen mutta putkien päistä ei tullut juurikaan mitään ulos. Pikakorjauksena tyhjennys ja ~voila~ jo rupes ilma kulkemaan. Nyt alkaa kuulostamaankin jo kasilta.

                                    Täytyy lukaista vielä vikamuisti ja kysellä mitä tarvikekatit kustantaa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X