Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100:seen V8 tekniikka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    onko alkupään (-89) v8:sit vähäpäästöisiä??

    Comment


    • #32
      Omani ohjekirjassa (-89 v8) mainitaan, että autoa on saanut ilman katalysaattoreita vain erikoistilauksesta. Käytänössä katsoen kaikki v8:t ovat siten vähäpäästöisiä.

      Comment


        #33
        Katalysaattorin läsnäoleminen ei ole tae vähäpäästöisyydestä. Auto on vähäpäästöinen, jos rekisteriotteessa lukee "vähäpäästöinen". Toki katalysaattorittomat autot eivät voi koskaan olla myöskään vähäpäästöisiä.

        Comment


          #34
          Mutta onko se kutonen turbojen kans leveämpi kuin esim v8?
          Ei varmaankaan ole, koska turbojen uloin laita on suunnilleen kansien ulkoreunan leveydellä.

          Comment


          • #35
            Auto on vähäpäästöinen, jos rekisteriotteessa lukee "vähäpäästöinen".
            Näin ei ole enään. Nykyään vähäpäästöisyyttä ei enää kirjata rek.otteeseen. Tarkistavat asian tietokannasta automallin ja moottorikoodin perusteella.

            PT-moottori on aina tehtaalta lähtiessään ollut vähäpäästöinen. Samoin kuin esim NG ja toisaalta KV on vuosimallista riippumatta "ei vähäpäästöinen". Tallissani ovat 90 2.2E -91 ei vähäpäästöinen ja V8 -89 vähäpäästöinen, niin erikoiselta kuin se kuulostaakin.

            6/1987 saakka käyttöönotetut autot ovat aina "ei vähäpäästöisiä" oli katti tai ei.

            7.87 - 30.11.88 käyttöönotetut ajoneuvot kuuluvat ns. harmaaseen alueeseen. Niistä voi saada konttorilla vähäpäästöisyys vaatimuksen pois, jos sellaisena alunperin valmistettu. Älä kysy miksi. Akestakaan ei tuohon löydy oikein vastausta. Liittyy jotekin vähäpäästöisyystermin käyttöönottoon suomen lainsäädännössä. Jonkin sortin porsaanreikä kai.

            1.1.1992 Vähäpäästöisyys tuli pakolliseksi kaikissa bensiinikäyttöisissä henkilöautoissa.

            (kirjoittelin ulkomuistista, joten virheitä saattoi tulla)

            Comment


              #36
              Sanotaan tähän vielä sitten se poikkeus eli muuttoautona on tuon jälkeenkin saanut ei-vähäpäästöisen kilpiin.

              Comment


              • #37
                Mulla oli Audi 5000 vm -87. Jenkkimallinen 200 TQ. Oli katit ja saastelaitteet sekä alunperin jenkkilän alemmat ahdot. Ei-vähäpäästöinen. Edellisen omistajan tekemänä viritetty ahtoja ja itse porasin katalysaattorin hylsyksi ja vaihdoin putken sopivan avaraksi. Hyvin potki.

                Comment


                  #38
                  Tuo mun possu oli vähäpäästöinen vaikka 1.3.-87 käyttöönotettu. Tämä siksi, että tuotu muuttoautona -91 ja maksusyistä katsastettu saksassa vähäpäästöiseksi. Pystyin kuitenkin tuon katsastamaan uudestaan ei-vähäpäästöiseksi poistamalla kaikki saastelaitteet vedoten siihen, että 1.7.-87 ennen ei ollut koko vähäpäästöisyyttä määritelty eikä autoa oltu tuotu suomeen sellaisena aikana, että vähäpäästöisyydestä olisi saanut veroetua.

                  Comment


                    #39
                    Mites tämän kanssa kävi, saiko tuon täysmoottorin typ. 44:n papereihin?

                    Tuossa oli puhetta erään harrastajan kanssa, että alkupään V8:han on WAUZZZ44 -alkuisella runkonumerolla, eli voisiko tuon sitten sotkea ihan lötköksi? Myöhemmät on sitten ..4C-numeroituja. Konttorilta kun kysyy, ne ei kuitenkaan osaa sanoa oikein juuta eikä jaata tämän kanssa. Korkeintaan tuumaa, että isoin oli tuon 2.2 ja se siitä. Jos tuommoinen possun kolo löytyisi.. =)

                    Comment


                    • #40
                      Eikös se isoin ole 2.3 NF.

                      Toistepäin tuossa olisi ideaakin. Luotettava vitonen V8:n koriin.

                      Comment


                        #41
                        No juu, satasessa isoin taitaa olla itseasiassa 2,5 TDI. Eikös 1T ollut jo lötkössä? Oma kalusto on noita 200:a, joten siitä tuo 2,2.

                        Järkevyyteen näissä harrastusjutuissa on turha tarttua. Jos varman haluaa, joutuu hommaamaan uudemman joka tapuksessa.

                        Comment


                        • #42
                          Päädyin hankkimaan -88 V8:n, joka ei ole vähäpäästöinen. Käyttövoiman muutos on aikalailla jo loppusuoralla. Ehkä ensi kuussa leimalle..

                          Comment


                            #43
                            Varmasti kaikin puolin järkevämpi veto muuttaa vain käyttövoima kaiken muuttamisen sijaan.
                            Huomioarvo tulee varmasti olemaan myös suurempi kun muuttaa senaattorilötkön klapisyöttöiseksi peruslötkön sijasta.

                            Comment

                            Working...
                            X