Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 käy laihalla max kuormalla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 käy laihalla max kuormalla

    Kyseinen ongelma ja yritän nyt paikallistaa mahdollisia syitä miksi Ässäni käy liian laihalla max kuormalla. Vika tuli ilmi penkityksen yhteydessä AMW:llä. Ässässä Artec Power -lastu, RS4 turbot, suuttimet??? ehkä Deca 630 (tiedustelu niistä vireillä)

    Uutta tällä hetkellä: Vas. lambda, MAF, lämpötilan tunnistin, Kampiakselin tunnistin. Oikea lambda sökö -> uus tulossa.

    Muita vikakoodeja ei ole kuin tuo sökö lambda.

    Ässä vetää vääntää hyvin ja ongelmia ei ole millään kierrosalueella.

    #2
    Joo eiköhän se tossa ole sanottu eli tuo lambda ;)

    Comment


    • #3
      No sekö sen sit aiheuttaa? Eli mitä teen kun olen vaihtanu uuden lambdan eli miten jatkotutkimus (heh heh) tehdään?

      Comment


        #4
        Vag com kiinni ainakin aluksi tai sitten penkkiin laajakaistalambdalle. Vag com kertoo ainakin suurin piirtein missä mennään eli onko seokset pielessä vai sopivassa "haarukassa" karkeasti 0.82-0,88 vag com volttia molemmilla lambdoilla.

        Comment


        • #5
          Jep, kiitti vayne jälleen :-) Näin teen.

          Comment


            #6
            Mutta täyskaasulla lambda ei ole suljetussa luupissa, joten silloin sen ei pitäisi vaikuttaakaan vaikka olisi rikki. Tiedä sitten miten tuo osakaasualue vaikuttaa siihen. Näin ainakin itse olen käsittänyt.

            Comment


              #7
              Mutta täyskaasulla lambda ei ole suljetussa luupissa, joten silloin sen ei pitäisi vaikuttaakaan vaikka olisi rikki.
              Näinhän se on, ainakin näissä kivikautisissa vehkeissä.

              Onkos tuo lastu nyt sitten tehty vartavasten tolle paketille? Vai onko jokin yleis malli?

              Comment


                #8
                Tiedä sitten miten tuo osakaasualue vaikuttaa siihen.
                Käsittääkseni silleen, että osakaasulla maf sopeutuu lamdoihin (maffin signaalia korjataan siten, että maf signaali + korjaus tuottaa saman seoksen kuin lamdojen perusteella). Kun sitten ollaan avoimessa lamda luupissa, niin ecu käyttää maffin signaalia + korjausta ja on hyvässä uskossa, että sillä tulee samaa seosta kuin lambdojen perusteella (+ehkä lisätään pieni rikastus).

                Jos osakaasulla lamdojen perusteella ei saada haluttua seosta (lamda(t) rikki tms.), niin tämän seurauksena myös kovemmassa vedossa seos metsässä.

                Comment


                  #9
                  Minulla oli lambda rikki ja ei mennyt laihalle. Bensa pumppu on sulla menossa kaput, siis arvaukseni...

                  Comment


                    #10
                    Tai ohjelma ei ole ihan iskussa.

                    Uusi lambda kiinni, ja jos ei korjaannu niin bensanpaineet mittaukseen.

                    Comment


                      #11
                      PV tossa totesikin miten lambda vaikuttaa WOT kiihdytyksiin eli kyllä vaikuttaa.

                      Vika kerrallaan pois vaan ja sitten seuraavan kimppuun jos ei toimi. Lambda on nyt aika selkeä lähtökohta.

                      Comment


                        #12
                        Biturboahan tyypillisesti ajetaan sangen kuumana eli laihalla. Onhan siellä se pakolämpöanturointikin, jonka pitäisi pitää lämmöt alle 980C (joka on toki melkoisesti).

                        Henk koht jos virittäisin biturboa, vaihtaisin ehdottomasti rs6:n pakolämpöanturit ja softamuutokset vastaavasti.

                        Comment


                          #13
                          Vakiota toki ajetaan laihalla mutta eipä siinä ahtoa juuri olekkaan.

                          Lastulla taas seokset on normaalit turbokäyttöön ja luulisi aiheen auton säädetyn normaalisti turbokäyttöön soveltuvilla seoksilla ?

                          Mitäs hyötyä noilla Rs6 osilla haetaan ? Nuo pakolämmöt ei ole mulla tullut yli minimirajan eli 940, paitsi kerran säätövaiheessa liian laihalla. K04:lla ei liian hifiksi kannata mennä kun ei paljoa ole saatavilla kuitenkaan :)

                          Comment


                            #14
                            Niin sittenhän voidaan miettiä onko softassa muutettu vakionkaltainen seoskäytös pois vaiko ei.

                            RS6:n osilla päästään näkemään alle tuo 940C ja voidaan laittaa boksi pitämään lämpöjä vaikkapa max 900, joka on äkkiseltään ehkä aika hyvä ajatus.

                            Comment


                              #15
                              Ok, järkevä sinänsä jos lämmöt kiusaa. Jos lambda ei tässä tapauksessa auta niin kyllä ohjelmaan menisin seuraavaksi. Varsinkin tuon dynokäytöksen pohjalta.

                              Mutta sitä ennen tarvii monta vag com logitusta ;)

                              Comment


                              • #16
                                Kiitti kaikille tosi paljon :-)

                                Suuttimet Deca 630. Saku epäili myös väärää MAF:ia joita asennettu ihan Audi-liikkeessäkin.
                                Lisäksi ehdotti bensapumpun tuoton tarkistusta, et pitäs olla 3 kbar peruspaine ja max 4 kbar yläpaine.

                                Pääsen viemään asiaa eteenpäin tammikuun puolella kun lambda ja tulpat tulee Tepolta.
                                Viimeksi muokannut jukrav; 16.12.2008, 12:19.

                                Comment


                                  #17
                                  Mulle ovat myyneet osanumerolla väärän MAFin Audiin. Vähän aikaa siinä ihmeteltiin kun ei vehkeet kulje. Oikealla osalla tilanne korjaantui heti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kiitti, niinhän tuo Saku sieltä tänään sano samaa myös miullekin :-)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt on lambda vaihdettu. Ei vikakoodeja moottorin suhteen.
                                      MAF tutkittu, oikea osanumero ja 6000 rpm noin 280 g/s
                                      Bensapaineita en pysty itse mittaamaan.

                                      Mitä tietoja/arvoja voisi tutkia?
                                      Mikä vielä muu voisi aiheuttaa laihalla käynnin max kuormalla?
                                      Viimeksi muokannut jukrav; 30.12.2008, 22:41.

                                      Comment


                                        #20
                                        Vieläkö se käy laihalla?

                                        Ilmamassamittarin arvo vastaa kutakuinkin sitä tehoa mitä on mitattu penkissä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Miten voin todeta käykö laihalla? Kyselee nyt aika tumpelo :-)
                                          Saan luettua itse arvoja, mut kun tietäisi missä blokissa ja mitä arvoja?
                                          Viimeksi muokannut jukrav; 30.12.2008, 22:56.

                                          Comment


                                            #22
                                            Laajakaistalambdalla. Pakoputkeen pitäisi laittaa sille paikka ja hommata sopivat tarvikkeet.

                                            Pakolämpöjä voisit katsoa että mitä ne on, löytyy vissiin jostain 1xx kanavasta, en muista tarkasti.

                                            Jos lämmöt on ok, ja toimii hyvin niin melkeinpä antaisi tuon olla sellaisenaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mikä se on se koko vehje mitä ne katsastuksessa käyttää. Pääsen kyl mittaamaan vastaavalla laitteella Amiksella.

                                              Tänks okkim, meen tutkimaan lämmöt :-)

                                              Comment


                                                #24
                                                Sillä katsastusaseman vempaimella voi tutkia päästöjä tyhjäkäynnillä ja 2000 kierroksella. Täyskuormallakin vois tietysti tutkailla jos sais auton dynoon samaan aikaan.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Heitän edelleen saman kysymyksen ilmoille kuin aikaisemminkin: Onko lastu tehty tolle paketille mikä autossasi on? Vai joku yleis mallinen?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ville, softa on tehty noille kyseisille ahtimille ja setupille by Karala/Artec-power.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Selvä homma. Jos Karala säätänyt, niin kannattaa olla myös sinnepäin yhteydessä?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Eiku Ässän on säätänyt Saku
                                                        Saku epäili seuraavia:

                                                        - Väärä MAF
                                                        - polttoainepumpun paineet tarkistettava
                                                        - lambda correction -10/+10

                                                        No, jos MAF on oikea ja lambdat kunnossa ja arvot pyöri noissa haarukoissa toinen -2,3 - 2,3 ja toinen -3,6 - 0,8 eli ne arvot heitteli koko ajan. Jää tällä hetkellä enää pumpun paineiden mittaus.

                                                        okkim: en löytäny pakolämpötiloja vaikka kahlasin läpi kaikki mahdollinen ehkä.
                                                        Viimeksi muokannut jukrav; 31.12.2008, 00:03.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Saku tekee softan Karalan kanssa yhteistyössä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kun tein tänään vedon kolmosella ja neloselle niin tuntui, että meno notkahti/takkusi noin 5000-6000 kohdalla ja sitten taas meno jatku kun hieman löysäsin ja sitten lisäsin kaasua eli olisiko, ettei saanu bensaa vai saa liikaa?? Olisiko sittenkin pumppu menossa/sökö?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X