Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100:seen V8 tekniikka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100:seen V8 tekniikka

    Tarkoituksena olisi hankkia ei vähäpäästöinen 100 avant {q} kori ja istuttaa siihen v8 {D11} tekniikka mahdollisesti parin ahtimen avustamana.

    D11 on vaan lähes poikkeuksetta tomaattina ja haluaisin manuaalin. 6 vaihteinen alkuperäisaski on harvinainen ja kallis. Mutta sopisiko tuon v8 koneen jatkoksi c4 v6 (2.6 / 2.8) koneiden yhteydessä käytetty 5 pykäläinen loota?

    Laatikon tehonkestosta ei tarvitse olla huolissaan, koska autoa antiviritetään hieman köyhemmällä polttoaineella.

    Entä onko kellään tietoa 100/200 malleihin saadusta lisäkantavuuspaketista. Tämä oli tehtaan lisävarustelistalla. Mitä mahtoi sisältää?
    Viimeksi muokannut Jyppe; 14.12.2008, 14:20. Perustelu: ääkköset lisätty

    #2
    Luultavasti vain tiukemmat takajouset/iskarit ja tiettyjen koneiden kanssa hieman tujumpi jäähdytin (joka tarkoittaa vain isomman koneen jäähdytintä, ei mitään erikoisosaa). Lisäksi luultavasti sisältänyt myös vetokoukun.

    Facelift 200q:hun on saanut mm. lisävarustetta M103: heavy-duty iskarit/jouset + tankin pohjapanssari + joku moottorin suoja. Löytyy myös M263, joka puolestaan on "heavy-duty running gear", joten rattaisiinkin vissiin saanut jotain isompaa tai sitten vain tiheämmät välit.
    Viimeksi muokannut jasso; 14.12.2008, 21:30.

    Comment


    • #3
      Entä nivomat?

      Entä olisiko tässä lisäkantavuuspaketissa (+150 kg) olut myös nivomat tasonsäätö vai oliko tämä erikseen tilattava?

      Comment


        #4
        En tiedä millainen paketti oli Suomessa tarjolla, mutta lisävarusteena se on ihan erillinen omansa.

        Comment


          #5
          ei oo ollu pakosta "nivomat", jäähdytetyt levyt on tuon mukana kyllä tullu taakse.

          Comment


            #6
            Jotka eivät taida olla muuta kuin 20v:n takalevyt, kö?

            Comment


              #7
              Taisi olla vielä niin että ainoastaan 20v Avant. Löytyy muuten yksi pari ko. levyjä, hyvin vähän käytetyt, halvat. :)

              Comment


              • #8
                vielä laatikon sopivuudesta

                Vielä on selvittämättä tuo v6 laatikon sopivuus v8:iin. Ja onko mitä eroja alustassa ja jarruissa v8:ssa ja 200 20v quattrossa?

                Comment


                  #9
                  Olen siinä käsityksessä, että 5, 6 ja 8 sylinterisiin Audi-moottoreihin käy samat askit. Alustaan ja jarruihin en osaa kommentoida, mutta suurin ongelma kilvittämiselle lienee se, että t44 isoin moottori on ollut 2.2 litrainen, joten edes pienempi V8 ei mene 25% säännön sisään. Ts. toimenpide vaatisi poikkeusluvan.

                  Comment


                    #10
                    v6 laatikko on 01a,v8 01e.

                    moottoriin menee heittämällä,vivustot joudut rakentamaan,ja kardaani eri pituinen.

                    kestävyyden kannalta suosittelen 01e laatikkoa

                    Comment


                      #11
                      Tai sitten ihan vaan t44 omaa 016 askia, ei tarvi kikkailla.

                      Comment


                        #12
                        niin juuri,kaikkein helpoin ratkaisu,ja halvin

                        v8 askia ei taida ihan helposti löytää ,mutta normi 5-syl askia on joka nurkalla.

                        v8 lienee harvempi välitys??muuta eroa ei taida olla
                        Viimeksi muokannut kessu74; 15.12.2008, 17:46.

                        Comment


                          #13
                          Laatikon tehonkestosta ei tarvitse olla huolissaan, koska autoa antiviritetään hieman köyhemmällä polttoaineella.
                          Jos tuosta on tulossa joku koivupilkehäkäpönttö-V8, niin silloin sinne riittänee se kevyin aski. ???

                          Comment


                          • #14
                            sepä se

                            käykö siis 5-koneen kytkinkoppakin suoraan v8:iin?

                            Ja kantavuusasiasta vielä... Kuinkahan onnistuu jälkikäteen mutoskatsastamalla nostaa tuota kantavuutta tuolla "erhöhte zuladung" -sarjalla. Jokin paperi maahantuojalta Audin leimoilla konttorille vietäväksi vai?

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja häkis Näytä viesti
                              käykö siis 5-koneen kytkinkoppakin suoraan v8:iin?
                              käyhän se

                              Comment


                              • #16
                                kampiakselin asentotunnistimen ja pyörimisnopeusanturin paikat siitä nyt ainakin puuttuvat, jos alunperin kjet moottorista repäisty, vai?

                                Muutenhan tämä alkaa kuulostaa jo toteuttamiskelpoiselta...

                                Comment


                                  #17
                                  Onhan facelift k-jeteissäkin jo muutama reikä testitunnistimia varten. Tiedä sitten voiko niihin laittaa pysyvästi anturit.

                                  Comment


                                    #18
                                    Eihän askissa mitään reikiä ole, siinä lohkon kyljessä ne on ainakin vitoskoneissa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Olen siinä käsityksessä, että 5, 6 ja 8 sylinterisiin Audi-moottoreihin käy samat askit. Alustaan ja jarruihin en osaa kommentoida, mutta suurin ongelma kilvittämiselle lienee se, että t44 isoin moottori on ollut 2.2 litrainen, joten edes pienempi V8 ei mene 25% säännön sisään. Ts. toimenpide vaatisi poikkeusluvan.


                                      Poikkeusluvanhan se niin vaatii, mutta V8:n jarruilla luulisi olevan helppo nakki. 220V:ssä on kait samat jarrut kuin V8:ssa. Mistä muuten tuo 220v:n ja v8:n painoero muuten syntyy; 220v n.1550kg ja V8 n.1750 kg. Moottorien painossa ei kait paljon eroa ole. Tomaatti lisää vähän painoa, mutta 200 kg on aika paljon...

                                      Comment


                                        #20
                                        V8 kori on eri, siihen on lisätty runsaasti jäykisteitä. Myös äänieristyksissä yms. lie runsas ero.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eihän askissa mitään reikiä ole, siinä lohkon kyljessä ne on ainakin vitoskoneissa.
                                          Aina vaan paranee.. Tämä alkaa kuulostaa jo liian helpolta.

                                          Kait sitä tulee ongelmia ainakin moottorin kannakkeitten, akkukotelon ja lukkopellin kanssa. laittakaahan nyt vähän edes kapuloita rattaisiin, muutenhan sitä pitää alkaa töihin jo keskellä talvea..

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei siinä mekaanisesti mitään isompia ongelmia ole. Sen sijaan poikkeusluvan saaneita en tunne/tiedä yhtäkään.

                                            Comment


                                              #23
                                              01e perheen askissa on "anturipaikat" valussa, eivät tosiaan viimeisteiltynä (60-2 triggerille)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja häkis Näytä viesti
                                                Aina vaan paranee.. Tämä alkaa kuulostaa jo liian helpolta.

                                                Kait sitä tulee ongelmia ainakin moottorin kannakkeitten, akkukotelon ja lukkopellin kanssa. laittakaahan nyt vähän edes kapuloita rattaisiin, muutenhan sitä pitää alkaa töihin jo keskellä talvea..
                                                akku takapenkin alle

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jos tollasseen ihan oikeasti ryhtyy niin alkaa olee V8 siinä hintaluokassa että voi/kannattaa ostaa sellainen osien luovuttajaksi.
                                                  Kone, jarrut, etupalkki? ym. loput mitä ei tarvi myyntiin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jos tollasseen ihan oikeasti ryhtyy niin alkaa olee V8 siinä hintaluokassa että voi/kannattaa ostaa sellainen osien luovuttajaksi.
                                                    Kone, jarrut, etupalkki? ym. loput mitä ei tarvi myyntiin.
                                                    Näin on tarkoitus tehdä. Länsi naapurissa nämä eivät hirveitä maksa. Oma v8 on vähän liian hyvä (kallis) uhrattavaksi osaluovuttajana.

                                                    Samalla saa nätin keulan 100:seen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Vähän OT, mutta miten menis tollanen 2.7bt lötköön tai vaikka c4:n? Vaatisko se poikkeuslupaa? Loppusko tila konehuoneesta?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        c4 koriin nou problem. "mallisarjan" tehokkain on 4.2litranen v8 urssi. On tullut suunniteltua kerran jos toisenkin, tila ei todennäköisesti ole ensimmäinen ongelma, konehuoneessa on kumminkin pituutta suoran vitosen tarpeille.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mutta onko se kutonen turbojen kans leveämpi kuin esim v8?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Sitä ei ole tullut mitattua, kun en ole ikinä kutosta irrallisena päässyt ihmettelemään. Tosin jos se B5:n keulalle mahtuu, niin on sen mahduttava c4:nkin keulalle, jos ei muuten niin pienellä luovuudella :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X