Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 käy laihalla max kuormalla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    eikös noihin viritettyihin vehkeisiin kannattaisi hankkia joku wbo2-kontrolleri ettei tartteis arpoa ??

    tuppaa joku halpis 300e wbo2-morkula maksaa ittensä takas vitun nopeesti kun ei sulata mennen tulle arpoen alakertaa ?

    suosittelen aem tai plx-laajakaistaa. sen 0-1V output käy suoraan ecuunkin, eli ns bolt-off-bolt-on kamaa.

    plx:ssä tulee hintaan se ulkoinen näyttö (valitettavasti vähän china-by-night) minkä informaatioarvo on erittäin hyvä + reaaliaikainen.

    Comment


      #32
      Joskus lukasin audi worldista ketjua, missä ihmeteltiin suuttimien aukioloajan pienenemistä suurilla kierroksilla, siinä tapauksessa oli bensapumppu menossa rikki eikä jaksanut tuottaa painetta korkeilla kierroksilla. Logita suuttimien aukioloaika (injection time) logista 115. Mitä arvo tekee siellä yläkierroksilla?

      Comment


        #33
        Ahdot tien päällä olisi hyvä tietää, sillä jos painaa tuon 1.4 bar mitä penkissä, niin maf 280 on aivan liian pieni. Penkissä tulee mitä tulee mutta jos auto liikkuu kuten liikkuu, niin unohtakaa tuo penkin arvo ;)

        Privalla laitoinkin vähän mitä mitata.

        Comment


        • #34
          Eilen testattiin Miken kans MAF ja nyt tuli mieleen, et hän sano jossain vaiheessa ahtopaineista, että kävi 1,0 ssä ja putos 0,8 aan. Mikekin ihmettelli miksi ahdot olivat niin pienet? Kun penkissä ne oli 1,20-1,43
          MAF:in osanumero: 078 906 461 B

          Comment


            #35
            No sitten jos ahdot on noin pienet niin maffi Ok. Myös tehot penkissä Ok jos ahdot olleet noin sielläkin.

            Comment


              #36
              Joo oli ne ahdot aika matalat mitä siinä toisella silmällä kerkesin vilkasta niin ahdot käväisi karvan päälle 1bar ja sitten tippui. Toki kylmä ilma varmaan tiputtaa ahtoja vrt. kesähelteeseen/penkkiin mutta miten paljon jos penkissä on ollut 1,2-1,4bar. Vaynella on varmaan tarkempaa tietoa...

              Nyt kun Jukka sait sen lambdan vaihdettua niin paremmalla ajalla ja ajokelillä tutkaillaan ja logitellaan tarkemmin.

              en löytäny pakolämpötiloja vaikka kahlasin läpi kaikki mahdollinen ehkä.
              Eikös noi ässän EGT rekisteröinyt kuin yli 940C vag-comiin vai miten paljon se oli, vai miten se oli? RS6 antureilla näkis sitten "livenä"
              Logita suuttimien aukioloaika (injection time) logista 115. Mitä arvo tekee siellä yläkierroksilla?
              Mitäköhän niiden PITÄISI näyttää? oli sitten ylä- tai alakierroksilla.?

              Comment


                #37
                Lastutettu ecu piti itselläni kesällä 1.4 bar piikkiä ja tiputteli heti 1.2 paikkeille ja kierroksien mukaan luonnollinen ahtojen kuolema K03:lla :)

                Sama kokoonpano pakkasella antoi vain 1 bar piikin ja pysyi siinä tuntumassa läpi eli voipi olla tossa niin.

                Omalla säätimellä tuo homma poistuu.

                Comment


                  #38
                  Suuttimien aukioloaika riippuu niin monesta tekijästä (ahdoista, suuttimien koosta, bensanpaineesta...) etten ainakaan minä osaa heittää "oikeita" arvoja.

                  Tässä yksi kuva josta vois jotain arpoa. Taitaa olla aika isot suuttimet kun ajat on noin pieniä. Turbot on GT28R:t

                  Comment


                    #39
                    Joo isot suuttimet ahtimiin nähden tuossa.

                    Vaikkapa 85% max olisi hyvä pitää, niin jää eculle varaa hätätilanteisiin nostaa bensaa. Toki pienemmät % mahdollistaa jatkossa isommat virit. Itsellä esimerkillisesti 100% 6000 lähtien :)

                    Jos aikana miettii, niin lähelle 85% on 5000 kohdalla 20 ms, 6000 kohdalla 17 ja 7000 kohdilla 14. Näin siis Block 002:sta katsottuna. Mitoitus 85% tietenkin sen mukaan, paljon kierrättää.
                    Viimeksi muokannut vayne; 31.12.2008, 20:56.

                    Comment


                      #40
                      60-70% DC:n jälkeen rupeaa myös sekventiaali suihkutuksen edut pienenemään, eli sinänsä tuo mikon graafi on melkeimpä esimerkillinen. Ai missäkö tuo näkyy? Muuten samoilla vermeilla voi löytyä yllättävästikkin lisää tehoja, kun saadaan sovitettua suihkutus kunnolla koneen käyntiin ;)

                      Comment


                        #41
                        60-70% DC:n jälkeen rupeaa myös sekventiaali suihkutuksen edut pienenemään, eli sinänsä tuo mikon graafi on melkeimpä esimerkillinen. Ai missäkö tuo näkyy? Muuten samoilla vermeilla voi löytyä yllättävästikkin lisää tehoja, kun saadaan sovitettua suihkutus kunnolla koneen käyntiin ;)
                        Ok, mihinkä moinen DC perustuu ? Aina olleet ruiskutusajat ainakin omassa Audissa yli noiden lukujen melkein raivovakiosta lähtien eli ennen omia räpellyksiä :)

                        Tosin kunhan ensi oppivat säätämään kunnolla muuten toimiviksi nämä ässät, niin voi alkaa moisesta asiasta hyötyä saamaan eli tieto lisää tuskaa ;)

                        Comment


                          #42
                          Perustuu nokkien aiheuttamaan sykähtelyyn kanavassa. Turha sylkeä bensaa lammikoksi venan päälle, ei pala kunnolla ;)

                          Comment


                            #43
                            Jatketaas tähän, kun ei uutta jaksa avata...

                            Mistäs sen tietää mikä on ns. max aukiolo aika esim RS4 suuttimilla eli mitä vag-com näyttää kun suuttimet on auki kokoajan ? vai onko se aina sama aika riippumatta suuttimesta.

                            Tietäisi milloin mennään rajoilla.

                            Comment


                              #44
                              7000 rpm = 1 kierros kestää noin 8,5ms
                              Joka toisella kierroksella ruiskutetaan -> maksimiaika ruiskutukselle ~17ms.

                              Comment


                                #45
                                Logit kuitenkin voivat näyttää yli 17ms helpostikin. Mitä ne voivat sitten max näyttää ja mikä on turvallista, 20ms, 22,5ms, 25ms ?

                                Comment


                                  #46
                                  niin, mutta näyttääkö siellä seitsemässä tonnissa? jos näyttää, niin voidaan todeta aikamoisen korvienheilunnan olevan logeissa ;)

                                  3500r/m onkin käytettävissä oleva aika kaksinkertainen ;)

                                  Comment


                                    #47
                                    Hemmetti menin lankaan :) vaikka olevinaan osaa laskea
                                    Mulla taitaa löytyä sellaista logia missä on yli 100% arvoja juurikin kierroksilla ja korvat ei heilu :)

                                    Tarkoittako se että suuttimet vain ruuttaa bensaa kokoajan
                                    Viimeksi muokannut Marko77; 29.7.2009, 16:17.

                                    Comment


                                      #48
                                      Mulla oli 5 bar bensanpaineella samat suuttimet kuin Rs4 suuttimet tuottaa 4 bar paineella (olettaen 4 bar olevan vakio ?? ) ja noilla suuttimilla meni kierroksilla juuri noita yli 20 aukioloaikoja eli yli 100 %. Eli sun suuttimet loppu sitten noihin tehoihin, mihin itselläkin noilla suuttimilla 1.4 bar ahdoilla loppui ;)

                                      Nytten mulla on luokkaa 11 kierroksilla :)

                                      Comment


                                        #49
                                        Kaipa se on käveltävä suutin kauppaan

                                        Comment

                                        Working...
                                        X